• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Tjej 83

så man gör som ja tänkte så. bara som man syr i tyg hehe... bra o veta. tack

• Matriark

Jag är fortfarande ensam ruta.
    Tänkte iaf på en annan sak. Vi verkar vara många som väljer röd. Men varför då finns det så lite röda scrapprodukter. Röda möntrade papper är nästan omöjligt att hitta, de enda jag har med lite rött i är Basic Greys "Gypsy". Har man tur går det att hitta röda knappar eller blommor, men då får man leta länge. Jag har flera gånger kollat runt just efter röda saker att scrappa med eftersom barnen ofta har röda kläder på sig på korten. Inte lätt.

• Fnyz
    Matriark skrev 2007-02-02 17:57:52 följande:
    Jag är fortfarande ensam ruta. Tänkte iaf på en annan sak. Vi verkar vara många som väljer röd. Men varför då finns det så lite röda scrapprodukter. Röda möntrade papper är nästan omöjligt att hitta, de enda jag har med lite rött i är Basic Greys "Gypsy". Har man tur går det att hitta röda knappar eller blommor, men då får man leta länge. Jag har flera gånger kollat runt just efter röda saker att scrappa med eftersom barnen ofta har röda kläder på sig på korten. Inte lätt.
    jag tycker jag har massa röda saker, både röda prima, röda blommor från magdas, röd floss, röda knappar, röda brads, röda mönstrade har jag använt ett karen foster bl.a.. nä nu måste jag äta

rkamar
  • kanskesnart
    Minimalla skrev 2007-02-02 15:44:39 följande:
    Som vanligt blir jag sååå glad över era gulliga kommentaros! kanskesnart skrev 2007-02-02 14:50:34 följande: Hej, hopp. Vad mycke fint ni gjort! Har kikat in i gallerier och försökt kommentera (sorry om jag glömt någon), men det är svårt att risa och rosa när allt är så himla otroligt fint!!Minimalla: Vilken härlig LO med er låt! Har haft problem sista dagarna att komma på vad jag ska scrappa om men nu vet jag precis Tack för inspirationen (& hoppas det är ok att jag liftar din idè om låten)Ha en fortsatt trevlig dag allihop (kan man ha annat när det är Fredag) TJING. Fritt fram för liftning . Jag läste ju vad du skrivit om hur du tappat lusten att scrappa så det var faktiskt det som fick mig att lägga ut min senaste LO, om den kan inspirera dig att scrappa lite mer så har du gjort min dag . Frågor från Cheri:1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"Alltså, jag skulle ju vilja välja skitigt rockigt eller tufft punkigt men jag tror det får bli färgsprakande glatt.2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?Just nu är det nog BasicGrey (inte alla serier men gärna blush och uc och så de nya då - yummie!).3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?Röd4. Prickigt eller schackrutigt?Prickigt5. Randigt eller rutigt?Randigt
    Tack, vad gullig du är *rörd*. Ja du lyckades verkligen inspirera mig och vilja scrappa igen

Frågor från Cheri:
    1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"
    Någon konstig blandning tror jag Beror ju helt på bilderna och vad som passar till vad.
    2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?
    BG. Och även Fancy Pants för tillfället.
    3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?
    Beige/brun
    4. Prickigt eller schackrutigt?
    Älskar allt som är prickigt! (nästan)
    5. Randigt eller rutigt?
    Randigt
  • Matriark
    Fnyz skrev 2007-02-02 18:03:33 följande:
    jag tycker jag har massa röda saker, både röda prima, röda blommor från magdas, röd floss, röda knappar, röda brads, röda mönstrade har jag använt ett karen foster bl.a.. nä nu måste jag ätarkamar
    In och kikade i ditt galleri och det fanns ett par riktigt röda LO's där. Det verkar inte finnas något man inte hittar i ditt galleri
    Men i mitt förråd finns nästan inget, och jag hittar inget när jag aktivt shoppar efter det heller.
  • Cia o krabaten

Matriark: jag håller med dig på pappersfronten!
    Snokar reda på varenda röda papper jag hittar på mässor och dyl
    Dekos finns ju en del iaf.

• Emmixen

Och här kommer den femte jag inte vet om jag är klar med.. Tips mottages gärna samt ris/ros!

5. Min kära bror

Kom på att jag kanske måste lägga den andra under starka bilder... Gör det nu.

• Asrta1

Hejhej!

Tänkte ta mig lite tid för dagens träsk-frågor från Cheri

1. Placera in dig i ett av följande fack "skitigt rockigt" "lantligt romantiskt" "tufft punkigt" "Färgsprakande glatt" "gulligt pastellsött"
    Fundersam 
    hmmm...hade gärna satt mig själv i "lantligt romantiskt" men jag har ett eget fack..."4kantigtrakt"  

2. Vilket är ditt favoritmärke på papper?
    Tycker om BG, Bo Bunny förnärvarande.....väljer ofatst papper på utseendet.....

3. Om du måste välja bara en färg, vilken blir det då?
    Beige/brun

4. Prickigt eller schackrutigt?
    Måste jag välja så får det bli prickigt

5. Randigt eller rutigt?
    Randigt, helt klart

Sen vill jag passa på att ge alla kollektivt beröm för era LOs har varit in i nga gallerier och skrivit i era GB, ber om ursäkt om jag missat ngn då det är full rulle på barnen.....

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket