• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • Fröken Sophia

försöker allt vad jag kan, men det går bara inte...

tror att det finns en sida på nätet för de som är internetberoende...

Skitunge79 skrev 2007-05-03 15:03:50 följande:
    Sofia - Usch, skärp dig!
  • Skitunge79

Tror du inte att de har en sådan tjänst här på FL? Det tror jag, och den kostar nog! Måste ju finnas någon poäng med att sidan finns!

• Fröken Sophia

ÄNTLIGEN!! Har fått hångla med min man för första gången på en vecka!

*bjuder på tårta*

• Dävvil

Grattis! *tar tacksamt en stoor bit* Hungrig, väntar på middag.

• Fröken Sophia

åhh middag *får något drömskt i blicken*

min superpappa till sambo kommer hem från 1 vecka i USA, plockar ur väskan, tar en dusch, byter om till träningskläder och åker med sin son på fotbollsträning...

ska nog ta en tallrik lättfil jordgubb med start russin i! sååå gott. synd bara att min mage inte tål laktos så vidare värst bra...

• Dävvil

Mmm fick hemmagjorda köttbullar och potatismos, jättegott. *skickar över en tallrik*

Hmm låter inte så kul för dig, men jag kan tänka mig att sonen blev glad. :-/

Det är visst rätt vanligt med laktorsintolerans har jag hört, att många lider lite av det utan att veta om att det är det så att säga. Men nu finns det väl massa produkter som innehåller mindre laktos? fast kanske inte fil eller yoghurt.

• Fröken Sophia

*tar tacksamt emot*

Gu' så gott! *mumsar*

Nja, sonen hade nog helst sluppit om vi säger som så...

Japp, det är nog vanligare än man tror, själv klarar jag väl lite mjölkprodukter, men jag tror att det har blivit sämre i och med graviditeten...ingen risk att jag blir förstoppad i vart fall....

Nu ringde faktiskt sambon och frågade om de skulle köpa hamburgare från Max med sig hem. JAAAA tack!

• Dävvil

Jaså han gillar inte träningen. hihi.

Mm det är en del grejer som är mysko när man försätts i detta sk. välsignade tillstånd. En del blir mer allergiska, som jag med pollenet och du med laktosen. Medans en tjej på mitt jobb, hon brukar ha problem med pollen och har knappt känt av det alls i år. ORÄTTVIST!!
    Nästa gång vill jag ha en lyxgraviditet, om det blir någon då, annars får sambon ta den.

Aaah du ser, inte illa! Har ni BurgerKing också? Tycker deras burgare är bara sååååå godast, särskilt pepper whopper med fefferoni.

• Fröken Sophia

Vi har ett BK, smiter in där på lunchen ibland ligger ca 5 minuter från kontoret.

Vet att jag har det lite lyxigt...och har världens förutsättningar att bli precis hur tjock som helst...

• Dävvil

Hehe som tur är har jag längre till något BK, även om det finns flera. Så det blir inte så ofta.

• Pneu

Dävvil - nåt ännu mer orättvist? Min pollenallergi har nästan försvunnit i och med att jag ammar. I och för sig är det tur, för medicinen man kan ta när man agerar mjölkko är från 1800-talet och stör ut vakenhetshormonerna mer än allergin. Wohoo!

*lånar ut några Lactrase till Sofia*

• Momsie

Men du, helt OT förstås, men du vet väl att Valio har HYLA-produkter med tillsatt laktas, gillar du jordgubbsfil borde du gilla deras fruktyoghurtar, själv älskar jag hallon/björnbär...men för mig blev det tvärtom, jag tål ingen laktos men under graviditeten kunde jag äta vadsomhelst, skumt är det!!
    Och dotter föddes intolerant, tålde inte ens bröstmjölken, men det växte bort vid 3-4 års ålder, som det inte heller ska kunna göra...

Sofia7912 skrev 2007-05-03 18:09:49 följande:
    åhh middag *får något drömskt i blicken*min superpappa till sambo kommer hem från 1 vecka i USA, plockar ur väskan, tar en dusch, byter om till träningskläder och åker med sin son på fotbollsträning...ska nog ta en tallrik lättfil jordgubb med start russin i! sååå gott. synd bara att min mage inte tål laktos så vidare värst bra...
  • Dävvil

Pneu- e de dem där jäkla tavegyl? De är de enda jag får ta, de hjälper knappt å man blir astrött.

momsie- människokroppen är ett mysterium.

Svar på tråden Klassiska FL-repliker!