Klassiska FL-repliker!
Urs, vilket utbrott, tröttmor ;)
Urs, vilket utbrott, tröttmor ;)
Jag är definitivt språkbesserwisser, trots att jag många gånger kastar sten i glashus. Jag säger (och skriver) erat och eran och jag är dessutom norrlänning - och säger alltså "han" istället för både "den", "det" och "honom" MEN det jag irriterar mig mest på är människor som inte ens kan medge att språk- och stavfel försvårar för läsaren (och för den som skrivit i syfte att bli läst, men inte blir det för att ingen orkar läsa klart). "Ala festår änndå så ja fårskriva pre cis hur ja vil!". Muppar.
nollan - eller så är det det så många har, så de gör sär skriv nin gar hela tiden?
"Igår öppnade min sambo en flaska whiskey när vår dotter befann sig i samma rum. Tänk om hon har andats in ångor! Borde jag lämna honom?"
*tar flaskan men lämnar dottern, man kan ju inte bära på allt*
Ja, precis och det är ju kallt som fan ute. Whiskeyn både värmer och är tyst.
Jag tycker Yenz är ett bra namn annars.
Eller "hej, jag heter Malin. Det stavas c-a-m-i-l-l-a. Förstår du inte det är du dum i huvudet".
Sarius - Xazzahndreah, tycker jag. Det blir så vanligt annars.
Ja, ni minns väl alla effellares hederskodex? Det som sägs på FL stannar på FL. Glöm aldrig det!
*springer direkt ut och sätter upp utskrifter från den här tråden på bibblans anslagstavla*