• agda06

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Tror vi skippar simmet i morgon. Moa är fortfarande snorig och hostig. Bäst att låta henne bli helt frisk.

Så får ni ha det så trevligt hemma hos P. Nästa gång hänger vi på! OM vi inte är sjuka alltså...

• agda06

Moa har haft en bättre natt. Hon somnade vid halv nio i går, men vaknade 21.46 igen.... Hon somnade dock om och sov till 1. Då var hon lite gnällig, men efter ett tag somnade hon och sov till lite innan sex. Då låg hon och var mest njöd, så jag tog inte upp henne utan hon fick ligga där tills lite innan sju. Då la vi oss i vår säng och mös ett tag. Nu är vi uppe och pigga! Inte så pjåkigt inte.

Uppsala: Jag går jättegärna en runda! När?

Ni får ha det så trevligt hos P. Är synd att vi inte kan följa med, det hade varit såå mysigt. Någon (carenya, metallgem) som ska på simmet i dag kan väl hälsa att vi inte kommer?

En runda i solen får det minsann bli i dag. Har melodifestivalen i MP3:n så jag vill helst inte ha sällskap..

Kram på er!

• agda06

Juni: Precis ett sådant inlägg som jag hoppats på..

Trevligt och mysigt ni ser ut att ha haft det och vad roligt syskonen verkar tycka att det var. Kul att se dem också och inte bara bebbarna. Den där linbanan verkar vara helt i min smak.. hi hi...

Metallgem verkar också ha haft ett fint hus. *trånar* Ser minsann Kitchen Aiden i bakgrunden.. En sådan har jag också, är HELT kär i den.. Visst är den, inte bara användbar, utan sååå snygg!

Lothan har en väldigt grann (på ren skånska) topp på sig. Vad vårigt och fräsht det ser ut med lite färg.

Vi har bara tagit det lugnt (och tänkt på er såklart..). Varit ute och gått en runda.

Nu ska vi fika!

Hej svejs!

• agda06

God Morgon!

Även vi är vakna. Moa har sovit bra i natt, men hon var väldigt arg när hon skulle gå och lägga sig. Hon som brukar köpa att ligga i spjälsängen gallskrek när jag la ner henne. Men men jag lät henne ligga och efter ett tag blev det bra igen. Hon somnade vid 19.45 och sov sedan (nästan) till 6. Då fick hon ligga och mysa lite med oss i vår säng och vid 7 gick hon och Patrik upp. Då skulle jag få sova en halvtimme till, men så klart kunde jag inte somna och nu är vi uppe.

Så egentligen kunde jag fått sova riktigt mycket i natt. OM jag bara hade kunnat sova. Alltså det har nästan gått "troll" i mitt sovande. Även fast Moa sover så kan jag bara INTE sova. Det är helt sjukt, jag ligger vaken på nätterna så jag blir snart tokig. Jag ligger och tittar på klockradion femtioelva gånger, 23.10, 23.40. 23.54, 00.11, 00.23, 00.49, 01.15, 01.23, 01.50, 02.19, 02.30, 02.49 osv osv... Jag kan bara INTE sova. Det är inte det att Moa är vaken, för det är hon ju (oftast) inte. Utan hon sover rätt bra... SUCK!!

Patrik är snäll och tar Moa i fall hon skulle vakna, det har han lovat, så jag borde kunna sova hur bra som helst. Men ICKE.

Någon som har tips?

Vi har kanske snart tänkt att flytta in Moa i eget rum. Tror ni det skulle hjälpa?

Tyvärr så är det min tur att bli förkld nu. Näsan rinner, huvudet bankar.. *attjooo*

Det här blev långt... hoppas ni orkade läsa.. Var bara tvungen att skriva av mig lite..

Kramis.

• agda06

Juni: Ja, precis så är det. Jag ligger och tänker att "nu vaknar hon snart, ingen idé att somna". Så jag ligger liksom och väntar på att hon ska vakna, vilket hon ju oftast inte gör. Jag väntar och väntar och väntar och är konstant vaken. I natt ska jag sova på en madrass i datorrummet för att se om det hjälper. GAAAHHH.. jag vill SOVA! (Moa somnade på två röda när jag la henne i sin säng, det var 19.30...) Rapporterar i morgon hur natten varit.

lothan: Har faktiskt funderat på att köpa Valerina. Värt att prova i alla fall. Funkar det så blir jag mer än glad.

Nu ska jag (försöka) sova. God Natt på er, godingar!

• agda06

God Morgon!

Här har natten varit rätt bra. Har faktiskt sovit liiite mer än jag brukar. Vet inte om det var för att jag sov i ett annat rum eller om det var en tillfällighet, men jag somnade vid 22 i gårkväll, vaknade 00.30 men somnade om till 2.30. Vid 2.30 gick jag på toa och sedan somnade jag om igen och sov till 5.50. Då hörde jag Moa och pappsen så då gick jag upp. Ska inte klaga på antalet timmar i natt inte... = nästan 7 timmar!! Men visst är det typiskt att jag inte kan sova mer sammanhängande när jag till och med sover i ett annat rum. Ja, ja jag ska inte klaga alltför mycket...

