• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • kanskesnart

Hej, hopp. Vad mycke fint ni gjort! Har kikat in i gallerier och försökt kommentera (sorry om jag glömt någon), men det är svårt att risa och rosa när allt är så himla otroligt fint!!

Minimalla: Vilken härlig LO med er låt! Har haft problem sista dagarna att komma på vad jag ska scrappa om men nu vet jag precis Tack för inspirationen  (& hoppas det är ok att jag liftar din idè om låten)

Ha en fortsatt trevlig dag allihop (kan man ha annat när det är Fredag) TJING.

• Fröken Drutten

Hej hej, lägger bara in tråden bland mina favoriter... Glad

• Cheri

Eftersom jag är så tjurig idag så har jag roat mig med att rita döskallar..

Få se om jag får nåt shoppat idag då så jag slipper vara så aggresiv mot min omgivning *gah*

Frågor från mig!

1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"
    2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?
    3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?
    4. Prickigt eller schackrutigt?
    5. Randigt eller rutigt?

• Loppan79

1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"
    Jag skulle säga att jag är en blandning av skitigt rockigt och gulligt pastellsött och det mesta däremellan. Tycker inte att jag har någon egen stil utan blandar det mesta efter humör
    Basic grey
    Rosa till scrapping, svart till kläder och vitt till inredning.
    Prickigt
    5. Randigt eller rutigt?
    randigt

• Fnyz

svårt, måste nog bli tufft punkigt

Cosmo cricket eller basic grey (speciellt blusch och urban couture)

i vanliga fall blå men inom scrapping så skulle jag vilja säga vitt men det är knappt nån färg...

prickigt

5. Randigt eller rutigt?
    randigt

• Matriark

Gah, omöjligt.. antar att det är scrapstil som hänvisas till. Jag blandar väl "färgsprakande glatt" med "skitigt rockigt" då...Fundersam så att det blir ingen av dom, men nånting mitt emellan.
    Det varierar. På senaste tiden är det "rouge de garance" som varit de mest lättscrappade gör mig, jag gillar den stilen. Basic Grey måste jag räkna med också.
    Hjälp vilka svåra. Rött säger jag då.. men det måste vara en speciell nyans av rött. Typ vinrött, men mera rött än lila.
    Schackrutigt.
    5. Randigt eller rutigt?
    Rutigt igen Räcka ut tungan

• Marajjah

färgsprakande glatt
    Sassafrasslass och Bg och Chatterbox och...
    rött
    prickigt
    5. Randigt eller rutigt?
    randigt

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Marajjah
    Fnyz skrev 2007-02-02 15:19:36 följande:
    1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"svårt, måste nog bli tufft punkigt 2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?Cosmo cricket eller basic grey (speciellt blusch och urban couture)3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?i vanliga fall blå men inom scrapping så skulle jag vilja säga vitt men det är knappt nån färg...4. Prickigt eller schackrutigt?prickigt5. Randigt eller rutigt?randigt
    precis mina favoriter också.
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • MAMMSY

Hmn... svårt önskar jag kunde skriva skitigt rockigt men jag e nog en blandning mellan romantiskt å skitigt istället å färgsprakande glatt
    Basic Grey KI memories sassafrass urban lily cosmocricket ähhh det finns så många favoriter får inte plats med mer...
    Röd
    Prickigt
    5. Randigt eller rutigt?
    Randigt

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket