• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Cia o krabaten

BV: ANnars är ju fotokollage ett hett tips, om du skriver ut själv alltså... Annars blir det knepigare, men det går ju!

• Venezuela

Cia: Nja, jag var förberedd på att hon skulle kunna ringa. Hon är en f d förälder på mitt deltidsjobb. Mötte henne under jullovet och jag kunde väl inte låta bli att babbla på om min nya hobby. Hon frågade om hon fick ringa om det var så att hon skulle köra ngt reportage under februari och nu ska hon tydligen det. Jag håller på och försöker skramla ihop vårt DT gäng så att vi kan vara flera som möter dom.

• Cia o krabaten

BV:
    Vilken tur att du scrappar fint iaf

• Blommig

Nu har jag hittat hit! Oj vad ni skriver....ska läsa igenom lite nu

• Meli

Oj, vad som skrivs, här är det ju full rulle, har lite att läa igenom

• Fnyz

nu har jag scrappat en stund, hade lite lite liiite block den senaste veckan men så bestämde jag mig ikväll att jag skulle lifta en person, inte en endast LO utan en persons stil liksom, lifta flera LO:s av en person till en LO ville ta nån som inte var för lik mig i stilen och nån svars stil jag var sugen på å testa, lotten föll tillslut på Annika hoppas det är okej annika ??

håller på för fullt, har "snott" lite idéer från "e mycke mycke trött# och "älska dig mamma" och lite här å där inspiration från några andra åxå blir ni nyfiken nu

• Sol30

Fnyz: Nu blev jag väldigt nyfiken!

Håller på med min tredje lo och tror att jag bestämt hur den ska se ut, men är inte helt säker. Allt ligger på plats men inget är fastsatt. Hur gör ni andra när ni inte riktigt vet om en lo är klar/bra eller inte? Låter den ligga framme ett tag "oklistrad", eller?

• annika5064
    Fnyz skrev 2007-01-22 21:35:02 följande:
    nu har jag scrappat en stund, hade lite lite liiite block den senaste veckan men så bestämde jag mig ikväll att jag skulle lifta en person, inte en endast LO utan en persons stil liksom, lifta flera LO:s av en person till en LO ville ta nån som inte var för lik mig i stilen och nån svars stil jag var sugen på å testa, lotten föll tillslut på Annika hoppas det är okej annika ??håller på för fullt, har "snott" lite idéer från "e mycke mycke trött# och "älska dig mamma" och lite här å där inspiration från några andra åxå blir ni nyfiken nu
    Helt klart OK! Spännande att se resultatet!Skrattande
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket