• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Loppan79
    Marajjah skrev 2007-02-02 11:38:01 följande:
    loppankanske att det finns i olika storlekar, eller ja iaf bazzill, och att du vill (?) att de ska ta in 12x12 (30,5x30,5 cm) Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Å tack, det måste jag ju skriva såklar
  • Marajjah

här är min senaste lo... case:ad från Birgit på twopeas

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Jo79

Marajjah:

Tänkte göra ett födelsedagskort nu, och iom att vi köpte ett nytt skrivbord där BÅDE datorn och mina scrapgrejjer får plats så kommer jag bara att....gliiida lite åt höööger så kan jag scrappa, och när jag vill kolla lite i scrapträsktråden så gliiider jag lite åt vänster!  Underbart!!

Lycka!!

Mamma till KaramEllen
  • MAMMSY

Nu finns en Canvas jag scrappat på uppdrag av min DT mamma i galleriet under Format...
    Det var fasen inte helt lätt att scrappa ett kort som inte har nån relation till, det är ett bröllopskort från när hennes bror gifte sig... Hon ville jag skulle göra en stilren canvas tavla i svart å vitt... Det var en utmanin kan jag säga, har inte bestämt mig om jag är nöjd än Kika gärna in i galleriet på den å risa å rosa !!!
    Nu ska jag kila in till Marajjah

• Minimalla

Matriark: härlig ny LO!

Sol30: Det går undan för dig nu. Jag gillade din nya, snygga kvadrater i mönstrat papper.

Marajjah: Jag gillar ju allt du gör, och de senaste var inget undantag. Snyggt!

Här kommer en ny från mig. Den här gången blev det inte någon bebisLO för ovanlighetens skull. Blev lite inspirerad av hur webmosterhelen alltid gör så snygga och kärleksfulla LOs om sin karl och i senaste Scrapbookingmm var det ju så hiiiimla mycket hjärtan och lööööve så det fick bli en LO om min sambo och "våran låt". Den smöriga Ronan Keatings "When you say nothing at all". Synlig journaling är citat ur låten och dold journaling är om vår relation till låten (first kiss - sweeeeet memories )
    LO39. Journaling består av låttexten

• Marajjah
    Jo79 skrev 2007-02-02 13:15:09 följande:
    Marajjah: Tänkte göra ett födelsedagskort nu, och iom att vi köpte ett nytt skrivbord där BÅDE datorn och mina scrapgrejjer får plats så kommer jag bara att....gliiida lite åt höööger så kan jag scrappa, och när jag vill kolla lite i scrapträsktråden så gliiider jag lite åt vänster!  Underbart!! Lycka!! Mamma till KaramEllen
    Å jag glider precis tvärtom när jag ska göra samma sak som du...
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket