• Plupp80

Hjälp, jag är så täppt i näsan, ngt tips????

Hjälp,
    jag är sååå täppt i näsan, är i v 16 och det står på många ställen att man kan bli det, men jag kan knappt andas, lever just nu på vanlig nässpray men det kan man ju bara använda i ca 10 dagar.
    Har även provat koksaltlösning, men det känns som det blir sämre.
    Är det möjligen någon som har ngt bra tips???

• Svar på tråden Hjälp, jag är så täppt i näsan, ngt tips????
  • TereseA

Prova andas in ångvatten.Det där nya nässprayet Zycomb är jättebra.

• klimpen78

inget hjälpte på mig men en tröst är att det och halsbränna och allt sånt försvinner direkt efter förlossningen och det är ju bara så skönt.

• MHoof

*hehe* Jag använde vanlig nässpray i 8 veckor i början. *hehe* Nu har jag använt det i snart 4 veckor eftersom jag blev sjuk strax innan jul. Så nu är jag tillbaka i den onda cirkeln igen. Men sist jag la av med det så gav jag mig fan på att sluta. hade tagit på morronen men sen tog jag inget mer och redan dagen därpå var det nästan helt bra. (låter som man pratar om tunga droger )
    Så mitt tips är att försöka sluta med nässpray (lättare sagt än gjort, trust me) för då kommer det ge mig sig, det gjorde det ju på mig.
    Annars finns det nåt med lite cortison i som man kan få utskrivet...

• Plupp80

Tack för tipsen, men TereseA, går det använda det nässprayet längre än 10 dagar?

• zasata

tästat koksaltlösningen med menthol? tar ett par dar innan den bli bättre. men kasta den vanliga direkt, det hör det värre1 lider av preics samma sak.. ge sig itne fören ungen är borta har jag hört..

• Plupp80

nej finns det koksaltlösning med menthol, det ska jag testa, tack

• NoE

Man kan få Rinexin utskrivet. Det är tabletter som har en avsvällande effekt. Det fick jag i slutet på förra grav, eftersom jag blev förkyld med bihåleinflamation om och om och om igen.

• MHoof

NOE: Jag fick en släng av bihåleinflammation och nu släpper inte nästäppan. Kanske kn höra med bm om hon kan skriva ut eller måste kanske en läkare göra det?

• NoE

En läkare måste skriva ut, men prata med din bm. Det gjorde jag och då gick hon genast över till vc (samma hus) och bad en läkare att skriva ut det. Så jag behövde inte vänta på tid eller så.

• På Tiden

Låt bli de vanliga nässprayerna, de kan förstöra slemhinnorna, fråga din BM om vilken produkt du kan använda. Du har fått en del förslag här redan.

Lycka till!!!

Svar på tråden Hjälp, jag är så täppt i näsan, ngt tips????