• tempo21

Halloj gotlänningar del 7!

Tiden rusar i väg och vi är redan inne på vår 7:e tråd!

Hälsar återigen gamla som nya gotlänningar välkomna till vår trivsamma mötesplats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-07 10:30:54:
    Här är listan med vilka vi är som huserar här inne.

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19260746.html

• Svar på tråden Halloj gotlänningar del 7!
  • Älskade Jordbarn

Det är väll ändå dags att explodera snart, ja e så nyfiken på den lilla krabaten som håller i sig där inne :)

Ska hoppa i säng ja me nu, är inge roligt att va vaken så sent på kvällarna i gravid stadie, hmm inte på dagarna heller i och för si :)

• Älskade Jordbarn

Hmm jag måste bara skriva det att idioterna här i tingstäde plogar vägbanan så gnisterna slår om det skrapar som bara den,
    skall oxå tillägga att det regnar här och att det snö vi fått inte ligger kvar???
    Va då desperata!

• tempo21

tja om jag exploderar kommer ju trollet ut iallafall...

Här i Stenkyrka, är fortfarande hus/kattvakter, så har det börjat regna men det ligger lite snö kvar men pappa bor ju skyddat iskogen också. Har för mig att det skulle komma mer snö imorgon och att den skulle ligga kvar ett tag.

• EMTP

Förresten, alla ni som vet, är det verkligen stört omöjligt att få veta könet på UL här på Gotland? Och varför envisas de med att ha den regeln kvar i så fall? jag skulle faktiskt vilja veta... tror jag...

• Zeraphia

Välkommen hit Emma!

Vi hoppades att snön skulle stanna kvar, vi ville åka pulka idag. Trist att vakna och se att "all" snö var borta och att det plötsligt var fem grader varmt ute.

Ingela: Det kan ju omöjligt dröja hur länge som helst, det är det man får ha framför sig när man går över. Till slut kommer bebisen faktiskt att dyka upp. När vi väntade William hade jag satt 14/2 som litet privat BF, bara för att inte bli ledsen om han nu inte kom den 31/1 som det var sagt

• mizzfreestyler

EMTD

Hejsan och välkommen hit!

Jag tror faktiskt det är helt omöjligt att få reda på könet här på Gotland. Inte en enda vän till mig har fått reda på könet när de gjort UL. Jag gjorde mitt UL i Västervik eftersom vi bodde där ett tag men flyttade tillbaka hem förra sommaren. (borta bra men hemma bäst) Där så frågade sköterskan flera ggr innan hon berättade vad hon såg på skärmen. Så där kan man få reda på det. Det enda sättet här nere det är väl och hålla utkik själv på skärmen och försöka se om man kan se något.

• johannarolig

Välkommen EMTD!
    Jag är oxå inflyttad till ön, i maj 2004.
    Hoppades med på att snön skulle ligga kvar idag! Ledsen
    Madeleine: Kanske ska ta med mig filmen nästa gång vi ses! Flört

• Ekorrfamiljen
    Johanna: Dags att träffas snart ändå tycker jag! Jag har förresten en degskrapa från Tupperware som du ska ha.. Generad

EMTD: Ja, du anar inte hur vi tjatade på vår bm för att hon skulle säga könet på Vendel, men hon "kunde inte se"! Skrikandes Hrmm.. Eller hur!? Hon zoomade in mellan benen för att mäta lårbenet och då såg man ju en pung, jag var bara inte säker på att det var det då, men i efterhand har jag förstått att det var det.

Vi åkte ju till Sibyllekliniken i Stockholm och gjorde köns-ul. Inte så mycket för att få veta könet som för att få se "Liten" på bild igen. Det spelades in på vhs och vi fick en mycket noggrann genomgång av honom där vi fick se hjärtat, att strupen och urinblåsan funkade och att han rörde på fötterna vilket innebär att han inte hade något ryggmärgsbråck. Sånt gick inte bm på KK igenom!! Hon bara hafsade igenom och sa att det såg bra ut utan att kommentera mer..
    **Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Ekorrfamiljen
    Just det, ni som är gravida/ska på efterkontroll: När de frågar om något varit mindre bra med mvc kan ni väl säga att det är fånigt att de inte berättar könet om föräldrarna verkligen vill veta!! Jag glömde säga det på efterkontrollen. Känns ju löjligt att behöva åka till fastlandet för att få veta mer om det barn man har i magen!!

(Sen att vi fick en trevlig Stockholmsresa "på köpet" var ju en bonus, men det behöver de inte veta! )
    **Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
Svar på tråden Halloj gotlänningar del 7!