Med förkylningen är det sådär. Hoppas att det är bättre tills på onsdag, för nu är vi sugna på att träffa lite folk igen.

Nä, nu är det lunchdax. Moa ska få fisk för första gången. Undrar hur det går...

Ha en skön söndag!

• agda06

Låter lyxigt fighter. När somnar T på kvällen?

• agda06

Moa sover på exakt samma tider som Klara. Vi har varit ganska noga med rutiner på kvällen så att hon vet vad som är på G. Det tog ett tag, någon vecka kanske, men nu är det aldrig (peppar peppar) något skrik när hon ska sova. Hon ligger tyst i sin säng och somnar oftast ganska snabbt. (dock efter ett X antal nappinstoppningar) Vet inte om hon bara är så eller om vårt strikta rutinschema på kvällen spelar in. (Jag vill tro att mina rutiner gett resultat..) .

Det här med tydliga rutiner på kvällen förespråkar vår BVC-tant starkt. Det passar kanske inte alla, vissa har kanske svårt att få till samma rutiner kväll efter kväll, men för oss har det funkat bra.

Carenya: Hur blev natten?

• agda06

Carenya: Eftersom Moa fortfarande är hostig och snorig, så kan jag inte garantera att vi kommer. Hoppas såklart att hon ska vara frisk till onsdag, men jag kan tyvärr inte veta... Är hon (och jag) pigga och krya så kommer vi gärna! Förstår att det inte är det lättaste för dig att beräkna fika på ett sådant svar, men det är tyvärr det bästa jag kan ge dig just nu...

• agda06

lyckliga: Förstår precis hur du känner! Man ska göra si och man ska göra så, och alltid lyssnar man alldeles för mycket på vad alla andra säger och hur alla andra beter sig...

Dessutom läser man på tok för mycket på Familjeliv om hur alla andra gör...

• agda06

Jag vågar nog mig på att säga att vi kommer på onsdag. Moa är mycket bättre än förra veckan. Hon är pigg och glad (för det mesta) och förkylningen verkar ha släppt.

Så jag lägger till oss på listan. Me löööv listor!

Fika hos Carenya:
    Junipingla
    MaHj
    metallgem
    lothan
    lyckliga snäckan
    Agda

• agda06

Vi är lika snygga som vanligt...

Uppsala: Vaaa? Två veckors frånvaro... Vaaad kan vara viktigare än mammafika?

På förkylningsfronten är det tummen upp. Känner oss rätt så friska. Ääääntligen!

• agda06

Uppsala: Då hänger jag med och förstår dig till fullo. Måste kännas lite sådär att ha henne boendes i källaren. Hur länge är det kvar tills ni flyttar, det är inte så förtvivlat länge väl? Stå ut! Och när ni flyttat har ni trädgård va? Och stort vardagsrum? Och nära till havet? Gissa om vi kommer minst 100 ggr!

I dag ska vi traska ner till stan och shoppa lite. Ska köpa present till en kompis bebbe som vi ska hälsa på nästa tisdag. Ska även träffa pappa och luncha, ska bli mysigt. Hade en liten tanke på att svänga inom ÖF, men jag misstänker (hoppas snarare) att Moa sover då. Sen så sparar vi oss nog tills i morgon med att bacilla ner oss, så vi är helt friska då.

Sköt om er och ha en bra dag!

• agda06

Lothan: Härligt jobbat! Är sååååå avis! Här går det så trööööögt och jag är less på det hela. Men skam den som ger sig heter det ju...

Persika: Roligt att se dig i tråden!

PcoBella: Krya på ryggen!

lyckliga: Jag velade fram och tillbaka typ 200 gånger om jag skulle gå inom ÖF eller inte. Det blev inte. Så i morgon är vi sååå sugna på att leka med er!

Alla: Alltså Moa hostar lite fortfarande. Inte så farligt, tycker jag. Men om det är någon som vill att vi håller oss hemma i morgon gör vi SJÄLVKLART det. Känn nu inte att ni måste säga "jo, vi vill att ni kommer" utan säg vad ni tycker.

Har varit på stan nästan hela dagen, känns det som. Vi gick och köpte lite prestenter och så var ju jag bara tvungen att köpa lite kläder till Moa. Ha ha.. Barnbidraget kom ju i dag..

• agda06

Moa betyder: Bitter, den trotsiga, morska
    Barnspråksform av Maria.

Ha ha... det var ju roligt!

• agda06

Jag tar vagnen med mig. Tänkte gå till Carenya och bebben är fööör tung att släpa i famnen och inte kan hon gå själv heller..

Nu ska vi sova!

Ses i morgon!

Nattis.

• agda06

En perfekt ViktVäktar-fika idag Carenya, och det tackar vi för.

Behöver jag säga att Moa önskar sig en flygplanshoppgunga i 1/2-års present....

Nu ska vi äta gröt!

Hej hej.

• agda06

Inte ofta Lyckliga!

Moa har fått en tand!

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!