Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

Järngänget i Malmö del 11

MM

Manhattan

8 dagar kvar

Fuck me if im wrong, but i think you want to kiss me
  • Full av förhoppning

Hahahaha
    Jag är såååå nervös och sååå lycklig.
    Mitt livs dröm går i uppfyllelse i 23 år har jag haft drömmen att åka till USA och nu ska jag det hihi LÄNGTAR!!!
    Vi hade tänkt köpa en Bugaboo där för dollarn är så låg nu, men vi kommer inte att ha råd för resan kommer att kosta oss massor.

Jag ska till outletbutiker i Jersey gardens, till pärlbutikskvarter vid times square och till central park bland annat. Och givetvis Disneystore och Toys R us
    Jag ska dricka double non fat vanilla latte på STARBUCKS ååååh vad jag längtar.

Nu ska jag fortsätta pärla... får inte lite beställningar ... kul

Ha det fint tjejer

• Full av förhoppning

Vi ska bo på ramada plaza New yorker hotel.
    Är det inte för sent att boka "Big apple greeter"? Trodde man var tvungen att vara ute i god tid. Annars hade det varit en god idé eftersom jag och Isabelle får roa oss själva de första två dagarna för Thomas ska på möten.
    Jättegulligt av dig att erbjuda guiden men det blir lite långt att köra till Lödde för en turistguide Och jag har ju lite fullt nu innan resan. wiiiie bara en vecka kvar. Men supertack så mycket

Filur
    Stackars lilla Moa... det låter som laktosintollerans eller överkänslighet så vi får hoppas det blir bättre nu med laktosfri kost.

Fick beställning på ett armband idag Jättekul!!!
    Ska göra ett till Isabelles förskollärare som slutar inför mammaledighet på fredag (hon är beräknad till 1:e maj)

• Full av förhoppning

Haha nää jag har längtat till USA sen jag var fem år... men jaaa Disney store är nog inte fy skam

Donald ja.... det håret tar man inte miste på haha

Latte från Usa... hmm den KAN bli kall på vägen

Trött och rosig efter en dag ute i solen
  • Full av förhoppning

Har haft en underbar dag
    Körde mamma till lund 7 i morse och var jättetrött, men piggnade snart till. Sen har jag suttit ute i solen och gjort smycken och druckit kaffe, tvättat och hängt ut på torkvindan i trädgården (så det luktar nu underbart om tvätten) och sen kom våra kompisar hit och grillade medan våra flickor lekte och hade jätteskoj.

Sen kom morfar och Anki hit med påskägg till Isabelle eftersom vi är i USA under påsken. Lycklig Isabelle med kompis tryckte i sig choklad och gott och blandat

Har fått lite färg på kinderna och är skönt trött efter sol, frisk luft och god mat och många skratt. En toppendag helt enkelt

Trevlig fortsättning på kvällen!

OBÅJJ vikket vackårt vaädår solen skinår i daou
  • Full av förhoppning

Idag bär det av till akuttandläkaren med Isabelle.
    Hon trillade i ett cykelförråd i Tisdags på sin förskola och fröknarna hade kollat tänderna men tyckte allt såg bra ut, så vi har inte undersökt nogrannare förrän häromdagen då hon började säga att det gör ont i tänderna och då kollade vi mer noggrant.

Jag tycker de två framtänderna är lite lösa (ruckbara) och hon tuggar och biter bara av med kindtänderna. Det har dessutom blivit ett stort glapp mellan framtänderna. VI har jämfört med gamla foton och det är stor skillnad.

Så nu är det tandläkaren som gäller och fylla i en skadeanmälan i förskolan (förskolläraren insisterar).... Ungar trillar ju överallt och det kunde lika gärna varit här hemma....

I morgon vid 12 bär det av till Amerikat Ååååh vad jag längtar!!!

