• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Blue Vapor

Tjabba.... äntligen funkar vårt uppkoppling igen... grannens babywatcher stör ut vårt trådlösa..... *suck*

Vad är "elsie collection" fönåge?

Jag blir alldeles snurrig av alla shoppar som har tävlingar och utmaningar och skisser och DT-ansökningar och allt vad det är - har NOLL koll! Kan vi inte starta en tråd där man kan skriva de vanliga sajterna (de som typ alltid har nåt sånt på G) i TS och sen fylla på med inlägg då man snubblar över sånt??? Och nån annan får gärna starta tråden, för jag har inte ens tillräckligt med info för att göra trådstarten......

• kanskesnart
    Camasunary skrev 2007-02-01 23:08:28 följande:
    kanske snart: De flesta (tror jag) hittar väl scrappandet när de funderar på hur de ska göra med Första året album till sitt barn. Det är nog därför som det är så mycket mammor. Men som Annika säger gör en BOM, det kanske du inte har tid till sen! Det sägs ju att göra en BOM är det minst själviska du kan göra; tänk på dom som får den sen och som får lära känna dig genom ett fantastiskt, scrappat album som du har gjort! Go girl!! Det är klart att du inte ska sluta!!
    Fnyz skrev 2007-02-01 23:14:18 följande:
    kanskesnart skrev 2007-02-01 23:07:30 följande: Annika: BOM, ja kanske det. Gillar inte bilder på mig själv bara, men de från barndomen går väl an.i min BOM är det ju itne bara kort på mig, utan på det jag gillar, på min familj m.m. men självklart även kort på mig, både barndom, skolår och graviditet. knäppte nyligen kort på mig själv när jag var nyfriserad och även när jag var uppsnofsad till min födelsedag så snart kanske de kommer lite LO:s med mig i nutid
    Ja, jag får ta och fundera på det. Har tänkt att det skulle kännas konstigt och göra något om sig själv, men det kanske ger sig när man väl har börjat. Och det blir ju som sagt ett stort värde i det om man tänker på sina efterlevande
  • Loppan79

BV - då är vi två som blir snurriga. Känns som jag alltid måste fråga om allt för att fatta

Nu måste jag sussa, en arbetsdag imorn också! Natti!

• MAMMSY

oj vad  konstigt det blev... Klicka på J et så ser ni elsie sakerna..

• Cheri

Finns dte ingen svensk som har kommit ut med egen kollektion.. ?? Förutom Theresa?

• MAMMSY
    Cheri skrev 2007-02-01 23:27:11 följande:
    Finns dte ingen svensk som har kommit ut med egen kollektion.. ?? Förutom Theresa?
    Det är välbara Marie på scraproom som gjort några papper å stämplar (inget jag gillar vääääldigt pluttenuttigt) å så har väl formahantverk gjort egna papper..
    Det vore väl nått för dig Cheri, du ack så läskigt kreativa människa
  • Blue Vapor

AhCOOLERS med prylar!! Det sniffar MAMMSY lång väg också!

Jag såg nåt igår när jag torrsurfade runt bland "TEMPORARY OUT OF STOCK"-produkterna (ja, allt jag ville ha!!) på Lifetime igår... ja, alltså ett helt gäng saker som jag tyckte var DU Minns inte vad det var bara..... eller så KAN det ha varit då jag kikade i ditt galleri *frust*

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket