BIM v. 7
Haha!!!!!!!!!!
Vilken syn!!!!!!! Men jag är inne på det!
Haha!!!!!!!!!!
Vilken syn!!!!!!! Men jag är inne på det!
Kör med allt!!!!
Det verkar ju vara det vi är inne på nu! (Men hoppas vi drar gränsen vid GHB i alla fall).
Kan ärligt säga att jag givit upp tappen nu. Den är väldigt individuell och oförutsägbart. För mig stämde inte något med konsistens eller liknande. Det enda som är bra är att man hyfsat kan känna om den är öppen eller ej.
Men genrellt säger man att den ska vara hög, mjuk och öppen runt ÄL. Mellan ÄL och BIM, och mens och ÄL, kan den vara olika hög men stängd och inte mjuk. Strax innan mens eller vid blir den låg, hård och öppen.
Men för mig stämde inte det förra månaden. Min tapp var hög, mjuk och stängd tre dagar in i mensen..... Så jag litar inte på den för fem öre längre!
Men vill du känna kan du inte missa den, om den inte sitter superhögt. Är som en liten rundad tapp där inne, med en skåra i, eller hål om den är öppen. Den är aldrig helt slät eftersom öppningen alltid finns där.
Skickar med två länkar:
www.pernille.info/livmortapp.htm
www.pernille.info/tappen.htm
Hej Precious Alva gumsan! - Hoppas verkligen att det tar sig bra nu! Ni har ju verkligen oddsen med er Du måste återkomma med juciens namn. Vi är nog många hugande spekulanter på den vid det här laget....
Min stegring på ÄL-stickorna är över. Nu är strecken lika starka (igår var det enorm skillnad!!!!) Så jag tror att ägget släppte igår kväll, ganska sent. Eller att det är på väg att släppa nu. Vet ni om ägget släpper när det är positivt, eller ska stegringen gått ner för att ägget ska ha släpp????
Så nu är det snart bara väntan kvar. Väntar först hem sambon vid halv-femtiden. Då ska vi allt hinna fånga upp ägget, om det inte redan är gjort... Vi är snart med i matchen!!! Sen får vi vänta BIM.....
Tack allihopa! Tänker som dig Siili! I vart fall så borde vi ha några timmar på oss när han väl kommer hem.... Börjar snart klättra på väggarna! Men nu är han snart hemma i vart fall. Sen återstår det ju hur sugen han kommer vara. *suck*
Precious Alva - starkt gjort! Är imponerad av dig och övertygad att det kommer gå bra!!!! *Kramar*
Stil07 - ÄLSKAR ditt sätt att resonera!!! Självklart är det så statistik fungerar. Kan inte vara på något annat sätt. Så många som är med från v.2 här så borde våra odds vara minst 0,38 och inte 0,2!!!!
Cattis82 - JA!!!!! Det första vi gjorde när han kom innanför dörren. Han han kasta en snabb blick på ÄL-testerna och blev fascinerad av hur "coolt"
det var med dem..... Killar är barnsliga trots att de ska fylla 34.... Så nu är jag med i matchen på alla sätt!!!
Nelly 2007 - Jätte-välkommen!
OCH jag fick tillbaka kommentarer på min examens-uppsats nu ikväll... Min handledare var imponerad!!!! Med lite ändringar kommer jag att få AB (högsta betyg)!!!!! Är så himlastormande glad nu ikväll! Och kär! Och övertygad om att vi alla plussar!!!! Jag vill inte ha mer BIM eller en graviditet utan er tjejer!!!
Ja, nu håller vi tummarna så att de blir blå här! För allihopa!!! Men visst är det bäst att gardera sig lite extra...
Det där med att "vila" mitt på dagen är vi lite av experter på här hemma. Bättre eftermiddagsfika kan man väl inte få!
Kul med en till på Alla Hjärtans Dag Englabella!
Hmmmm, jag har tio tester hemma..... Men jag har som princip att inte testa innan BIM.
Men, om jag starkt misstänker att jag är gravid så kommer jag nog slösa ett test innan...... :-P
Och Tack! Sofis, det är så gulligt att ni alla bryr er här inne!!!
Nu ska jag bege mig tillbaka till mannen och njuta av att sitta nära.....
Ja vice99 - har ingen aning om vad det kan vara. Men det där med sekret är ju lite olika från gång till gång, har jag märkt.... Ibland har man mer, ibland mindre. Kan ju vara så att du redan haft ÄL och är inne i den torra perioden?
Jag hade lite mer tempökning idag, till 36,4 så nu har nog ägget släppt. Och jag har ont i tjejmagen. Lite träningsvärk liksom. Men jag tror att jag läste någonstans att det kan bli så när de äggblåsor som inte släppte ägg går tillbaka. Kan det vara så för dig med Sofis?
Hittade lite "lugnande "fakta! (Lugnade ialla fall mig!)
"Vid samlaget slungas omkring 500 miljoner spermier mot livmoderhalsens öppning i slidans övre del. Spermiernas simning upp från slidan till äggledaren, cirka 15-18 centimeter, tar i allmänhet några timmar.
Det finns snabbsimmande spermier som, om villkoren är gynnsamma, kan nå äggledaren på en halvtimme. Andra spermier tar lång tid på sig, deras simning kan ta flera dygn. Kanske finns det ännu inget ägg i äggledaren. Spermierna kan då simma fram och tillbaka i äggledarens vida del och vänta, ibland i flera dygn.
Spermiernas långa överlevnadstid gör att samlag fyra dygn före ägglossningstiden kan leda till befruktning. Chansen är dock störst om samlaget sammanfaller med ägglossningen. Livmoderhalsens och livmoderns slem är då så lättflytande att spermierna lätt kan simma upp till ägget."
Och Hej Trulten! Du kommer snart, vi börjar väl om en vecka....., märka att PMS och gravsymptom är MYCKET lika!!! Men det är samtidigt lite kul att spåna om vad det är och om det skiljer sig från förut....
För mig är det lite varannan månad. En månad super skenis (var det förra månaden, men tror ändå något var på G då), och nästa känner jag i princip inget. Vilket också, självklart, är tecken på en graviditet!
Vad jag ville säga är att det finns egentligen inga tidiga, säkra tecken på graviditet! Det är olika från person till person och graviditet till graviditet! Det som händer när man försöker är att man blir mer medveten om sin kropp!
Hoppas ni lyckas!!!