Ha en bra dag på Ikea och överallt annars

• Full av förhoppning

Greetings from new york!
    Har helt fantastiskt underbart och kan bara säga WOW!!! Som jag ska shoppa!!! Klockan är kvart i åtta på morgonen och jag fick sms fyra i morse från mamma som inte tänker på tidsskillnaden. Var på Brodway igår och kollade utbudet av affärer Var en sväng inne på toys r us, men gud sån turistattraktion, vi gick igen och gör ett nytt försök en annan dag.

Har druckit nonfatsugarfreevanillalatte på starbucks och är helt såld. Vill ha starbucks i Sverige också.... espresso house duger inte längre.

Jag går omkring och skiner som en sol och är såååå lycklig!!!!!

Kram
    Linda

• Full av förhoppning

Víll tillägga vilken fantastisk liten tjej jag har... hon klarade flyget på åtta timmar sååååå bra och var såååå duktig och gnällde ingenting. Hon var helt underbar och jag är världens stoltaste mamma. Här är hon överlycklig och är ÄNTLIGEN mottaglig för att släppa blöja (vilket vi väntar med tills vi kommer hem igen) Hon går på toaletten och kissar varje gång vi frågar henne... inga protester

• Full av förhoppning

Happy easter (eller holidays som det politiskt korrekt heter haha )

Jag har underbart här i NYC och har shoppat matchande championballerinaskor till mig och Isabelle

Har köpt massor av kläder här för en spottstyver. Dock knappt nåt till Isabelle. Var fanns Gymboreekläderna MM? (Till Isabelle alltså )

Nu ska jag äta frukost för klockan är kvart i nio här.

Glad påsk på er!

Ps Filur... vi har inte hittat phase 10 än men vi letar

• Full av förhoppning

Aima... jag tycker du har fått jättebra råd i andra tråden

Jag har shoppat så snygga skor idag och en riktig prinsessklänning till Isabelle som hon ska ha på Catinkas bröllop den 2 juni

Vattnet här är så fyllt med klor så det ger mig och Isabelle fullt av röda utgslag som svider och bränner Men allt annat uppväger

• Full av förhoppning

Hemma från New York nu och brakförkyld efter en båttur runt Frihetsgudinnan, men jag är jättenöjd och har haft det underbart.
    Det känns mycket roligare nu när jag ser dina bilder Mamma Mio för precis där de är tagna har jag nu gått Och tagit ungefär likadana bilder hahaha.

MM ditt hus är jättefint, förstår inte varför ni flyttar

Filur, tråkigt med mjölksituationen

Isabelle älskar blommor och klappar fint och tittar sålänge jag tittar, men om jag vänder bort så norpar hon en och säger ÄÄÄÄSCHHHKAR blommor mamma
    De lär sig så småningom att inte finfördela dem Och busig är hon verkligen, det är helt underbart för hon är skitrolig!

Borde verkligen städa här hemma för det ser ut som kriget.... men jag mår som om jag varit igenom ett krig eller nåt och orkar ingenting. Vill ha apoteket från USA med mig hem nu med Tylenol och andra shcyssta grejer som hjälper.
    Har nyss tagit lite cocillana etyfin och känner mig lagom drogad.
    Nu ska jag sätta mig i soffan och kolla på när Thomas dammsuger

Kram på er

• Full av förhoppning

I New  york bestod vårt hotellrum av en säng och ett skrivbord och ett nattygsbord kloss tätt intill.... Isabelle sov mellan oss...
    Så vi flyttade över henne till vagnen och körde bort henne vid dörren och tack och lov så vaknade hon inte och bad oss sluta gunga för då hade jag nog dött hahahaha

Jag har handlat ett par högklackade skor med sånt Tåhål där framme
    ett par crocs kopior, ett par kilklacksslipins, ett par mockastövlar med ludd och ett par rosa Champion ballerinasko till mig själv 2 bh:ar, 3 tröjor, 1 par jeans, 1 par caprijeans Och ändå gick jag inte in på Macys förrän sista dagen alldeles för sent för att hinna shoppa innan tåget till flyget gick Gråter Hade lätt kunnat gå där minst en dag och glo ju.

Såg "A night att the museum" på flyget på vägen hem, det var kul efter att ha varit på American museum of natural history

Blev skitförbannad på en flygvärdinna på vägen hem också, NOLL empati och hon kan inte ha haft barn själv, jävla hagga!!!
    Isabelle låg och sov på planet och när vi började sjunka så skulle bältena på, så vi fick sätta Isabelle upp och ta på henne byxorna (som hon hade läckt igenom men som hunnit torka) och få på henne bältet som hon hatade.

Sen ville hon luta sig mot Thomas och grät efter filten, så vi lade på henne en av filtarna och stoppade de andra i fickorna på sätena framför som kaptenen beordrat i högtalarna.

Då kommer haggan och fräser att vi ska stoppa filten i fickan på sätet framför. Jag hade lust att be henne stoppa upp filten någonstans där solen inte skiner.
    Isabelle satt förtvivlad och grät och sträckte sig efter filten hela landningen i 25 minuter och mina öron höll på att sprängas av förkylning och trycket.
    Ärligt talat, vad fan kan en liten tunn filt göra för skada????? *morr*

ursäkta alla svordommar... Oskyldig

Nu ska jag försöka få ordning på jetlag och gå och lägga mig.
    Natti natti

• Full av förhoppning

MM om så vore fallet kunde de ha förklarat det trevligt när de såg hur förtvivlad Isabelle blev tycker jag, det är allt som hade krävts för att vi skulle ha förståelse för det.

Ja New york är fantastiskt!! Manhattan var dock mycket sunkigare och mer nedånget än jag hade räknat med. Det såg mer ut som jag hade tänkt mig queens, bronx och harlem eller nåt. Men såååå underbart. Saknar mina Grande nonfatsugarfreevanillalattes Och Applefritters var nog nåt av det godaste jag ätit

Vaknade vid halv fem och kunde inte somna om på några timmar... sen när jag väl somnade om så vaknade jag inte förrän halv elva ... usch när ska man få ordning på det här? Nästan tur man är sjuk för jag hade inte orkat jobba så här ju...

Tjingeling

• Full av förhoppning

Nu har jag uppdaterat galleriet med new york bilder

Grattis Katla.. så kul med pojkvän!!! Leka kanin är väl aldrig fel

• Full av förhoppning

Härliga bilder MM men du kan bli anmäld för dem..... tydligen får man inte ha bilder överhuvudtaget på barn som är nakna.... barn som badar (med eller utan vuxna ) likaså.

Börjar lite komma tillbaka till livet nu tror jag... igår var jag sjuk så jag inte visste vad jag skulle ta mig till men idag är det lite bättre. Har till och med stått och grillat korv idag. Klarade inte att bara sitta inne och uggla när det var så fint väder.

• Full av förhoppning

Usch så tråkigt Katla... Vilket rikspucko(ursäkta)
    WOW så storsint av dig att erbjuda dig att betala resor åt honom... det bevisar verkligen att det är dotterns bästa du har i åtanke och att du kan lägga "gammalt groll" åt sidan. Det ska du ha mycket Credit för tycker jag
    Frågar Katla efter sin pappa?

Isabelle väcker oss på morgonen och tittar ut och säger "NEJ, inte natt mamma, nej natt" Sen säger hon Välling och film SÅ vi har ett litet filmmonster här med hahaha. Men idag blev det minsann ingen film eller tv för det var full sommar ute. Vi har nu varit ute och räfsat i trädgården (uppriven mossa sen gårdagens gräsluftning utförd av min far) sen sitter jag och jäser i solen med citronvatten och kaffe och Gubben samlar upp hopräfset med lillan
    Mår bättre idag och ska jobba på måndag.
    Ska pula lite med smycken idag och fotografera några jag redan gjort

• Full av förhoppning

Jag och min lillebror (26 år och barnlös) bråkade om just detta för ett tag sedan.
    Han hade åsikter gällande vår barnuppfostran och tyckte inte att vi verkade bry oss om Isabelle och hennes säkerhet. Jag kunde ju helt plötsligt bara gå in och sätta mig vid datorn och bara "lita" på att Thomas som satt i vardagsrummet, skulle "passa" Isabelle som byggde lego. TÄNK om då Thomas gått på TOA eller ut i köket eller satt igång sin laptop???? Vem hade DÅ passat Isabelle?????
    Hon kunde ju gå ut i köket och hälla i sig farliga saker bland annat....

*Eh, ja det är därför vi har grinden där, svarade jag.
    - ja men hon kanske kan klättra över den, vad vet jag???
    * Näää precis, vad vet du???

Sedan lät vi henne klättra på saker och möbler utan att stå beredda på att fånga henne och det var farligt och jag vet inte allt. Hon hade ju faktiskt ramlat och slagit sig flera ggr

Jaaaaa och nu har hon en skadad mörk tand sedan hon trillat (På förskolan) men sånt händer när barn är små och om man inte låter något hända dem.... så kommer aldrig NÅGOT att hända dem (Hitta Nemo citat jag har anammat)

Och ja, jag är också en av de hemska mammorna som kan gå ut ur badrummet när Isabelle duschar eller badar i sin lilla balja, för jag hör henne HELA tiden. Hon är inte tyst en sekund! Och skulle hon bli det, så är jag där på direkten!!!!

Sen vidare har vi inga rutiner och regler för henne.... för, håll er i hatten..................... hon fick ju till exempel äta hur mycket tårta hon ville på sin tvåårsdag

Nu ska jag gå ut i trädgården igen där Isabelle leker ensam med bara sin pappa som "passar henne" och han räfsar ju faktiskt samtidigt

• Full av förhoppning

Isabelle har inte kommit underfund med sin trehjuling än, förstår inte riktigt det för hon har varit extremt tidig motoriskt sett med allt annat. Men man kan ju inte vara bra på allt

Vi har haft en trevlig promenad i skogen med Filur+familj, Tack för idag!

Nu är vi hemma och jag har jätteont i mina bihålor och gubben ska gräva upp en stubbe i trädgården.

Tjingeling

• Full av förhoppning

1 Hur gamla är era hus? Byggt 1967

2 Hur mycket har ni renoverat? VI har renoverat sovrummet och Isabelles rum men förra ägarna har gjort om och renoverat grejer också

3 Blev det som ni trodde det skulle bli / vaddå? Det blev superbra och vi är mycket nöjda med det vi har gjort.

4 Är du nöjd med huset? I det stora hela så absolut ja, men sen är det alltid saker man kan förbättra. Så småningom ska vi inreda ovanvåning och bygga om köket och fräscha upp vardagsrum och hall då det går ihop med matplatsen

5 Saknar du city?
    Nej jag kommer ju till Burlövs center, Nova lund och till Malmö city på ca 11 minuter.

6 Känner du dig gammal?
    'Nej absolut inte... kan inte fatta att jag blir 29 idagarna

• Full av förhoppning

Isabelle har prickar på ryggen, bröstet och armarna. För små och "ickeblåsliknande" för att vara vattkoppor.... hmmm....
    Vi ska till BVC på 2,5 årskontroll på fredag så jag får fråga då.

Hon har haft blöja i förskolan men haft den torr i princip hela dagen och gått på toa... och här hemma har hon gått i trosor och kissat på toa 5 ggr och bara en gång på golvet *stolt*

Jag mår kasst... ont i bihålor och i munnen och huvudet och foten och har mensvärk. Trött som en gnu och på pissigt humör. Det blir nog ingen kul födelsedag i morgon...

Hoppas ni mår bättre

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11