Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

Helt sjukt! Vi åkte hemifrån vid 14:30 för att gå på kalas i Malmö... och på hemvägen bestämde vi oss för att NU köper vi Mc Donaldsmat med hem och sen jävlar i hoppet skärper vi oss med mat och liknande från och med i morgon.

Vi äter hela måltiden vid bordet och när vi är klara hör jag katterna jama guttoralt och jättekonstigt och jag börjar leta efter dem... Thomas går också och letar och säger "vafan har hänt här", då var dörren till pannrummet öppen i datorrummet.

Samtidigt hör jag kattjamandet bakom mig och vänder mig om och ser att katterna sitter ute i vårt uterum !!!???? Hur fan kom katterna dit säger jag till Thomas samtidigt som ena katten springer mot mig och hoppar RAKT IGENOM RUTAN???!!!! Helt chockad konstaterar jag att där inte är någon ruta... jag fattar ingenting. Kollar åt höger och ser att altandörren ut till vårt trädäck är helt vidöppen.

Jag går ut på altanen och konstaterar att rutan står lutad mot frysboxen och listerna som suttit runt rutan ligger prydligt på frysboxen och jag tänker tusen tankar på om det brunnit eller katterna varit i fara eller nåt och någon tvingats bryta sig in ... helt chockad... fattar att vi haft inbrott och börjar kolla allt. INGET SAKNAS!!! Vi måste ha avbrutit dem precis när de brutit sig in.

De hade varit i datorrummet och alla tre datorerna + den bärbara som låg i bokhyllan var kvar... det var varmt i huset så det kan inte ha stått öppet länge. Vi måste ha överraskat dem och de har flytt genom grannarnas trädgård eller nåt. Jag började gå runt till grannarna och höra om de sett eller hört nåt.... 2 timmar senare kom jag hem igen och vi väntade på att polisen skulle komma. Nu har de varit här och tagit fingeravtryck och grejer och Isabelle är helt uppspelt och jag är skärrad och Thomas sätter tillbaka fönstret och vi ska skaffa larm!!!!!!

Vi hade larm men avbokade det för att vi hade katterna och de skulle satt igång det, och det kostade 800 extra i månaden för att ha petguard eller va fan det hette...
    FY FAN!!! Tänk om vi mött dem i carporten... för det är enda flyktvägen förutom genom häcken till grannen....

vi är ok och inget saknas men jag och Isabelle stannar hemma i morgon för vi lär vara trötta och skakade....

• Full av förhoppning

De har kört förbi här två ggr nu och jag har tagit reg nr... mår så jävla dåligt... och T är borta ikväll på middag med jobbet... får gå hem till pappa eller nåt, har ingen bil heller.... faaaaaaaaaaaaaan

• Full av förhoppning

vi ska ha från securitas

jag tog regnumret och ringde polisen och en och en halv timme senare ringde polisen upp och sade att jag inte behövde vara orolig, de hade kollat upp bilen och det var en civil polisbil från lomma bunkeflo limhamspolisen tydligen. Tack som fan.... kunde ingen förvarnat så man inte blev skiträdd

Jag gick hem till min pappa och hans sambo och är här nu...
    Mår fortfarande tyvärr lika dåligt och har så ont i magen.

Aima... jag har blivit rånad i butiken där jag jobbade och hade kniv mot halsen också, och gått bredvid min väninna när en EU moppe körde förbi och slet väskan ur handen på henne..

• Full av förhoppning

Aima... det kostar många tusen det är det enda jag vet...

1999 jobbade jag extra i en liten jourbutik vid mobilia. Man jobbade ensam i butiken... chefen hade varit där men åkt hem en halvtimme innan. Jag hade stått och fixat med pantflaskor vid kassan och råkade titta ut genom fönstret och såg en kille jag inte sett på länge (en strulig snattartonåring vi kan kalla "Nisse") och tänkte för mig själv: hmmm det var längesedan, undrar om han har flyttat härifrån. Automatiskt kollade jag på hans kompis och reagerade över att han hade t-shirt ovanpå en långärmad tröja för det hade inte varit modernt på MÅNGA år. Sen tänkte jag inte mer på det

jag stod på kontoret och pratade i telefon (höll på att ordna överraskningsfest till Thomas som fyllde år)
    Det plingade i dörren och jag såg att det var killen jag sett tidigare med "Nisse", så jag sade till Thomas kompis att vänta och jag gick till kassan.

