• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Fnyz
    Johannapanna skrev 2007-01-22 18:04:50 följande:
    Fnyz skrev 2007-01-22 15:04:05 följande: nu har jag lagt upp dubbeln som ajg gjorde igår i galleriet men den är ju lite censurerad erftersom matildas farmor och gammelmormor inte blivit tillfrågade om de ville ligga på internet än www.familjeliv.se/krypin/fnyz/gallery/phpxlku... Superfin såklart!! Men men men hur blir det med rubriken när du sätter in den i albumet? Blir det inte mellanrum då?
    det blir ju ett par cm mellan men jag tycker bara de e tufft för det får ögan att följa med över till nästa sida. å just de tack
  • Johannapanna
    Fnyz skrev 2007-01-22 18:08:01 följande:
    Johannapanna skrev 2007-01-22 18:04:50 följande: Fnyz skrev 2007-01-22 15:04:05 följande: nu har jag lagt upp dubbeln som ajg gjorde igår i galleriet men den är ju lite censurerad erftersom matildas farmor och gammelmormor inte blivit tillfrågade om de ville ligga på internet än www.familjeliv.se/krypin/fnyz/gallery/phpxlku... Superfin såklart!! Men men men hur blir det med rubriken när du sätter in den i albumet? Blir det inte mellanrum då? det blir ju ett par cm mellan men jag tycker bara de e tufft för det får ögan att följa med över till nästa sida. å just de tack
    Helt klart snyggt!
  • Örnen76
    h77 skrev 2007-01-22 16:06:33 följande:
    NyfikenÖrn: TACK för hjälpen!!!! =) Då är det bara till att inhandla det som behövs då, alltså!!! Är ju vansinnigt otålig på att få använda stämplarna,s å jag hoppashoppashoppas jag får hem det snabbt =) Kram
    Roligt att kunna vara till hjälp! Är det hÄnglar eller Magnolia du har fått hem? Jag har båda. Älskar deras stämplar!!!
  • Mizty
    liiinda skrev 2007-01-22 11:22:43 följande:
    Lägger till i favvisarna!Stort grattis Fnys! Den är döläcker o så härligt goa kinder din flicka har Någon som har varit inne på scrapaddicteds blogg idag
    Grattis!!! Skickade oxå in men det gick ju inte lika bra för mig Din är verkligen jättefin
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Mizty

Grattis till Fnyz & kanskesnart oxå!!!

Båda två var kanonsnygga!
    Caroline, stolt mamma till Phenom!
  • Sol30

Nu har jag varit ner på stan och shoppat papper och annat, igen.... Men jag måste fråga om ett papper (de visste inte i affären): det heter Pearl paper från Jeje produkt, nån som vet om det är syrafritt. Det står på att man kan använda till bla fotoalbum, men inget om syrafritt. Har mailat dem, men tänkte höra här också om någon vet. (Vill ju andvända nuuuuu!! )

• Sol30

En kollektiv ros till alla som lagt upp nya lo:s!
    Och grattis till publiceringar och utnämningar! Jättekul!

• Marajjah

Okej!
    Nu vill jag fråga er som ska vara med i tävlingen. Läste på: http://www.scrapjazz.com/topics/Techniques/Chalking/ att chalking är en teknik så då måste det ju vara ok som favoritteknik, men favoritmaterial kan väl vara vanligt papper då, en särskild tillverkare, typ BG, Chatterbox osv, eller har ni tolkat det som typ chipboard, rub-ons, öljetter, brads eller nåt sånt. Å ska det vara både favoritmaterial och favoritteknik på SAMMA layout?

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Fnyz
    Marajjah skrev 2007-01-22 19:18:56 följande:
    Okej!Nu vill jag fråga er som ska vara med i tävlingen. Läste på: www.scrapjazz.com/topics/Techniques/Chalking/ att chalking är en teknik så då måste det ju vara ok som favoritteknik, men favoritmaterial kan väl vara vanligt papper då, en särskild tillverkare, typ BG, Chatterbox osv, eller har ni tolkat det som typ chipboard, rub-ons, öljetter, brads eller nåt sånt. Å ska det vara både favoritmaterial och favoritteknik på SAMMA layout? Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    ja att chalka är en teknik så absolut kan det vara ens favoritteknik och material är ju t.ex. floss, eller papper, eller mesh eller så så det tycker jag åxå. allt är ju en tolkningsfråga och jag tror att de helt enkelt vill se hur VI tänker och inte att de har helt klart för sig vad de letar!
  • Pyret78

Hejsan! Nu har även jag hittat hit till den nya tråden.
    Har suttit o skummat det som sades igår i den gamla tråden o orkar nu inte skumma igenom vad som sagts i denna. Hoppas att det är okej

Var på formex igår och handlade till min mor o fars butik ( de säljer scrapgrejjer ). Och mycket fint sågs och inhandlades

Grattis Fnyz till publiceringen på swe

Marajjah: Ja det ska vara både favvoeknik o material på samma Lo Material kan ju vara ex. papper, brads, chipboards etc.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket