• Vårflickan

Hur ofta säger ni till era/erat barn "jag älskar dig"?

Jag har aldrig hört orden "jag älskar dig" av min far, han har väldigt svårt att visa känslor..

Säger ni "jag älskar dig" till era barn?
    Får ni höra av era föräldrar att de älskar er?

Kärlek visar man på olika sätt men nu vill jag veta hur ofta ni får höra de starka tre orden..

• Svar på tråden Hur ofta säger ni till era/erat barn "jag älskar dig"?
  • Roisin Dubh

Några gånger i veckan åt de små, lite mer sällan åt de stora. Tonåringar är inte lika förtjusta i små kärleksförklaringar!

• Adeline

Roisin:
    "Tonåringar är inte lika förtjusta i små kärleksförklaringar"
    *skrattar igenkännande*
    Nej, dessa är nog mest för den pinsamma mammans skull.

• Roisin Dubh

E M, precis!

Fast en och annan gång får man betalt för all möda ---> web.telia.com/~u45613276/Dagens/Dagens040530.jpg
    (från Mors Dag)

• Katharina

Säger det till Leo flera gånger om dagen Mina föräldrar har aldrig sagt det till mig, tror jag... borde ju kanske ha kommit ihåg det i så fall

• Chva72

....åh... varjer dag, flera ggr.. både när han är vaken och sover... jag älskar honom så fruktansvärt mycket så.. och det ger lön för mödan.
    Nu brukar han säga "jag älskar dig JÄTTEMYCKET mamma".. och det kommer rätt var det är... han liksom konstaterar.. (hoppas jag)..

Mina föräldrar har aldrig sagt de orden till mig, så jag minns det... de har båda svårt att visa känslor.

• Chva72

....åh... varjer dag, flera ggr.. både när han är vaken och sover... jag älskar honom så fruktansvärt mycket så.. och det ger lön för mödan.
    Nu brukar han säga "jag älskar dig JÄTTEMYCKET mamma".. och det kommer rätt var det är... han liksom konstaterar.. (hoppas jag)..

Mina föräldrar har aldrig sagt de orden till mig, så jag minns det... de har båda svårt att visa känslor.

• Sin

Min mamma har alltid sagt till mig och mina småsyskon att hon älskar oss. Min pappa dog när jag var 7 år... Så om han sa det vet jag inte, det är inte något jag har nåt minne av iallafall.
    Det var ofta hon "tog tag" i oss och gav oss en bamsekram och talade om hur mycket hon älskar oss. Något som hon fortfarande kan göra än idag =) Tror det är därför jag och mina syskon, och mamma, så ofta talar om för varandra hur mycket vi uppskattar den andre och är glada över att han/hon finns. Är förresten inte länge sen min lillasyster ringde enbart för att säga att hon älskar mig! Sånt värmer en djupt in i hjärtat.

Existens Maximum: Jag är övertygad om att dina ord "lagras" hos dina barn, och att dom kommer komma ihåg det. När ens mamma "tjatar" om att hon älskar en... Det är sånt man kommer ihåg =)

• Angelica

Jag fick heller aldrig höra det från min mamma.
    Men jag säger det minst 1 gång om dagen till mina barn.

Första gången jag fick höra från min (nu) 3 åring "mamma, jag äcklar dig" höllt mitt hjärta på att brista av glädje

• Vårflickan

Jag tycker att det vore underbart att få höra det från båda sina föräldrar ibland, det skulle värma nåt otroligt.. Mamma brukar säga det till mig när det har hänt nåt särskilt, men jag märker att det känns konstigt för henne på nåt sätt. Mamma är en den underbaraste, vackraste kvinna jag känner och tvivlar inte på hennes kärlek alls men min far vet jag inte ens själv om jag älskar..

Svar på tråden Hur ofta säger ni till era/erat barn "jag älskar dig"?