• tempo21

Halloj gotlänningar del 7!

Tiden rusar i väg och vi är redan inne på vår 7:e tråd!

Hälsar återigen gamla som nya gotlänningar välkomna till vår trivsamma mötesplats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-07 10:30:54:
    Här är listan med vilka vi är som huserar här inne.

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19260746.html

• Svar på tråden Halloj gotlänningar del 7!
  • Ekorrfamiljen

Jag och Vendel ska försöka komma på fredag iaf. Jag tycker att det är en mysig tradition!

Sara: Till att börja med hade vi blöjbyxor och vikblöjor. När man väl lärt sig vika går det undan och är jätteenkelt. De är billiga i inköp och lätta att tvätta + snabb torktid. Som byxa föreslår jag Imse Vimses nattbyxa eller ännu hellre ullbyxan. Den andas och ser till att det inte blir så tätt om rumpan. Sen finns det massor av sidor på nätet där man kan köpa andra tygblöjor och byxor. Men som sagt, ull är att föredra. De behöver inte tvättas så ofta heller eftersom de är självrenande!

Nu är Vendel och jag med i ett tygblöjetest och vi provar dels KiddyBip från Lammolen.com och sprillans nya allt-i-ettblöjan från ImseVimse.se Den finns inte i butik än. Jag bara älskar dem. De är lika smidiga som engångsblöjor, men går att tvätta så man har alltid blöjor hemma. Nackdelen är att de tar lång tid på sig att torka, ca ett dygn. Men har man många blöjor och tvättar ca. varannan till var tredje dag så är det inget problem. De här allt-i-ettblöjorna fungerar utmärkt på stan och om man ska hem till någon också. Det är bara att se till att man har en väska eller plastpåse att lägga den använda blöjan i innan man tar hem den för tvätt.

Vi förvarar blöjorna i en tunna (med lock) med vatten och en skvätt ättika i fram till tvätt. Sen häller jag av det mesta av vattnet och skickar in alla blöjor på en gång i maskinen. Vi använder enbart tvättlappar i frotté. Finns billiga på IKEA bland annat. De åker med i blöjtvätten. Då har vi alltid tvättlappar hemma också och inga onödiga sopor. Jätteskönt!

Vill du veta mer så fråga på. Det finns en jättebra tråd här på FL också för tygblöjeanvändare. Där kan man ställa frågor och få många bra tips och råd.

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • sarahl

man kanske skulle våga sig på att träffa några av er då! Du sa fredag kl 15. Hmm får fundera på om jag törs!

• Mumfy  1
    Hej

Jippie äntligen ska vi få vårat badrum fixat
    Det blev lite snabba bud bara
    Firmman som ska göra det ringde strax före kl 17 & sa att dom kommer i morgon vid 10 - tiden
    eftersom vi bara har ett badrum så ska vi få någon slags bod på gården som det är dusch & toa i
    Typiskt att det skulle hinna bli vinter
    De trodde att det skulle ta ca 3 veckor innan det skulle vara klart med tanke på att det är fukt & mögel bakom kaklet

Var bara tvungen att skriva av mig
    Törs inte svara på om jag kommer eller inte på fredag,får lämna besked senare i veckan

sarahl : Det är klart att du törs Den första jag träffade var Johanna & vi träffades vid glassbaren nu i somras på våra luncher,har inte träffat alla ,men de jag träffat är super trevliga
    Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Älskade Jordbarn

Jag kommer gärna på fredag om jag kan och vågar :)
    Förmodligen med man och minst 1 barn :)

• johannarolig
    Jag kommer på fredag! Mysig tradition!! Flört
    Mari:
    Fin bild på trädet! Va glad jag blev att snön var kvar imorse när vi vaknade!! Skrattande
    Kul att badrumsrenoveringen blir av nu!!

sarahl: Jag ska ha barn i juni! Vore kul om du kom på fredag!

Emma: Vilken vilde ni har!! Förvånad Flört

Imorse var jag hos läkaren o blev halvtids sjukskriven pga min foglossning. Hon böjde o klämde o kände och sa att det var en väldigt tydlig bäckensmärta! Imorgon ska jag på rygginfo hos sjukgymnasten o blir då förhoppningsvis placerad i en vattengympagrupp!

Ingela: Vad är det för märke på er skruttibangbang? Vilket år o vad är det för fel på den? Sambon gillar att meka.... Hur gick det hos bm idag?
  • Mumfy  1
    Johanna : Det finns fler vinterbilder i galleriet om du vill se ,kunde inte låta bli att gå ut med kameran igårkväll
    Acceptera det du inte kan förändra & ha mod att förändra det du kan !
  • Maraschino

Hmm, kanske man skulle haka på på en fredagsfika!!! Om det är OK?!

Här ligger det ca 5 cm snö på marken så vi har fått lite vinter iaf!! Nu ska jag kila iväg och kika på tårtor så jag får lite inspiration till nästa verk!!!

Ha en bra kväll!!

• johannarolig
    Mari: Vilka bra bilder!! Såg att du fyller år samma dag som min syster!! Grattis i förskott om jag glömmer imorgon!!  Ha, fick jag det skrivet oxå!! Flört

Maraschino/ÄJ: Klart du ska komma på fredag, vore kul o träffa dig!
Svar på tråden Halloj gotlänningar del 7!