Inlägg från: Tinkerbelle |Visa alla inlägg
  • Tinkerbelle

BIM v. 7

Fluffmoln- vi vill ha kvar dig här!!! Hoppas du får med dig flera här till den magiska "andra sidan"... Jätteroligt, kommer ihåg att du fick mf så det här känns så kul!

• Tinkerbelle

Antar att du menar om flytningarna försvinner, Cattis82? Det är helt normalt. Kroppen följer en cykel med sekretet. Efter ÄL är det "lotion" -aktigt, för att övergå i en torr period. Men det är ju individuellt. För mig är det lite olika hur det är med fflytningarna. Nu är det fortfarande rätt blöta, sorry för detaljer. Men förra månaden hade jag också massor, verkligen massor, av såna vita flytningar ni skriver om. Men mensen kom.
    Vill inte vara den som drar ner förhoppningar, men så var det för mig. (Månaden innan hade jag också mycket vita fltningar, men det berode på svamp. Kanske skulle ni fundera på om det kan vara det? Man kan få det av mycket sex....)

Väntar också väldigt glatt på spyorna!!!! Eller i vart fall lite symptom....

• Tinkerbelle

cattis82 - kommer tyvärr inte ihåg på dagen. Men en gång försvann det kanske 5-6 dagarn innan BIM. Förra månaden fortsatte det fram tills mensen började....

Ang testa grav med ÄL-sticka så står det på mina ÄL-stickor att man INTE kan kolla grav med stickorna. De mäter två helt olika hormon. ÄL mäter LH som man alltid har i kroppen, därför kan ÄL-stickor ge utslag, men inte positivt, utan att man har ÄL. Grav-tester mäter HCG som enbart kan finnas i kroppen om man är gravid. Testar man med ÄL-stickor kan man alltså få ett felaktigt besked....

• Tinkerbelle

Nettan80 - hade du positivt utslag i fem dagar? Det kan i så fall tyda på att ägget inte släppt. Har man flera dagar i rad med positivt utslag är det teckan på att kroppen kämpar för att ägget ska släppa och massproducerar LH-hormon. Läste på någon sida att det oftast betyde att man inte släppt ägget om det var positivt utslag för många dagar.

Usch, vilka trista inlägg jag gjort nu då!!??? Lite realisten i mig som är framme och spökar. Men jag tycker att det är så hemskt när man bygger upp förhoppningar och så kommer ändå mensen... Lite mittemellan ÄL och BIM- blues kanske

• Tinkerbelle

Ok, Nettan80 - en del test, och en del personer, kommer ibland inte upp till positiv nivå trots att de har ÄL. Hade ni sex under tiden som det var höjning kan du mycket väl ha haft ÄL och ni har i så fall prickat in ÄL. Sen kan det ju vara så att du hade en kortare höjning som kom någon gång mitemellan två test tillfällen.... Det finns så många varianter på detta... Det enda som egentligen är säkert i fråga om ÄL är att ta ett blodprov! Stickorna är absolut inget bevis för att man verkligen haft ÄL. Som jag ser det kan du mycket väl haft ÄL, trots att du inte fått utslag. Finns många på FL som blivit gravida utan utslag på stickorna!

• Tinkerbelle

englabella - jag köpte det från minipris-tester.se. Testet har en känslighet på 20 mIU/mL, som är den högsta känsligheten på marknaden. Vet inte om det är samma som på Mirres. Jag har köpt Mirres stavar tidigare och varit nöjd. Eller, nja, jag var ju inte gravid så de visade ju rätt..... Hoppas kunna testa plus med båda sorterna nu!

• Tinkerbelle

Mrs You - du kanske tillhör de som har en kort luteal-fas? Man kan ju ha mellan 10 och 16 dagars fas.

Svar på tråden BIM v. 7