Inlägg från: Skumpis |Visa alla inlägg
  • Skumpis

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Tjej83 - Jag gjorde just en dubbel med 11 "halvkort" och ett vanligt på. Den ligger i mitt galleri. Mitt tips är att att använda PS och förminska korten så får du plats med mer foton.

Jag har blivit en snabbscrappare Det går undan när jag har CS som bas och inte använder lika mycket dekorationer som vanligt. Kul med omväxling Har en del foton från förra året som jag måste få gjort!

• Skumpis

Mitzy - Nä, jag menar sånt där genomskinligt scrappapper i A4. Mulberry kanske? Eller är det sånt där tygigt papper? Blandar ihop just nu

• Skumpis

God morgon!

Är det 565 kr som gäller för prenumeration på scraptidningen? Inga andra erbjudanden för prenumeranter? Hur många nummer har vi fått? Missar jag ett nummer nu för att jag inte betalt innan 28 februari?

• Skumpis

God dagens!

Venesuela - Skitsnygg LO och en perfekt LO att visa på en nybörjarkurs. Bazzill som bas, ett par mönstrade papper, några få dekorationer, ETT foto och lite journaling. PERFEKT upplägg!

C o K - Är din syster DT på tidningen?

Nu har jag betalt min prenumeration. Hade kanske heller inte råd egentgligen

Någon som vill ha en utmaning att rita en skiss till mig? Jag har två foton i full storlek (ett liggande och ett stående) Ett mönstrat papper som jag vill se mycket av. Två enfärgade papper som gärna också får synas (blingpapper). En rubrik och lite journaling. Skadar ju inte att fråga Ska scrappa ikväll för tredje kvällen i rad

• Skumpis

God kväll!
    Ser att ni pratat papper. Jag har väl en sådär 150 Bazzill och kanske 50-70 mönstrade.

Cheri - Jag förvarar dekorationer i IKEAs träfacklådor. Vet inte vad de heter men vet att många har sådana. Jättebra tycker jag. Har en låda för band, en låda för metall, en låda för knappar, en låda för tejp osv. Papper förvarar jag i mappar. En för Bazzill, en för mönstrat, en för planerade LOs och en för spill.

• Skumpis

Vad jag har förstått så innehåller inget konstmaterial syra. Så sa de iallafall när jag handlade i en konstbutik.

• Skumpis

Marajjah - Vad smart förvaring du har till dina foamstamps! Jättefin hörna!

• Skumpis

Fast hur långa band har ni egentligen? Jag har massor av band som jag bara köpt en meter av. Jag tycker det är snyggt att förvara dem efter färg i glasburkar. Fast kanske inte lika praktiskt som era förslag.

Är alla scrappare ordningssamma? Är det en egenskap som pysslare har kanske??? Själv är jag nog ganska ordningsam. Eller vad säger du Mammsy?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket