• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Minimalla
    Marajjah skrev 2007-02-02 13:39:20 följande:
    Jo79 skrev 2007-02-02 13:15:09 följande: Marajjah: Tänkte göra ett födelsedagskort nu, och iom att vi köpte ett nytt skrivbord där BÅDE datorn och mina scrapgrejjer får plats så kommer jag bara att....gliiida lite åt höööger så kan jag scrappa, och när jag vill kolla lite i scrapträsktråden så gliiider jag lite åt vänster!  Underbart!! Lycka!! Mamma till KaramEllenÅ jag glider precis tvärtom när jag ska göra samma sak som du... Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Och jag får "glida" hela vägen från datorbordet i vardagsrummet ut till köksbordet i köket för att få scrappa lite. Hmm låter liksom inte riktigt lika bra...
  • MiaB72
    MAMMSY: Jag såg dina alster live igår när jag var inne på Format och shoppade
  • MAMMSY
    MiaB72 skrev 2007-02-02 13:43:17 följande:
    MAMMSY: Jag såg dina alster live igår när jag var inne på Format och shoppade
    Kul
    Hittade du nått att shoppa? Tänkte jag skulle ner en sväng idag å lämna tavlan
  • Jo79
    Minimalla skrev 2007-02-02 13:41:23 följande:
    Marajjah skrev 2007-02-02 13:39:20 följande: Jo79 skrev 2007-02-02 13:15:09 följande: Marajjah: Tänkte göra ett födelsedagskort nu, och iom att vi köpte ett nytt skrivbord där BÅDE datorn och mina scrapgrejjer får plats så kommer jag bara att....gliiida lite åt höööger så kan jag scrappa, och när jag vill kolla lite i scrapträsktråden så gliiider jag lite åt vänster!  Underbart!! Lycka!! Mamma till KaramEllenÅ jag glider precis tvärtom när jag ska göra samma sak som du... Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610 Och jag får "glida" hela vägen från datorbordet i vardagsrummet ut till köksbordet i köket för att få scrappa lite. Hmm låter liksom inte riktigt lika bra...

Nä, inte riktigt... precis så fick jag glida förut...typ igår.
    Mamma till KaramEllen
  • claudia79

Mammsy: Har du blitt hemmafru igen??Flört Uppe sent igår och skriver nu på dagen...Trevligt, men annars brukar du ju jobba ?

Marajjah: Den var jättefin! Och det fanns en hel del nya, fina som jag inte sett tidigare heller!

Minimalla: Kanonfin LO!Så mysiga färger..

Sol30: Den var söt LO!!

Pylle: Jag såg dina nya igår, men hann inte kommentera..Vad fin din tolkning av Fnyz skiss blev! Båda var jättesöta!

När det gäller distresser, så är jag sugen på att köpa ett gäng...Men på Kickispyssel har hon "provapå"-kit (6*3 ml) för 99:-...Tror ni man ångrar sig om man inte köper sex vanliga flaskor på en gång??

• MAMMSY
    claudia79 skrev 2007-02-02 14:00:07 följande:
    Mammsy: Har du blitt hemmafru igen?? Uppe sent igår och skriver nu på dagen...Trevligt, men annars brukar du ju jobba?Marajjah: Den var jättefin! Och det fanns en hel del nya, fina som jag inte sett tidigare heller!Minimalla: Kanonfin LO!Så mysiga färger..Sol30: Den var söt LO!!Pylle: Jag såg dina nya igår, men hann inte kommentera..Vad fin din tolkning av Fnyz skiss blev! Båda var jättesöta!När det gäller distresser, så är jag sugen på att köpa ett gäng...Men på Kickispyssel har hon "provapå"-kit (6*3 ml) för 99:-...Tror ni man ångrar sig om man inte köper sex vanliga flaskor på en gång??
    SUUUUUUUUUUUUUUK, eller ja idag e jag ganska friskSkrattande
  • claudia79
    MAMMSY skrev 2007-02-02 14:02:29 följande:
    claudia79 skrev 2007-02-02 14:00:07 följande: Mammsy: Har du blitt hemmafru igen?? Uppe sent igår och skriver nu på dagen...Trevligt, men annars brukar du ju jobba?Marajjah: Den var jättefin! Och det fanns en hel del nya, fina som jag inte sett tidigare heller!Minimalla: Kanonfin LO!Så mysiga färger..Sol30: Den var söt LO!!Pylle: Jag såg dina nya igår, men hann inte kommentera..Vad fin din tolkning av Fnyz skiss blev! Båda var jättesöta!När det gäller distresser, så är jag sugen på att köpa ett gäng...Men på Kickispyssel har hon "provapå"-kit (6*3 ml) för 99:-...Tror ni man ångrar sig om man inte köper sex vanliga flaskor på en gång?? SUUUUUUUUUUUUUUK, eller ja idag e jag ganska frisk
    Jasså.. Trist!! Hoppas bara det inte e spysjuka eller nåt annat läbbigt Du får gärna vara sjuk lite oftare då, det är kul att se din välbekanta logga
  • Cheri

Ett kollektivt "Aaaaaaaaaaaaaw" till alla nya Lo´s! Ni är så duktiga!

• Matriark
    Loppan79 skrev 2007-02-02 12:57:51 följande:
    Ghaaaa, hur kunde jag glömma chalk  Tack, tack
    Hehe, ingen orsak. Tänkte på den när du skrivit om foam stams. Dom är ju ganska oanvänbara utan färg eller chalk
  • Matriark
    Marajjah skrev 2007-02-02 13:05:39 följande:
    här är min senaste lo... case:ad från Birgit på twopeas Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610

Jättefin, nästan så snöflingorna borde smälta av din sons varma leende

Minimalla skrev 2007-02-02 13:34:45 följande:
    Matriark: härlig ny LO! Sol30: Det går undan för dig nu. Jag gillade din nya, snygga kvadrater i mönstrat papper.Marajjah: Jag gillar ju allt du gör, och de senaste var inget undantag. Snyggt! Här kommer en ny från mig. Den här gången blev det inte någon bebisLO för ovanlighetens skull. Blev lite inspirerad av hur webmosterhelen alltid gör så snygga och kärleksfulla LOs om sin karl och i senaste Scrapbookingmm var det ju så hiiiimla mycket hjärtan och lööööve så det fick bli en LO om min sambo och "våran låt". Den smöriga Ronan Keatings "When you say nothing at all". Synlig journaling är citat ur låten och dold journaling är om vår relation till låten (first kiss - sweeeeet memories )
    Tack så mycket. Din vad kärleksfull och ljuvlig
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket