• agda06

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Fighter: Går väl sådär... Den ersättningen blev lite tjockare än Moas vanliga så hon fick inte ut den ur sin flaska. Eller så var det jag som hade blandat i för kallt vatten så det inte löste sig som det skulle. Men vi ska försöka igen, eller köpa en annan flaska.

Juni: Tror jag såg din man innan....

Uppsala: Jodå, dagen har varit bra. Men Moa har nog varit lite extra gnällig i dag med. *suck* Inget hjälper utan hon bara kinkar sig. Förutom när hon fick bada babysim för då var hon glad som aldrig förr. Men visst har vi haft det skönt, Patrik slutade vid lunch och jag var och handlade sedan sim och städning.

Trevlig helg på er också!

Kraaaaam.

• agda06

Metallgem: Moa fick Panodil, två gånger, efter senaste vaccinationen. De sa till och med att man kunde ge i förebyggande syfte, så så farligt kan det ju inte vara.

VAA?? Fallskärmshopp! Fy bubblan, det hade jag ALDRIG i hela mitt liv vågat!

Lyckliga: Nä.. jag håller med. Restaurangbesök är INTE som innan. Inte fest heller... När vi var på 30-års fest för några veckor sedan fick vi gå hem innan 22. Det blev inte som vi tänkt oss. Glada i hågen hade vi sett fram emot fest med god mat och trevliga vänner. I stället blev det "försöka-söva-en-jättetjurig-bebbe-som-INTE-ville-sova..." Sådär kul..

• agda06

Min syndarhelg satte sina spår på vågen.. Men jag räknade inte med annat heller... Så i veckan är det träning och pointräkning till 100% som gäller. (även på helgen..) Vill ju hänka med er till VV snart!

Moa har ni också blivit förkyld, riktigt förkyld. Det, bokstavligen, rinner ur näsan på henne. Lillpluttan! Så vår nya febertermometer har kommit väl till pass. Misstänker att detta är en av nackdelarna med babysim?

Vilket väder!!! (thoooooolen..)

• agda06

I dag har Moa fått riktig lunch för första gången. Jag kokade kycklingfilé, broccoli och potatis och mixade sedan ihop dessa till en härlig sörja tillsammans med lite tillägg. Mumsfilibabba tyckte Moa. Bra tyckte mamma eftersom hon inte kräkt en enda gång efter detta!

• agda06

God dagens!

Här har vi haft den värsta natten på länge... Moa har vaknat typ 4 gånger i timmen hela natten och skrikit. Hon är sååå snorig och hostig och innan hade hon 38,7 i feber. Jobbigt! Men det finns väl inte så mycket jag kan göra? Hon sover nu, men tänkte gå henne panodil när hon vaknat. Patrik tror typ att hon fått RS-virus, lunginflammation, öroninflammation och krupp, allt på samma gång....

Får se hur vi mår i morgon...

Moussen är väl chokladmousse alà VV, Snäckan? Den gör man så här: (Detta recept kan jag i huvudet... ha ha..)

4 port a 1,5p, eller 2 port a 3p

4 äggvitor
    4 msk strösocker
    4 msk kakao

Vispa äggvitorna till hårt skum, och tillsätt sockret i omgångar. Rör ner kakaon och servera med apelsinbitar.

• agda06

Vi kommer inte i morgon. Moa har 39,2 i feber och att dra ut henne i morgon är inte aktuellt. Tyvärr...

Men ni får rapportera i morgon hur ni bestämmer angående fikorna. Vi är med på allt!

Kram på er!

• agda06

Bara 3 pers + barn! Förra fredagen var vi 24 vuxna + barn...

• agda06

Lothan: Härligt jobbat! Vad duktig du är. Här är det sådär med motivationen.. Det är MYCKET svårare att gå ner denna gången än vad det var förra. Men det beror väl på att det (lyckligtvis) inte är lika många kilo...

Uppsala: Skönt att kidsen sover. Här sover kidsen också. Moa i sin säng och pappsen i soffan.. ha ha..

Lyckliga: Simmade ni lugnt i dag?

Här blir det snart chokladmousse och Desperate Housewives!

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!