Inlägg från: Tinkerbelle |Visa alla inlägg
  • Tinkerbelle

BIM v. 7

Hej hopp alla gamla och nya!!!

Kastade nyss in handduken i v. 2 tråden. Bestämde mig för att mensen kom nu, dumt att inte tro det... Hoppar in här och ser med viss blandad glädje att många gamla BIM-kompisar är här!!! Men nu vill jag faktiskt inte se er i de här trådarna efter v. 7, sen hoppas jag att vi byter forum

Ahh, vilken skit dag att få BIM på, om man inte plussar....

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e), Rottis77, Fluffmoln(5:e) (3)

13/2: hyacinth, Masqito, cattis82(3:e) Minxy, (4)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, RutigaRutan(2:a), Tinkerbelle (3:e) (3)

15/2: maria och pojken (5:e), Siili (6:e) (2)

16/2:

17/2:

18/2: bertlyn (7:e) (1)

Kvar på bim-listan: 13

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 13

Statistik: 0,2 * 13 = 2,6 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Tinkerbelle

Tack allihopa!!! *vinkar*
    Är faktiskt lite glad att jag hamnat hos er igen! Skulle ju få ångest om jag inte fick följas åt med er ju... Hoppas verkligen att vi får följas åt i trevligare tråd snart! Tänkte bara meddela att att jag tar med mig de överbliva + från v. 2 -tråden hit! Här gör de bättre nytta känns det som Blir ju en del över där nu, även om det finns goda chanser att två plus rycker där...

Hade faktiska redan fixat samma lista som bertlyn tipsat om, fast på engelska (du måste vara min tvilling gumman, läser mina tankar...) Kommer börja fylla i den imorgon bitti.
    Mensen har inte börjat på riktigt än så jag får nog räkna fram mig en dag i tiden. Är lite osäker på om jag ska räkna fram mig en dag dock. Har, fram tills denna mens, ALLTID haft 27 dagar, nu blev det ju 30... Tänkte att jag kanske ska räkna 28 dagar då? Vad tycker ni? Ändrar i listan när jag vet om hur jag ska ändra allt...

• Tinkerbelle

Hello labolina & Mrs You!

Stil07 - tempmetoden är en metod som gör att du kan se när ägglossningen skedde. Den mäter din basaltemp. Det viktiga är att man tar tempen samma tid, varje dag!!! Inget fuskande på helger, tyvärr. Den ska tas direkt när man vaknar och absolut innan man går upp. (Helst ska man inte röra sig alls...) Slutligen kan man se en kurva. Innan ÄL ligger tempen ganska lågt. En del upplever en liten dip i tempen runt ägglossningen. Det sägs att det kan vara ägget som släpper som orsakar det. När ägglossning skett,(samma dag eller dagen efter) uppstår en temp höjning, ofta mellan 0,2-0,4 grader. När höjningen varit konstant tre dagar i rad vet man att ägglossning skett. (Oftast den sista dagen med låg temp). Höjningen finns sedan där tills mensen kommer. Kommer mensen uppstår en dipp i temp igen, samma dag som mensen kommer eller dagen efter. Är man gravid, är tempen hög långt efter BIM ( och genom graviditeten).
    En del får även en tredje skiftning i temp, vilket är helt normalt. De lärde tvistar och säger att det kan tyda på graviditet, men jag hade en jättefin trifalisk-kurva och är ju inte gravid... En del får även en temp-dip mitt i kurvan, runt dag 7-10, även vad det beror på tvistar man om. En del menar att det tyder på niditation, men dippen finns även i kurvor hos icke-gravida....

Så, hoppas att ni nu fick lite koll på detta! Själv tycker jag att det är skönt att tempa. Då vet man att ägglossning skett och kan koppla av. ÄL-tester i all ära, men det är bökiga och dyra. Har man tempat ett tag så ser man hur lång lutealfas man faktiskt har och kan lära sig läsa lite efter det.

Just det, ibland kan tempen bli lägre bl.a. beroende på om man andats med öppen mun, glömt fönstret öppet osv. Man ska då inte korrigera tempen, utan skiva det i sina anteckningar så man kan ta det i beaktande när man läser av kurvan. Samma sak om man någon gång läser av vid en annan tidpunkt....

Hoppas att jag gav lite svar på du undrade. Pröva och se om det är något för dig!

Blev visst lite långt.... Fråga igen om ni vill veta mer...

• Tinkerbelle

Just det, mensen är nog igång nu. Flyttar mig inte för jag hade visst redan räknat in mensen efter en 28 dagars cykel... Så var det problemet klart!

Gjorde ett snitt på 4 månader och fick då 27,75. Tar det som en cykel på 28 dar nu. Vad krångligt allt ska vara..... Blir det fel med BIM har jag ju alltid tempkurvan att gå på! En sak till den var bra på! Visar hur långt det är kvar till BIM!

• Tinkerbelle

Tack ia1982!!! Skulle precis fråga vart jag hittar billiga och pålitliga ÄL-tester. Sambon är lite frustrerad att det inte lyckats än, så nu vill han prova allt!!!

Några mer tips???? Är mycket tveksam till RR osv....

Kramar!

• Tinkerbelle

Ett till litet tips ... www.minipris-tester.se/ Har erbjudande på ett paket med 7 gravtester och 21 ägglossningstester för 199 :- , och man slipper frakt!!! 1-2 leveransdagar.

Beställde det allderless nyss... Hoppas att det funkar bra!

• Tinkerbelle

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e), Rottis77, Fluffmoln(5:e) Junior J3:e(4)

13/2: hyacinth, Masqito, cattis82(3:e) Minxy, ia1982(13:e) (5)

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag: Rikku, RutigaRutan(2:a), Tinkerbelle (3:e),Mrs You (2:a), Labolina1 (5)

15/2: maria och pojken (5:e), Siili (6:e),Milli01 (14:e) (3)

16/2:

17/2:

18/2: bertlyn (7:e) (1)

Kvar på bim-listan: 18

Totalt på vecka 7 listan (bim, gravida & lycka till): 18

Statistik: 0,2 * 18 = 3,6 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Tinkerbelle

Du ska ju ligga kvar i sängen när du tempar Sen får du ju det sköna privilegiet att somna om.....

Skoja bara!

Var glad innan din man vill bli effektiv och minst lika galen i det här som du.... Nu får jag sitta här och leta efter saker som han kan göra för att förbättra oddsen också Ska snart föreslå det där med att gå ut och springa i bara fleecekallingar om man vill ha en flicka, vilket han hellst vill... Oh, vilken syn det skulle vara! Här är det -10 just nu

• Tinkerbelle

Nej Bluna, vad gör du här? Tog du också med dig plussen hit? *kramar*

cattis82 - ja han har blivit rätt rolig med det här! Vi har ju försökt jätttttte länge tycker han (det här är tredje försöket.....). Förra månaden blev han också stressad av dagar och att vi kanske inte prickade in och själv blev jag fundersam på min lutealfas för temphöjningen kom när jag trode ÄL hade varit för länge sen... Så nu vill han vara med på alla hörn han kan! Och han är nästan barnsligt förtjust i testerna, fick ett glatt grin när jag berättade om dem. Ännu gladare nyss när jag sa att han måste äta c-vitamin för det är bra om killen gör det. C-vitamin är ju bara gott var hans kommentar...

Jag har hysteriskt kul här idag!!!!

• Tinkerbelle

Åh Bluna - likadant här.... Fattar inte heller varför mensen dröjde som den gjorde. Har också gått in i den depp-period. Känner mig ensam och liten. Man har ju inte så måmga att prata med. Som alltid kommer ju tankarna om det skulle vara något fel så det inte går.... När man hellst av allt vill prata med mamma för att få råd och lite support så går inte ens det eftersom vi vill att det ska vara hemligt att vi försöker så länge det går.

Kommer också testa stickor. Känns ändå lite kul iallt "elände".

Svar på tråden BIM v. 7