• Anonym (desperat)

rasa snabbt i vikt - hur?

Vill veta hur man går ner så mycket som möjligt i vikt på 2 veckor? Jag vet att det inte är särskilt hälsosamt, men ska bara köra på det här i 2 veckor, sedan ska jag äta nyttigt, motionera osv. Så fram med alla tips på hur man kan rasa i vikt. Helst utan att förstöra matsmältningen också.

• Svar på tråden rasa snabbt i vikt - hur?
  • Anonym (desperat)

Ja jag får fundera lite på hur jag ska göra, tror det står mellan GI eller att helt enkelt äte mindre portioner och motionera mer.

Vad kostar viktklubb då? Och GI Viktkoll?

• M i l l a n

Jag hade då en motionscykel hemma, med magnetiskt motstånd. (Då låter det inte så mycket!!) Lyssnade på musik eller radio samtidigt när jag tränade!
    Gav bort den när jag flyttade. Ångrar mig lite nu. Annars kommer jag inte på något som man annars kan göra hemma. Det är konditionsträning som gör att du börjar bränna fett! Jogga! Lite svårt inne! Kanske inte direkt joggingsäsong ute just nu!

• Snutte och Snuttan

priserna för VK står på den adress jag gav dig, du ser den direkt när du kommer in på sidan

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Anonym (desperat)

Millan - Ja musik är ju hur bra som helst att ha när man tränar! Har en trampmaskin (heter det så?) hemma men vore ju skönt med lite omväxling.

Snutte och Snuttan - Tack, ska kolla in den sidan. Har inte så mycket pengar den här månaden tyvärr så det kanske får vänta ett tag men det låter helt klart intressant!

• tjenixis

xylitol...där har du faktiskt fel! När jag började på viktväktarna gick jag ner 3 kilo första veckan och sen ca 0,5-1 kg i veckan så i början går man ner mer!

• Sandra88

Jag körde naturdiet i 2 veckor och gick ner 5kg=) Nu har jag slutat med naturdiet äter som innan fast lite mindre. Är ute och går varje dag i minst en timme. Ska man gå ner i vikt så är det väldigt viktigt att äta med 3-4 timmars mellanrum för då hålls ämnesomsättningen igång hela tiden. Jag har inte gått upp nånting efter jag slutade med dieten, har däremot gått ner 1kg till=)
    Jag har ett springband,ab king pro och nån "fettförbrännar maskin" hemma som jag andvänder ibland. Men ab king pro använder jag varannan dag.
    Mitt råd är att köra naturdiet i 2veckor och sen gå över till GI. har ätit efter GI jag också men jag tyckte inte det var så gott.
    Lycka till nu vad du än väljer=)

• xylitol

>där har du faktiskt fel! När jag började på viktväktarna
    >gick jag ner 3 kilo första veckan

men du kanske höll mycket vatten när du vägde dig första gången. om det var innan mensen till exemepel som du starta

ett kg fett innehåller en viss mängd energi och jag tror inte din kropp kan frångå de fysiska lagarna

• Snutte och Snuttan

Min största hemlighet att jag gått ner så mkt är att jag VÄGDE ALLTING köp en köksvåg o väg maten, hur jobbigt det än är så ger det resultat

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Anonym (desperat)

Tack, kul med så mycket tips. Ju fler tips, desto lättare att hitta något som passar en själv ju.

Sandra88 - Det låter ju perfekt! 5 kg på 2 veckor är ju värsta drömmen! Upplevde du att du fick dålig hy av det? Åt du bara naturdiet då i 2 veckor, och ingenting annat?

Millan - Tack för länken! Verkar vara en intressant sida.

Snutte och Snuttan - Köksvåg har jag, så det var ju bra det.

Någon som har något mer tips på bra hemmaträning?

• Husfrun

Ett medlemskap i GI Viktkoll kostar 89 kr/mån. Vid första betalningstillfället debiteras 267 kr (89 kr x 3 månader), därefter 89 kr/mån.

• Sandra88

Nej, min hy blev finare eftersom man ska dricka upp till 1,5 liter vatten om dagen. åt bara naturdiet i 2 veckor. men sedan gick jag tillbaka till vanlig mat men fortsatte att byta ut ett mål med naturdiet.

• elviraanton

Jag gick ner 5,6 kg med GI på 2 veckor.

Jag gick ner 4,3 kg första veckan på viktväktarna.

Så visst kan man tappa vikt snabbt!

• ptoa

Hej anonym TS!

Vad än du gör så försök äta, hoppar du över måltiderna så kommer du få problem så fort du börjar äta och det kommer du ju göra nån gång. OCH kommer gå upp.

Ät 5-6 g /dag. Jag pratar inte om jättemängder förstås. Små portioner men det viktigaste är att du lär din kropp att den få näring var 3e timme och den kommer börja släppa ifrån sig fettet. Om den inte får näring regelbundet då kommer den hålla i fettet för den uppfattar att det är dags att spara för det är svält på G.

Du kan göra så här: är proteiner och kolhydrater fram till lunch och sen enbart proteiner.
    Har du koll på vad är kolhydrater och proteiner?

• xylitol

man går ner i vatten och kolhydrater i början. vem som helst kan tappa c.a. 2-3 kg på tre dagar.

• Anonym (desperat)

ptoa - Okej ska försöka äta så ofta men tycker det är jättesvårt. Men räcker det med något jättelitet, bara man äter något? Ja, kolhydrater och proteiner har jag rätt bra koll på så det ska nog gå bra.

Svar på tråden rasa snabbt i vikt - hur?