Kassan låste jag alltid och stoppade nycklarna i min bröstficka när jag gick ifrån, så den var låst, och jag ställde mig i kassan och väntade lite och var beredd att hålla ögonen öppna för ev snatteri. Men han gick direkt till kassan.
    Han sade väldigt trevligt och artigt på sthlmsliknande dialekt: Hejsan, jag skulle vilja ha ett paket hård röd prince. Javisst svarade jag leende, men jag skulle vilja se legitimation först.
    Javisst svarade han leende och stoppade ner handen i väskan han hade över axeln... och upp kom en stor kniv som han satte fram mot min hals. Han började skrika "hit med pengarna, flippa inte med mig fattardu, jag dödar dig, flippa inte med mig, hit med pengarna annars skär jag halsen av dig, fattardu"

Jag var i chock och stod fortfarande och väntade på att han skulle ta upp legitimation.... han skrek hetsigare och hetsigare samma saker om och om igen och jag stod som förstenad och tänkte "TA UPP NYCKLARNA OCH LÅS UPP KASSAN FÖR HELVETE LINDA" och om igen men min kropp löd inte, jag stod som fastfrusen och livrädd att röra mig för kniven viftades så nära min hals. Till slut efter vad som kändes som en evighet började jag snyfta "varför gör du så här mot mig, varför gör du så här mot mig" (jag tog det oerhört personligt) och lyckades låsa upp kassan och han tog alla pengarna. Jag tänkte hela tiden att nu är det kört, nu har han fått vad han vill och jag har sett honom så nu kommer han att döda mig (han var inte maskerad alls och jag visste ju att han var kompis med "Nisse")

Han sprang ut genom dörren och jag tryckte på överfallslarmet och tog nycklarna och sprang efter och låste dörren livrädd att han skulle komma tillbaka. Efter en stund så kom jag på att luren var av inne på kontoret och jag sprang in och lade på den och skulle ringa Thomas, men då överfallslarmet gick så kunde jag inte det. Fick tag i min mobil och ringde Thomas och skrek hysteriskt jag har blivit rånad och sen dog mobilen helt.

Efter en lång stund ringde telefonen och jag svarade vid kassan. Det var polisen som ville veta varför jag tryckt på larmet, om det var akut??!?!!??!?!?! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!! Så jag gav adressen och de skickade en bil.

Jag såg hur en gubbe och en kärring stod utanför och ryckte i dörren och jag hade inte satt någon lapp så jag gick och öppnade på glänt, våldsamt gråtandes och sade "här är stängt, jag har blivit rånad" Då börjar kärringjäveln putta upp dörren med sin fot och säger "men jag ska bara ha en liter mjölk" NEJ här är stängt jag har blivit rånad snyftade jag igen... då försöker hon putta sig förbi mig och tränga mig åt sidan så jag fick putta ut henne genom dörren och låsa framför näsan på henne, sen stod hon där och bankade en stund innan hon till slut gick.

Jag såg hur polisbilen åkte förbi fram och tillbaka och inte hittade .. så till slut fick jag gå ut och vifta med armarna så de såg mig och sen sprang jag in igen... Thomas kom samtidigt på cykel som polisen kom. Jag mådde sjukt dåligt efter detta och isolerade mig i veckor och ville inte träffa någon och inte gå ut och jag var livrädd för alla i keps och trodde de skulle döda mig och jag fick ingen hjälp och ingen ersättning för jag jobbade svart i butiken och hade ingen försäkring.

De fick tag i rånaren genom min beskrivning och genom att jag visste vem "nisse" var, och det visade sig att Nisse varit den som tillsammans med "Kalle" som alltid brukade handla av mig och alltid varit så trevlig, hade planerat rånet och försett rånaren "Olle" med vapen och väska.

Det blev rättegång och jag tvingades sitta mittemot förövarna och vittna och jag bröt ihop och kunde knappt prata och bara grät och grät och grät. De planerande två dömdes till ungdomsvård i ett par månader då de inte fyllt 18 när det skedde och den 19 årige rånaren fick 1,5 års fängelse och stod snyftande i handbojor med 6 väktare och bad mig om ursäkt och sade att han inte fattat hur dåligt han fått mig att må.

De blev tilldömda att betala 21 000 kr var med löpande ränta tills utbetalning skedde ...

