Inlägg från: Mamma Mio |Visa alla inlägg
  • Mamma Mio

Järngänget i Malmö del 11

Av alla åldrar är treårsåldern VÄRST!
    Det har jag bestämt nu efter tre barn. Till och med tonåren är ok med tanke på hur arg man kan bli på en treåring!

Så tjatig, så bångstyrig och omotiverat tjurig som en treåring finns det INGEN ålder som är.

Och idag har jag gjort den ENORMA tabben att låta samvetet styra. Mimmi ska vara hemma från dagmamman idag. Det är ju "påsklov".

Vi sak storhandla, ta kort inne, träffa byggaren i nya huset......ja hör själv hur korkad jag är.

(mimmi var uppe i natt mellan 03-4.30: hon ville ha välling, ha sin bebis värmd (vetevärmaren), ha musik på, sova i min säng, kissa, sova i sin egen säng, ha mer välling, att jag skulle sätta lock på en dinosaurie som kunde komma och bita henne, bajsa, värma bebisen igen, bajsa)

Hon slutade inte förrän jag hotat med att stänga dörren och att hon INTE skulle få följa med och handla n på morgonen.

• Mamma Mio

Vill inte kommentera fafs inlägg...avundsjukan bränneri mej och jag vill faktiskt också FÖLJA MED TILL NY GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

• Mamma Mio

Men ha det så bra där borta...ska du gifta dej eller? I Centralpark kanske???

• Mamma Mio

Jag byter en Linnea mot en Mimmi, vi kan passa på när ni kommer ner i april.

Nya kort i husförsäljningsmappen...suck. Vilka fina kulisser.

• Mamma Mio

Från Mammamio och familj(som fotograferar sovrum och tvättstuga och finhall just nu
  • Mamma Mio

Så lade jag in de nya bilderna...bara kontor och hall+vardagsrum och utebilder kvar...........

• Mamma Mio

Japp...kritik går bra....men kommer nog att ignoreras...'
    Max sover i utdragssängen i tims rum INTE poppis alls....

Idag har vi efterlyst Julie och Mimmi i Center syds interkom...de rymde " Ett kundmeddelande, två flickor i rosa klänningar är försvunna, deras mamma väntar på leklandet"

Vi var av med dem i säkert minst 15 min!
    Direkt som vi kom till shoppingen försvann de, och kom ut med famnen full med gosedjur...riktiga snattare!!!
    Sen mös vi, grillade och drack vin, Julie finfördelade en tulpan och målade Mimmis täcke med tuschpennor.................Eller hur var det nu?

• Mamma Mio

KATLAS MAMMA RINGDE! Jag vil förbjuda henne fortsatt AT på Islandoch beordra henne att komma hit.
    Hon har en del nyheter till oss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Som hon får skriva själv! (skvallrar liiite, hon kommer hit i juni)

• Mamma Mio

Mimmi är ingen busunge...hon är en unge...hon gör aldrig något busigt alls.....men hon har ibland kompisar som leder henne felOskyldig.........................

Och inte ska jag skälla på henne när det är någon annan som är initiativtagare.....

Sen tycker jag faktiskt att barn ska kunna leka med levande tulpaner UTAN att krasa sönder dem och slåss med dem

PUSS! I PÅSK!

• Mamma Mio

Nu skulle ni vatt här!!!
    grannbarnen tog hit en liten ponny och en större...de har låtit barnen rida i två timmar, ponnyridning på hemmaplan!

Nu har vi skaffat nät till studsmattan...för att jag ska kunna låta Mimmi hoppa med sina kompisar! Kom hit och lek i morgon alla som vill!!!!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11