Klassiska FL-repliker!
"Är det djurplågeri att skalla en berusad katt?" *startar omröstning*
"Är det djurplågeri att skalla en berusad katt?" *startar omröstning*
"En björn har tagit mitt barn! Borde jag lämna datorn eller ska jag maila polisen?"
*skriver sms så fingrarna blöder*
Men om man tycker att djur och människor är lika mycket värda då? Då har ju inte jag mer rätt till mitt barn än björnen har det? Och per definition är ju inte heller björnen sämre för barnet än vad jag är? Dilemma, dilemma. *startar fem trådar i etik-avdelningen*
*är mer vänster än höger* Bara att acceptera att mitt barn nog har valt björnen som främsta anknytningsperson vid det här laget
Huvvaligen. Jag råkade äta en jättestor bit torkat (och tyvärr (?) också saltat) renkött. Borde min sambo lämna mig för att jag kommer att behöva gå upp och dricka minst femton liter vatten inatt?
Dävvil - det är sant. Tur att FL hjälper en att se saker från rätt håll.
Airy - attans. De föds ju när som helst nu, och jag som ska börja jobba nästa vecka *ringer till chefen och frågar om det är okej att ta med en renkalv* *hänvisar till amningsklausulen i avtalet*
Skoter? Om man tar bort mattan kommer det fram skiiiitsmå hjul, som på en Bugaboo. Coolaste renmorsan i hela Nacka. Lätt.
Airy - jag nitar fast en välrepad vindruta på ryggstödet, så är ju suflettfrågan löst. Sen är det bara att slänga i backen och trycka gasen i botten, så susar jag och min renbäbis gatan fram. Det bilr svårare att hitta en cykelsits till renskrället sen, när den börjar närma sig ettårsdagen.
Haha, min stackars prövade sambo bara tittar på mig när jag försöker förklara vad den här tråden egentligen handlar om. "Öhh..." började han, men sen kom han på bättre tankar och bara gick, med en menande blick, men utan att avsluta meningen.