När jag var höggravid med Isabelle i vecka 33 och precis opererat båda mina handleder så fick jag besked om att "Kalle" fått jobb på ett bemanningsföretag och jag skulle börja få 1500 i månaden. Äntligen upprättelse tänkte jag, för jag har fått ligga på hos kronofogden för att själv driva in mina pengar för ingen jäkel gör ett skit.

Fem dagar efter mig operation sitter jag i ett Nalle Puh Nattlinne och kollar på tv när det ringer på dörren...
    Där står en kille och säger glatt "Hejsan jag kommer från FED EX , jag söker Linda Hansson, Ja det är jag svarade jag glatt. Jahapp, jag har ett paket till dig. Oooh ett paket,.... med FED EX, WOW vem kan ha skickat det... Jahadu hahaha det vet jag inte sade killen smilande. Så då behöver jag din namnteckning, ort och datum längst ner här. Jaaa nu är jag ju opererad så nu kan jag skriva min namnteckning igen så jag skrev glatt på. Sen ropade jag efter honom "DU jag skrev fel datum, jag skrev gårdagens" Äsch det gör inget sade han och gick.

I paketet låg tre colaburkar och frigolit... fattade nada... trodde det skulle vara antingen present till bebisen i magen eller till mig för att jag var nyopererad... Tolkade det hela som ett skämt då jag konsumerade mängder av burkar med cola när jag var gravid, och började ringa runt till alla jag kände... INGEN hade skickat burkarna.

På fredagen ringde telefonen... det var kronofogden som frågade om det stämde att jag och "Kalle" gjort upp betalningen i godo. NÄääääääää det stämmer INTE svarade jag.. jag har inte sett honom sen hovrätten 99. "Han säger att han har papper på att ni gjort upp i godo och att vi ska släppa kraven på honom, han ska komma in med pappret till oss"

Jag var helt chockad och kopplade inte förrän 23 på kvällen.... ringde polisen direkt och berättade hur det låg till men de idiotförklarade mig bara för att jag tagit emot ett paket som jag inte beställt. Måndagen ringde jag till kronofogden och berättade för dem om paketet och att jag skrivit på med namnteckning OCH att jag skrivit fel datum och skrivit den 17:e och att jag råkat vända på ort och datum. Jag dubbelkollade med FED EX och de hade givetvis INTE skickat något bud till mig....
    Jag var grundlurad.

Kronofogden bedömde att de hade papper med min namnteckning (där han skrivit till senare att vi gjort upp i godo) så de avbröt min utbetalning och polisen lade ner utredningen pg a bristande bevis Så exakt 5 år och en dag efter rånet blåser han mig på mitt skadestånd som jag skulle använda till nagelbyggarutbildning.... och jag går i terapi än...

• Full av förhoppning

Det värsta är att de trodde på mig helt och hållet men kunde inte göra ett skit för han hade ett papper med min namnteckning.
    Det sjuka är att man ser sååååå tydligt på pappret att han först skrivit "dagens" datum 18:e... innan han såg att jag skrivit fel och skrivit "gårdagens" och sen kladdigt ändrat åttan till en sjua. Det är ÖVERTYDLIGT!!!

Mår fruktansvärt dåligt fortfarande... vet inte riktigt exakt varför, kan inte sätta fingret på det men har fått sjuka mig från jobbet för jag funkar inte ordentligt

• Full av förhoppning

Det var sector vi hade innan som vi avslutade... vet inte alls om priser och så... kan inte koncentrera mig på det Thomas säger om larm, men vi ska också ha brandlarm och paniklarm...

Kul att höra från dig KenZo, det var verkligen längesedan.

• Full av förhoppning

Illamående Mamma Mio står det som signatur... men hon syftade kanske på Tito Beltran??

Naw... killar... som vill väl..... lilla Moa....

Vi har en ny familjemedlem... han heter Roland och vi hittade honom på parkeringen hemma hos min pappa... han är en liten husmus och har brutit sitt bakben. Nu bor han i en microlåda med skurna hål i locket tills vi hittat ett bättre boende till honom.

• Full av förhoppning

Nej Katla vann väl, hon har väl varit blöjfri i hundra år nu

Jag skulle få sova idag för jag inte sovit nåt typ sen inbrottet och mår skit, så Thomas lämnade Isabelle i förskolan idag.... men så kvart i nio ringer någon med skyddat nummer så jag vaknar och inte hinner svara... och då det var skyddat så kan jag inte ringa upp och eftersom risken är stor att de ringer igen, kunde jag inte somna om Är sååååååååå trött!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11