• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • etanol

Missi... Jo di sa...*sagt på finlandssvenska alltså* "Mmm, jooos-åattevahettere

• Mississell

Minä ollen hirvi. Det tror jag att de sa. Och bara för att ingen ska få för sig att anmäla mig för att skriver på finska så kan jag ju tala om på en gång vad det betyder: JAg är en älg.
    Vet inte om det är grammatiskt korrekt eller rätt stavat, men man säger det så i alla fall.

Just because you're paranoid, it doesn't mean they're not after you...
  • tjorvisen

Okay, jag kontrar med mina usla finskakunskaper:
    Minä ymmärtää ei (hur det nu stavas) men det betyder iaf: Jag förstår inte

ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • Mississell
    tjorvisen skrev 2007-03-21 17:30:35 följande:
    Okay, jag kontrar med mina usla finskakunskaper:Minä ymmärtää ei (hur det nu stavas) men det betyder iaf: Jag förstår inte ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
    Den måste jag lägga på minnet! Kan vara bra att kunna...
    Just because you're paranoid, it doesn't mean they're not after you...
  • Fridapida

Det är så typiskt. Nu när jag är hemma är ingen annan här Typiskt!

Ni har ju haft en jättespännande dag, med moderatorbesök o allt... jag missar allt kul

• KatastrofKatt
    Mississell skrev 2007-03-21 17:02:13 följande:
    Minä ollen hirvi. Det tror jag att de sa. Och bara för att ingen ska få för sig att anmäla mig för att skriver på finska så kan jag ju tala om på en gång vad det betyder: JAg är en älg.Vet inte om det är grammatiskt korrekt eller rätt stavat, men man säger det så i alla fall. Just because you're paranoid, it doesn't mean they're not after you...
    nästan rätt. mina olen hirvi.
    tjorvisen skrev 2007-03-21 17:30:35 följande:
    Okay, jag kontrar med mina usla finskakunskaper:Minä ymmärtää ei (hur det nu stavas) men det betyder iaf: Jag förstår inte ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
    minä en ymmärrä
    stryk mig medhårs
  • tjorvisen

Nåja, jag var nära iaf

KatastrofKatt skrev 2007-03-21 22:45:02 följande:
    minä en ymmärrä
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • etanol

Hakkka bakkka...tror jag är finska för "homosexuell"...jag kan ha fel...

• Pneu

Jag kan i stort sett bara säga "koff - brewed with perkele since 1890". Och det är ju inte ens finska, det mesta. Men man ska bryta lite när man säger det.

Svar på tråden Klassiska FL-repliker!