Adam o eva
Enligt bibeln så är väl adam o eva dom första människorna på jorden,vart kommer då dom svarta människorna ifrån? eftersom eva o adam var vita..
Enligt bibeln så är väl adam o eva dom första människorna på jorden,vart kommer då dom svarta människorna ifrån? eftersom eva o adam var vita..
proudwoman:
står ingenstans heller att Gud inte skapade fler männskor sen
det står att gud skapade adam och eva för att Dom skulle befolka jorden
Står ingenstans att Adam och Eva var vita...
Bibeln är väldigt vag på det där... Adam och Evas son Kain har bara helt plötsligt en hustru, och sen presenteras han släktled så att det verkar som om det bara var män som födde män.. Dessutom blev de alla en massa hundra år.
Första mosebok 6:1 - 6:2 står: Då nu människorna började föröka sig på jorden och döttrar föddes åt dem, såg Guds söner att människornas döttrar var vackra, och de tog till hustrur dem som de fann mest behag i.
Vad menas med människornas döttrar och Guds söner???
Undrar bara vem som dokumenterade allt eftersom ingen av dem kunde skriva eller läsa (vad jag vet iallafall).
jag är inte bokstavstroende så min åsikt är att det är en berättelse som först vidare i generationer
viskleken??
Det måste ha gått väldigt många generationer innan berättelsen blev nedskriven och den måste ha blivit ändrad på några gånger iallafall innan dess också.
eller som det står i bibeln så inspirerade gud människor att skriva om denna tid.
det står ju i bibeln saker som inte människorna visste på den tiden. saker som inte en människa själv skulle ha kunnat komma på.