• Vårflickan

Hur ofta säger ni till era/erat barn "jag älskar dig"?

Jag har aldrig hört orden "jag älskar dig" av min far, han har väldigt svårt att visa känslor..

Säger ni "jag älskar dig" till era barn?
    Får ni höra av era föräldrar att de älskar er?

Kärlek visar man på olika sätt men nu vill jag veta hur ofta ni får höra de starka tre orden..

• Svar på tråden Hur ofta säger ni till era/erat barn "jag älskar dig"?
  • saelma

Till min dotter säger jag det varje dag.

• Pompens mamma

Säger till sambo och han till mig varje dag att vi älskar varann (5år), säger det varje dag till min son, och säger det till min mamma och hon till mig varje gång vi pratar med varann, ca 5 ggr i veckan. Min far finns uppe bland molnen.

• Winnie

Jag har växt upp under jättebra förhållanden, i en helt normal familj. Men aldrig har mina föräldrar och jag sagt de orden till varann. Det skulle inte kännas naturligt för mig. Självklart älskar jag dem och de älskar mig, men jag vet inte... Känner inget behov av att säga just den frasen till dem. Till min sambo säger jag det däremot nästan varje dag.

• AasaC

Mina föräldrar har aldrig sagt det till mig. Jo ... mamma sa det en gång när jag var 15 år och ledsen, men då kändes det bara jätte konstigt. Därför bestämde jag snabbt efter att jag fått barn, att mina barn inte skulle tycka "älska" var ett onaturligt ord. Så nu säger jag till dem varje dag att jag älskar dem. Det kändes lite konstigt i början, men nu går det lättare.
    Maken får dock inte höra det lika ofta.

• P o C

Min åttaåring kom till mig igår och sa:

-Mamma, vet du en sak?
    -Nä, sa jag.
    -Jag älskar dig!

Självklar blir man rörd o glad när ens barn säger så.... Antagligen har han tjuvlyssnat på min sambo, som brukar säga så till mig...

Själv brukar jag säga att jag älskar mina barn när jag nattar dom eller när andan faller på.

• Vårflickan

Funderar om det är vanligare idag att säga till sina barn "jag älskar dig". Jag tror inte att mina föräldrar har fått höra det av sina föräldrar.

• Linsen

Jag säger det minst en gång om dagen till vår son och även till min man.
    Mina föräldrar har dock_aldrig_sagt det till mig. Inte som jag minns i a f, och en sån sak skulle jag nog inte glömma i första taget.

• Winnie

Håller med vårflickan.
    Det tror jag inte mina föräldrar heller har fått. Det kan nog ligga en del i det tror jag, att det är en generationsgrej.

• lollsan

Min mamma sa ibland att jag älskar inte allt du gör, me jag älskar alltid dig. Det tyckte jag var fint sagt.

Svar på tråden Hur ofta säger ni till era/erat barn "jag älskar dig"?