Järngänget i Malmö del 11

Fick provsvar idag ang resistenta pneumokocker och jag var negativ tack och lov.
Vi hade dock två barn på min avdelning som var smittade och som nu måste vara hemma (+ syskon) tills de fått två negativa tester i rad.
Har varit ledig idag och jag och Isabelle var på lekplatsen här i närheten i två omgångar. Mormor kom på besök och jag bakade sockerkaka på fyra minuter i min micropluskanna från tupperware
Vi gick en runda runt Gullåkra mosse och tittade på svanar.
Isabelle skulle tvunget ha med sin dockvagn som hon körde runt sin Ninna (Nallen hon inte kan leva utan) i.
I morgon börjar jag jobba klockan 7 men är ledig igen på onsdag
Då ska jag till öppna förskolan i malmö och sen träffa en kompis och åka till skattkammarön.
Ullared... i wish Men vet ni... det verkar som om jag sitter på Manhattan i påsk och dricker starbuckslatte
Natti natti
fortfarande inte fått svar om Manhattan så jag är inte hundra än på att vi kan åka... passet kunde inte införskaffas av EN vårdnadshavare utan krävde båda eller ett särskilt ifyllt papper (typ fullmakt) så det får bli en annan dag snart.
Att städa när man har små barn är som att skotta när det fortfarande snöar.
nu ska jag och jobba är såååå trött!!!
Ha en fin dag
Aima, en Micropluskanna är en vinröd plastkanna du kan göra en massa saker med i micron. Bland annat koka potatis snabbt och göra sockerkaka på fyra min Kanon när man ska ha gäster oförberett
ååååååh jag kräks snart.... det är 90% säkert nu med Manhattan men får inte säkert besked förrän vid 15 tiden.... Läser Mamma Mios och AnnaOnIce reportage på barnsemester hela tiden om och om igen ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH GUD vad jag vill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Min högsta önskan i 23 år.... snälla låt det bli av
Jag kan inte ge några iskalla råd och tips till MM då jag inte vet vad saken gäller....
Hoppas dock att det löser sig oavsett vad det är.
Isabelle har nyss kaskadspytt upp sin alvedonvälling och fick efter dusch en stolpilla istället och somnade på 5 minuter. Stackars älskling
Vi är bjudna på fest i morgon och har tackat ja... mormor satte ultimatum att Isabelle inte får ha över 39,5 i feber under dagen i morgon, för då passar hon inte henne som tänkt.... Vet inte om jag med gott samvete kan gå på fest om hon har det ändå....
Har nu fått två utekatter.... de hittar tillbaka Helt fantastiskt... som bumeranger ungefär.
Manhattan verkar bli av, men inte 2-10 som det var tänkt.... Det blir kanske 5-14:e istället... vi får se.
Natti natti
Förstår att du inte kan och vill berätta om så personliga saker i tråden, det hade inte jag heller gjort.
Var är föreläsningen, det lät jätteintressant!!! Både som förälder och förskollärare.
Ha så trevligt i Grönby!
Hoppas du mår bättre snart.
Hahaha näää vi har bara börjat släppa ut dem nu när vi bor i hus Och det funkar jättebra. Så jag menar bara att de hittar tillbaka till vårt hus när de varit ute några timmar
Ikväll är mannen på fest och jag är hemma med febriga Bella. hon sover gott och jag såg fram emot en bra film jag har hyrt... så pratar jag med en kompis som säger att den är fransk och skitkass.... kul... det har jag helt missat...
Jaja nu ska jag gå och bilda mig en egen uppfattning.
natti natti
Fast jag tycker nog inte det är konstigt att man inte vill lägga ut någ superpersonligt på internet där vem som helst kan läsa... .. då är det nog bättre att ta sånt när man träffas tror jag
Jag vet iallafall att här finns folk som jag känner som känner till vissa av mina släktingar och vänner och därför kan jag inte skriva öppet om sånt....
Jag lyssnar gärna och ger råd och sen hoppas jag att de inte ska ses som pekpinnar.
Hade varit kul med fika men loppan är fortfarande sjuk och jag vet inte när det går över och när jag är ledig nästa gång....
Nu ska jag umgås med min familj, för Thomas åker halv fem i morgon bitti till Moskva
Kram på er
Så nu har mannen åkt till Moskva.... då det lär inte bli någon bebis denna månaden heller Ska enligt uträkning ha ägglossning i morgon och han kommer inte hem förrän torsdag kväll... blir så trött. Jaja... halv fem i morse satsade vi på att några rackare skulle hålla sig kvar tills ägghelsicket behagar komma haha
Har varit vaken till och från halva natten av febriga Isabelle som vaknat och vandrat mellan sin säng och vår.... kattjäklar som har skrikit och krafsat på allt i sin närhet för att få upp oss och stormen utanför vårt fönster. I morse fick jag nog och halv sju slängde jag ut katterna från altandörren (de har en springa in till uterummet där de kan gå in om de fryser) Men då var det för sent och lillan ville gå upp
Kan vår residerande doktor berätta för mig hur länge ett barn ska ha feber innan man ringer läkare? Isabelle har haft över 39 sen i torsdags... Har inte kollat än idag.
Har jobbigt med lillan nu när hon är sjuk... minsta tillsägelse eller annat som inte passar så bryter hon ihop totalt och sätter sig på golvet och gråter och upprepar "jag vill inte jag vill inte" Och nu blir det ingen avlastning heller när mannen är borta. Jag lär vara trött när han kommer hem.
Nä... nu ska jag äta frukost och kolla på Svanprinsessan med min sjukling.
Tjingeling