Förr oss som är fast i Scrapträsket
Skriver inte så mycket här i tråden, rookie som jag är, men lägger till i mina favoriter
Skriver inte så mycket här i tråden, rookie som jag är, men lägger till i mina favoriter
När man får den omonterade stämpeln (förlåt, jag menar stämplarna, för man köper väl aldrig bara en?!) från butiken är det bara själva gummit.
Stämpeln är i mer eller mindre behov av trimning d.v.s. att man klipper bort onödigt gummi runt omkring så att det sen inte lämnar skuggor i stämplingen. En eller ett par millimeter behöver det finnas kvar runt själva motivet, lite beroende på hur djupt motivet är.
Nästa steg är att rita av stämpeln på skyddspappret på den klistriga delen av skummet. Sen klipper man ut efter den ritade linjen. Ett hett tips är att ta en droppe diskmedel på saxens skänklar så att klistret inte fastnar så mycket.
Ta bort skyddspappret från den klistriga sidan och se till att baksidan av stämpeln är ren innan den fästs mot det väldigt kladdiga klistret.
Ta bort skyddspappret från den statiska sidan, fäst mot något plant och glatt (t.ex. akrylglas) färga in stämpeln med valfri dyna och stämpla!
källa: www.scrappiz.se
Tjoho!
Har fått hem två foamstampsalfabet från Minneskatten. Premiäranvändning för min del
Astra1-
Vad mysigt det låter
Är det någon som vet vad Magnolia har för telefonnummer? Jag hittar det inte på deras hemsida...
Nevermind... nu hittade jag det under "Kontakt".
Jag ska dit i morgon. Är bara nyfiken (hihi) på om de har nya numret av Scrapbooking.