• ericas mamma

Adam o eva

Enligt bibeln så är väl adam o eva dom första människorna på jorden,vart kommer då dom svarta människorna ifrån? eftersom eva o adam var vita..

• Svar på tråden Adam o eva
  • fluff82

vad jag har lärt mig så kom dom även från adam och eva.

tex min bror är bra mycket mörkare än jag fast vi har samma föräldrar.

adam och eva kan ju ha fått mörkare och vitare barn. om sen dom mörkare barnen fick barn med varandra så blir dom barnen mörkare. osv...

• lollajapp

Eftersom Eva och adam endast fick söner så måste dessa söner ha fått barn med sin mamma

(enkelt allt handlar om inavel om man nu ska tro på bibeln)

• Banana82

vart står det att adam och eva är vita??? deras hudfärg finns inte beskiven i bibeln

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • fluff82

det står inget om att dom fick bara söner. trodde så förut jag med men dom fick många arn fast bara några är nämnda med namn i bibeln

• lollajapp

Kan ju vara så att den ena va svart och den andra var vit.

• fluff82

proudwoman skriver:

vart står det att adam och eva är vita??? deras hudfärg finns inte beskiven i bibeln

stämmer. men teorin håller iaf

• Matillin

Antagligen så var inte adam och eva vita utan såg kanske ut som dom nu gör i iran tex svart hår med vit hud.

Om man ser till evolutione så har ju enligt den teorin människor inte poppat upp med olika hudfärger ifrån början utan dom såg ut på ett visst sätt från början.
    Dom har sedan utv vidare kroppsligt till olika "människoraser" som vita svarta kinser osv beroende på miljö.
    Samma sak kan ju skett om adam och eva var dom första människorna

Och deras barn gifte sig med sina systrar, såna äktenskap blev sedan förbjudna.

Vecka 34
  • lollajapp

Hur som helst blir det ju inavel (spelar ju egentligen ingen roll hur många barn de fick)

• Banana82
    lollajapp skrev 2007-01-06 16:25:00 följande:
    Hur som helst blir det ju inavel (spelar ju egentligen ingen roll hur många barn de fick)
    står ingenstans heller att Gud inte skapade fler männskor sen
    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Matillin

Om man ser till bibeln så var ju adam och eva näst intill fullkomliga, dom levde flera undra år tex något som våra kroppar idag inte klarar av.
    Därför skulle det inte spelat någon roll om deras barn fick barn med varandra.
    Och om gud finns skulle han hur som helst rätt lätt kunna sett till att det inte blev någon inavel

Vecka 34
Svar på tråden Adam o eva