Inlägg från: VIXIE |Visa alla inlägg
  • VIXIE

Halmstad tråd!!!!!

Alla "getingar" se hit. Kan vi inte träffas och gå låånga barnvagnspromenader så att vi kommer i form till stranden(år 2010 troligtvis)?
    Här ute på landet borde det väl finnas många fina rundor att gå eller?
    Är det någon som känner sig hågad?

Fika sön låter bra !!
    Var?
    Vilka kan komma?
    Vixie

• VIXIE

Jag är insnöad(pga av vädret alltså) Kunde inte öppna bakdörren för katterna i morse. Känner inte så jättemycket för att ge mig ut på vägarna idag med halvdåliga däck och bebis.körde hem igåreftermiddags från stan och kunde inte köra i mer än 50 och nu är det ännu värre.

Gumlan: Du kan få bli Xtra geting och vi kanske kunde sammanstråla på Galgberget alla som vill gå långpromenad(ta med fika kanske)
    Kan man fortfarande gå till den där konstgjorda sjön på galgberget och titta på påfåglar? Eller är det risk för att man blir nedskjuten av militärer,man kunde det när jag var liten men som sagt det var ju ett tag sen!!
    är det nån som nappar på min ide?

Massor av snöiga kramar till er alla
    Vixie

• VIXIE

Jag har varit ute och gjort en jättesnygg snögubbe(tyckte jag) mina döttrar säger att han liknar Bossebildoktorn!!!
    Har fått skotta fram våra bilar då plogbilen kört förbi,muntert.
    Wille-kanin fick åka i Sahras pulka han verkade tycka det var ganska ball ett tag när han sen hoppade av missbedömde han läget något och försvann i snön,han plöjde en fåra med nosen liksom och frustade så snön sprutade. Men han tyckte det var så kul att hoppa omkring i snön att han ville inte in i buren igen,men jösses vad rolig han såg ut!!

Cittra: Krya på dig! Hoppas vi båda har kommit i form till ons. Påminner mig om när jag sökte för bihålsinflammation på cityakuten och efter många tester och röntgade bihåler kom de fram till att jag hade URINVÄGSINFEKTION OOOps!! vad fel man kan ta.
    har du nån kammomillolja hemma kan du massera in nedre delen av magen med det ,jätteskönt!

Kram Vixie

• VIXIE

Gumlan: Det finns en homeopatmedicin med kammomill(pytte,pyttepiller) som man kan mosa och gnugga in i tandköttet.Gjorde underverk när Johanna fick sina tänder,helt ofarligt och smakar inte illa.
    vixie

• VIXIE

Gumlan: Ska kolla med min kompis men det är hos nåt homeopatapotek tror jag.
    Vixie

• VIXIE

Zetika:
    kan också bara varmt rekommendera Halmstad BB,tyckte det var lugnt och skönt fast det tydligen var mycket folk fast jag hade fött på Östra och Sahlgrenska innan så det var rena semestern att föda på halmstad BB
    Det är öppen visning 14.45 mån ,tis och ons( var det i ala fall förra året)

Sahra har inte alls varit på humör idag har gnällt jättemycket och det är väldigt ovanligt vafd det gäller det barnet.Har bara sovit ca15 min åt gången och vaknat och varit trött och gnällig,sen kom min pappa med en kompis(som tittade på henne) vilket herrans liv det blev .Han vågar nog aldrig sig hit igen,stackarn.Det tog jättelång tid innan hon somnade för kvällen så fort hon tappade taget om min tutte så började hon skrika,hon riktigt klamrade sig fast vid "dem" Kan det vara tänder på gång i överkäken tro+ Hon har förresten kommit på hur man ställer sig upp ifall man har nåt att hålla i.Duktig flicka!! Men kryper kan man väl inte kalla det hon gör men nån form av förflyttning är det.
    Gumlan: Hur går det med Emils framfart? och din förkylning,det sägs att varmt öl med honung ska vara bra men det låter så äckligt att jag brukar föredra varmt rödvin och ett hett bad..
    Kram Vixie

• VIXIE

Stön och stånk! har presic kommit hem från min magdanskurs.Jättekul men det ser betydligt lättare ut än vad det är.Massor med cirkulerande rörelser som jag inbillar mig ska göra att jag får tillbaks min midja.Är det inga fler som vill hänga på?Ons kl 18.30 i medborgarhuset i Getinge.
    Känne4r mig faktist riktigt smidig antagligen har jag ändrat mig i morgon bitti.
    cittra: Är det bättre med dig nu? Nån väninna till dig från Falkenberg var med och dansade(Gabrielle tror jag hon hette)sa att jag skulle fråga dig igen ifall du kommer med. Det är inget under sportlovet!
    Pussa på Elias från mig.
    Jag hade/har en sjal som kallas "baby-sling" som det är två "loopar "som man drar tyget igenom,går även att använda när barnet är större då man kan ha det på ryggen.
    Kram Vixie

• VIXIE

Sharisse: Det finns magdans kurs på Vallås också, med samma lärare ,Houda Axelsson. Det kändes verkligen bra att få röra på midjan och bäckenregionerna efter sista förlossningen och jag har inte alls så ont i musklerna som jag trodde jag skulle ha.

Cittra:Kan tyvärr inte sälja min bärsjal då min väninna köpte den till mig när hon var hemma i Sydafrika,en kompis till henne gör dem och jag fick den i lime och lila batikat tyg speciellt till mig + att jag tänkte ha snottis på ryggen till sommaren. Jag vet att min kompis använde en sån sjal till sin son Eah när han var typ 3 och och de var och gick i bergen i Sydafrika.
    men du kan komma hit och fika och titta på min sjal om du vill!! Ska bara lacka klart golvet i tjejernas rum först, allt är uppoch ner och de sover på soffan i vardagsrummet.
    Det är ingen magdans i sportlovsveckan så vecka9 kör vi igen.

Blir det nån fika snart?
    vixie

• VIXIE

Vi flyttade för 2 1/2 år sedan och har masssor av kartonger på vinden vi inte har plockat upp ( vill inte heller förden delen)

fika nästa vecka hade varit bra , jobbar på lö(26?) oc sen åker vi troligtvis till Göteborg

Tröstekram till Ullet!!

Har äntligen lagt på sista lagret lack i tjejernas sovrum ,nu ska det bara torka ordentligt innan jag tar itu med listerna.Blir jag nånsin FÄRDIG!!Morr!

Ha en skön fredag tjejer!!
    Vixie

• VIXIE

Vi ska oxå köpa regskylt till Sahra. skitcool teaspoon!!
    Vi har skaffat vuxenpoäng idag.!!Min man hade några innan då han alltid försöker köpa på kupong på ICA men idag har vi beställt en Familjebil.
    Då är man ganska vuxen( fast jag har ätit krumelurpiller och blir det aldrig riktigt) En berlingo family med modutop(glastak mm) färg:silver iceland eller nåt,kommer förhoppningsvis lagom tilll min födelsedag.
    vixie

• VIXIE

Heureka!! Hon har äntligen kommit på det!
    Sahra kom precis på hur man kryper ,en fredag då diskmaskinen inte går att öppna och "pappa" tvingar den att öppna sig och då man apselut inte vill ha små bebis fingrar att klämma i diskmaskinsdörren kommer hon på det och är snabb som en iller!!
    tja då är denna lugna bebistid över ska väl inte klaga , jag själv gick tydligen när jag var 8 (Åtta) månader!! Stackars mina föräldrar1
    vixie

• VIXIE

Hej igen!
    Jag håller på och målar ,lackar och slipar golv och lite sånt så jag har hållt mig lite undan ett par dar,snart klar

Delfin : Kul att du är tillbaks!! Grattis till viktnedgången!!
    Ska vi ta en fika snart?? Har ju inte setts på ett tag,åker upp till Göteborg på lör men vecka 9 är väl inget direkt planerat tror jagHar du hört att vi beställt en berlingo Family ,får den förhoppningsvis till min födelsedag i april!!

teaspoon: Grattis grattis till bebben!!
    När är det tänkt att den ska ut?
    Kniper fingrar och tår att allt går bra!
    Vixie

• VIXIE

Cittra Kommer du på magdansen på onsdag?

ottisen: kan det vara nåt för dig med ,du bor väl alldeles i jämte?
    Har inte kunnat gå till Lärkan och kolla än för Sahra har haft en sån förskräcklig hosta och snuva, så jag och Sahra kom inte iväg till Göteborg denna helg heller vi var gräsänklingar hela helgen men sydafrikanerna kom ner igår istället och hälsade på oss,jätteroligt då min väninnas systerdotter är lika gammal som min mellantjej.Johanna tyckte det var jättespännande då de bara pratar engelska och afrikaans.

Vi kommer troligtvis om bilen rullar,det gjorde den INTE i går,lång stååry men blev hjälpt av en Haitam i Falkenberg ,kan dra den på torsdag.

Nu ska jag gå och häfta upp tyg på en plywoodskivaoch skruva upp på väggen och så en massa sommarblommor jag är i ihärdig uppfattning att våren kommer snart Ha!
    Vixie

• VIXIE

Minke: Konditori Regnbågen ligger på Karl 11:es väg strax nedanför halmstad fröhandel presic jämte en symaskinsaffär.

Hur många är vi som kommer? Kanske ska jag ringa och kolla ifall man kan reservera ett stort bord? Vi blir väl fler än 5-6 st eller? Vet inte ifall det går men jag kan ju kolla!
    Tar med mig vällingen till ade som ville ha här hemma gör den ju ingen succe direkt.
    Ses i eftermiddag!
    Vixie o Sahra

• VIXIE

Ojj ojj Såg inte , fel "konditori" Ni pratar omm ett annat!!
    Flå`t!
    Vixie

• VIXIE

På Regnbågen är det reserverat bord i mitt namn till ca 8 pers.
    Min gamla barndomskompis som numera bor i Gkommer också med sina telningar, Felicia och Milton.
    Kram Vixie

Svar på tråden Halmstad tråd!!!!!