• Vårflickan

Hur ofta säger ni till era/erat barn "jag älskar dig"?

Jag har aldrig hört orden "jag älskar dig" av min far, han har väldigt svårt att visa känslor..

Säger ni "jag älskar dig" till era barn?
    Får ni höra av era föräldrar att de älskar er?

Kärlek visar man på olika sätt men nu vill jag veta hur ofta ni får höra de starka tre orden..

• Svar på tråden Hur ofta säger ni till era/erat barn "jag älskar dig"?
  • Isabella

varje dag flera ggr om dagen, fast hon bara är 11 månader o inte kan förstå.

• Majsan70

Flera ggr varje dag säger jag det till mina barn. De stora är så vana vid det så de tycker inte alls att det är pinsamt. Den lilla säger ibland tillbaka att hon älskar mig. Men hon är ju som en papegoja härmar allt.

• Dida

Min mamma sa heller aldrig det till oss. Man visste ju att hon gjorde det (och gör) men vi sa aldrig det. Till Wille säger jag det flera gånger om dagen! Han är ju det bästa som hänt mig och det vill jag att han ska veta!

• Matilda

gnäller det ofta så att hon inie aldrig ska glömma det! För jag älskar ju henne!!

• Saucy

Oj, vad många's föräldrar det verkar vara som sparade på de orden!! :-O *förvånad* Trodde jag var ganska så ensammen om att ha kärleks-uttrycks-hämmade föräldrar!
    NU vid mina 26 års ålder, har dock min kära pappa börjat säga "I love you" till mig - samt skicka sms med densamme text. Bättre sent än aldrig!
    Mamma förblir dock sluten, men jag tvekar inte heller på hennes kärlek.

Har inga egna barn ännu, men jag räknar med att jag lär säga det flera ggr/dag till honom/henne.

• Jennie Brunflo

Min pappa har också grymt svårt att visa känslor. Ibland undrar jag varför han "skaffade" oss. Men men....så kommer det stunder där man förstår ändå att han tycker om oss.
    En gång höll jag på att ramla nerför trappan hemma. Jag snuddlade på pappas träskor och jag tappade kastruller som jag skulle gå ner i matkällaren med. Kastrull (tom), lock och träskor åkte utför trappan med buller och brak, själv fick jag tag i trappräcket och hängde där.
    Jag hör hur pappa kastar telefonen i golvet(han pratade med någon) och springer till trappan.
    Då blir han "sur" för att jag skrämde honom.

Men vadå.....det visade ju att han bryr sig om mig.

Till min dotter säger jag "jag älskar dig" så ofta jag bär henne. Min sambo likadant.
    Det är mycket pussar och kramar och gos och jag lovar henne varje dag att jag ska ta bra hand om henne.

• Vårflickan

Uppenbarligen är "Jag älskar dig" en generations grej..
    Är så glad att tiderna har förändrats..

• pl77

Oj, flera gånger om dagen säger jag att jag älskar mina barn!

Min mamma har jag hört säga i andra person sagt typ; " jag har alltid älskat mina barn" osv, men hon har inte sagt "jag älskar dig" . Min pappa har heller aldrig sagt det....han har svårt för känsliga grejjer. Men ändå så vet man....

Därför har jag varit noga att säga både till min man och mina barn att JAG ÄLSKAR ER!!!!

• mmonika77

Jag säger det minst 100 gånger om dagen till honom, säger det minst hälften av gångerna till min man också, men min man säger det aldrig, det händer kanske 1 gång om året.

• giftgrodan

mina föräldrar sa det till mig när jag var liten, men det var rätt länge sen nu. Jag skulle inte vilja säga det till dem, för jag vet inte ens om jag gör det :(

Svar på tråden Hur ofta säger ni till era/erat barn "jag älskar dig"?