• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Emmixen
    1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"
    Det är nog något mitt emellan färgsprakande glatt och gulligt pastellsött.
    2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?
    My minds eye (mest blossom) och sen är ju BG rätt fina också. Glad
    3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?
    Brun tror jag.
    4. Prickigt eller schackrutigt?
    Prickigt.
    5. Randigt eller rutigt?
    Randigt.
  • Pyret78

Frågor från Cheri:
    Är bara in på en snabbvisit o läser ikapp
    har ff inte hunnit kommentera era fina alster *slår mig ännu hårdare på fingrarna*
    Kommer iaf ihåg mammsys underbara canvas,
    marajjahs görsnygga case,
    minimallas superfina älskvärda Lo,
    Fnyz snygga Lo:sar. Gillade liften av webmosterhelene myyycket!!
    Matriark har en dotter med ett urgulligt namn Lo:n var oxå jättefin. Har de papprena själv o vet inte än vad jag ska göra med dem, men föddes en idé, Tack!!

Vet att fler lagt ut o jag har kikat på dessa oxå, men skyller på mitt mammalediga minne som är totalt värdelöst numer. Vet iaf att jag bara set snyyygga alster

Osså lite svar på frågor:

1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"
    Jag skulle vilja vara mer "skitigt punkig", men är mycket "lantligt romantisk". Jag försöker iaf bli lite mer skitig
    Gillar BasicGrey mycket, men KI Memories o Urban Lily är oxå favoriter
    Röd
    Prickigt
    5. Randigt eller rutigt?
    Randigt

• Jo79

Yepp, vi var en sväng på IKEA och som vanligt tog de flera tusen bara i inträde!
    Skrivbordet hittade vi på fyndet för 150:- istället för 700nånting, och den lilla byrån med lådorna är oxå IKEA. Och tanken har slagit mig Marajjah, jag har tom kollat runt lite i bloggar och sånt för att hitta om nån gjort nått med sin... När hyllorna kommer upp (som jag HOPPAS att sambon har med sig hem) så blir det ännu rymligare på skrivbordet.

Det var så skönt att ha allt precis framgör sig, att inte behöva leta igenom flera boxar och flytta på allt för att komma åt. OCh jag behöver ju inte plocka bort efter mig heller... Det är nog nästan det bästa...

Mamma till KaramEllen
  • Bark
    Oj oj oj, det får nog bli lantligt romantiskt.

Basic Grey

Beige, vad tråkigt det lät!!

Prickigt

5. Randigt eller rutigt?
    Randigt
    Mamma till Jasmine & Timmie
  • Tjej 83

hur syr mman? sett några som gjort xxx på lo o genom själva fotot, hur ska man göra för attd e ksa bli som bäst? göra hål med nål o sen sy försiktigt? eller finns de annat sätt?

• Emmixen
    Tjej 83 skrev 2007-02-02 17:17:42 följande:
    hur syr mman? sett några som gjort xxx på lo o genom själva fotot, hur ska man göra för attd e ksa bli som bäst? göra hål med nål o sen sy försiktigt? eller finns de annat sätt?
    Kanske öjlett? Eller trä tråd runt brads?
  • Matriark
    Jag gör i tre steg. Markerar med penna var hålen ska vara, sticker hål med en lite tjockare nål, trär igenom tråd/floss.
  • Jo79
    Jag fuskar! Ritar stygn med svart penna....
    Mamma till KaramEllen
  • Bark
    det bästa i hela världen

Dagens skörd. Risa och rosa gärna.

Har provat scanna in bilden. Tycker inte det blev riktigt bra.
    Mamma till Jasmine & Timmie
  • Cia o krabaten

Färgsprakande glatt

Chatterbox

Röd

Prickigt absolut!

5. Randigt eller rutigt?
    Randigt.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket