• Anonym (desperat)

rasa snabbt i vikt - hur?

Vill veta hur man går ner så mycket som möjligt i vikt på 2 veckor? Jag vet att det inte är särskilt hälsosamt, men ska bara köra på det här i 2 veckor, sedan ska jag äta nyttigt, motionera osv. Så fram med alla tips på hur man kan rasa i vikt. Helst utan att förstöra matsmältningen också.

• Svar på tråden rasa snabbt i vikt - hur?
  • tjenixis

Jii....Jag svarade naturdiet p.g.a. att TS frågade efter ett sätt att gå ner mycket på kort tid och jag tror att det är enda sättet (om man inte vill sluta äta helt), sen om det är bra eller dåligt det kan ju diskuteras...jag tror inte heller på dessa metoder i längden men nån gång i livet om man vill gå ner snabbt till ett vissst tillfälle så kan det ju vara okej. Dock är det inte hälsosamt att jojo banta men det var ju inte det som TS frågade iheller...

• Husfrun

Börja ät efter GI då slipper du svälta och går ner i vikt samtidigt Det gjorde jag och har nu gått ner 17 kilo Man börjar ju med en rivstart på 2 veckor så det kanske passar dig.

• Anonym (desperat)

Ja jag kommer absolut inte köra någon sådan här diet ett längre tag, utan ska lägga om kosten och planera in motion osv. Jag vet att det inte är bra att göra såhär, men nu behöver jag verkligen en kick. Sedan kan jag mycket väl tänka mig t.ex viktklubben, tror det är ett jättebra sätt att lära sig äta rätt vad jag har hört.
    Och sluta äta tänker jag inte göra heller. Det om något sabbar väl matsmältningen totalt.

• tjenixis
    annsofie583 skrev 2007-01-28 14:38:57 följande:
    Börja ät efter GI då slipper du svälta och går ner i vikt samtidigt Det gjorde jag och har nu gått ner 17 kilo Man börjar ju med en rivstart på 2 veckor så det kanske passar dig.
    Bra idé!!!
  • xylitol

DNP

ok du kommer må fruktansvärt dåligt men du kan nog tappa nästan 10 kg

obs! det är livsfarligt

• Snutte och Snuttan

Jag tycker inte man ska vara negativ mot pulver då jag gått ner på dem o inte ens gått upp ett enda kilo trots att jag äter som innan.. pulverdieter funkar olika för olika så!

Jag personligen säger att snabb viktminskning e kaos! det finns inget som heter rivstart bara kaos.

Forskarna säger att rasar man mer än mellan 0,5-1kg i veckan gör det svårare för kroppen att hålla vikten.

Jag har kämpat från 96 kilo till mina 68 kg och då långsiktigt. Med hjälp av aftonbladets viktklubb som håller koll på kcal du får i dig.

Jag tycker du ska ta det lugnt o ta en vecka i taget o inte stressa din kropp. då blir det som alla säger gå upp allt igen.

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Anonym (desperat)

annsofie583 - Har funderat på GI faktiskt eftersom jag inte är så mycket för kolhydrater (förutom godis, då ). Men jag är iofs inte så förtjust i kött heller. Är det mycket räkna med GI eller äter man bara på ett ungefär? Hur mycket går man i snitt ner under rivstarten? Finns det någon internetsida kanske? Oj, många frågor.

• Anonym (desperat)

xylitol - Inte för att jag tänker testa det om det nu är livsfarligt, men vad är DNP egentligen?

• xylitol

man kan inte gå ner mer än max två kg på två veckor. ok springer personen ett maraton varje dag så går det ju och rasa mer men jag tror inte folk orkar det ;)

det man tappar är kolhydrter vilket gör att kroppen släpper vatten. detta går man upp omedelbart så fort man börjar äta igen.

fett är väldigt energirikt och det tar tid och bli av med det, mer motion och det går och bränna mer men annars blir det svårt och tappa några mängder

• Anonym (desperat)

Snutte och Snuttan - Oj grattis, duktigt gjort att ha gått ner så mycket! Hur lång tid har det tagit då. Du verkar ha en riktigt bra inställning, men själv tycker jag det är så svårt att tänka som du.

Svar på tråden rasa snabbt i vikt - hur?