• Vårflickan

Hur ofta säger ni till era/erat barn "jag älskar dig"?

Jag har aldrig hört orden "jag älskar dig" av min far, han har väldigt svårt att visa känslor..

Säger ni "jag älskar dig" till era barn?
    Får ni höra av era föräldrar att de älskar er?

Kärlek visar man på olika sätt men nu vill jag veta hur ofta ni får höra de starka tre orden..

• Svar på tråden Hur ofta säger ni till era/erat barn "jag älskar dig"?
  • Helen72a

här sägs det o tas emjot flera gånger om dagen..... tycker det e viktigt att man tallar om för sina nära o kära att man älskar dom...... det betyder så mycke ...

kramiz på er

• Party of five

Jag och min man säger det varje dag till varandra, flera gånger. Och till våra flickor säger vi det också varje dag. Min äldsta dotter på 3,5 år säger inte varje dag till mig, men åtminstone ett par gånger i veckan och det värmer såååå...

Däremot har min pappa aldrig sagt det till mig, min mamma har någongång sagt det, men jag aldrig till dem, eller så till min mamma en eller ett par gånger, men minns inte de gångerna.

• MaSo

Jag säger dagligen till min son att jag älskar honom! Och han likaså till mig! Minns första gången han sa till mig att han älskade mig.. då höll jag på att börja tjuta!

Han satt (ca 3 år gammal) hos frisören och skulle bli fin i håret, och så får han syn på mig genom spegeln. Då säger han (efter att ha plockat ur nappen) : -Mamma! Jag älskar dig!
    DET var en härlig känsla! Alla i frisörsalongen som hörde honom, suckade.. Ja ni vet.. "Naaah.. va gulligt"-suck!!

Min mamma har alltid sagt till mig att hon älskar mig, när jag var barn! Nu får jag inte höra det längre.. Nu får jag höra att hon älskar min son mer än mig.. Mindre kul, men jag vet ju att hon älskar mig!

Pappa.. är inte så öppenhjärtig med sina känslor och har aldrig varit det! En barsk finne som han är.. Men när han är onykter.. då säger han det!

Visst, ord är viktiga, men det allra viktigaste är handling anser jag!

Men jag tänker fortsätta tjata till min son att jag älskar honom VARJE DAG, så länge jag lever! Och samma sak till min flicka som ligger i magen! Hon får höra redan nu att jag älskar henne!!

• sign

Har inte barn än, men mina föräldrar sa det till mig ofta ofta, så härligt, jag kommer göra likadant. Ja, de säger det ibland till mig fortfarande!

• evita

oj... jag har alltid fått höra det av mina föräldrar... och känna det åxå... så jag försöker vidarebefordra det till sonen med... säger det till både honom och sambon minst ett par gånger om dagen... det kostar så lite och värmer så mycket...

• minez

säger det flera gånger om dagen till mina pojkar , det som aldrig ruckas på är den gången innan sova ,då säger jag alltid godnatt ,sov gott ,ses i morron ,mamma älskar dig . varje kväll *ler* jag kan inte sova annars

• HeyMama

Flera gånger om dagen.
    Har precis som PL77 fick jag alltid höra att mina föräldrar älskade mig när de sagt det till andra.. Snålare med de orden till mig. Fast jag vet att åtminstone min mamma älskar mig

• Villes mamma

Har aldrig hört det av mina egna föräldrar men jag vet att de älskar mig ändå.

Min sambo och min grabb får däremot höra det flera gånger per dag. Och min sambo säger det till mig flera gånger per dag.

• milimina

jag har fått höra det av mina föräldrar, men i min värld betyder det att man ljuger och den som säger det kommer att svika en brutalt ganska snart. dvs, jag är RÄDD för att höra det! maken har aldrig fått säga det, ord ljuger men handlingar är sanning, så han får ofta visa det istället.

skulle vi ha barn vet jag inte hur jag skulle göra... jag önskar inte någon att känna på samma sätt, men jag vet inte om jag skulle klara av att uttala orden ens... skulle känna mig som en hycklare, som försöker säga nåt jag helst vill svälja.

låt aldrig era barn leva i ovisshet, säg det hellre en gång för mycket än en gång för lite och nöt in det i dem att de är det bästa ni har!

Svar på tråden Hur ofta säger ni till era/erat barn "jag älskar dig"?