• Solglimtar

Klassiska FL-repliker!

Alla dessa standarnuttryck, åsikter och yttringar... *tsss*

jag har ett par- Har DU nån? ;0)

1. "Åh, stackars dig. Skickar en *STYRKEKRAM*!" (wooohahaha...)
    2. "5mm Är BARNMISSHANDEL! (dåliga dåliga människa, som försöker styra ditt barns sömn!)
    3. "Hur många ord kan din ettåring säga?" ("min kan 102 st, är han onormalt tidig då?")

• Svar på tråden Klassiska FL-repliker!
  • Mississell

dinmamma: Nej, min mamma kan nog inte skriva rent. Hon kan inte ens starta datorn.
    Var tvungen att skriva ett inlägg i "Nykter far?-tråden". Kanske bäst att lämna landet nu...

Just because you're paranoid, it doesn't mean they're not after you...
  • KatastrofKatt

apropå den tråden och samtalsämnet idag. jag tål inte när folk skriver "erat" eller "eran"..

stryk mig medhårs
  • Mississell

Vaddårå Katten? Ere nå fel på att skriva erat?

• Pneu

Jag är definitivt språkbesserwisser, trots att jag många gånger kastar sten i glashus. Jag säger (och skriver) erat och eran och jag är dessutom norrlänning - och säger alltså "han" istället för både "den", "det" och "honom" MEN det jag irriterar mig mest på är människor som inte ens kan medge att språk- och stavfel försvårar för läsaren (och för den som skrivit i syfte att bli läst, men inte blir det för att ingen orkar läsa klart). "Ala festår änndå så ja fårskriva pre cis hur ja vil!". Muppar.

• KatastrofKatt
    Mississell skrev 2007-03-24 11:58:13 följande:
    Vaddårå Katten? Ere nå fel på att skriva erat? Just because you're paranoid, it doesn't mean they're not after you...
    japp. ert är bättre!
    stryk mig medhårs
  • Mississell

Jag har skrivit det förr, och jag skriver det igen: Hur kan alla dyslektiker i Sverige ha hamnat på FL?
    Och varför kan de inte kalla läs-och skrivsvårigheter för något lättare? Hur ska en dyslektiker kunna skriva ordet dyslexi?

• KatastrofKatt
    stämmerojhehfan vad kulstämmer inyyylartänker enbart köra med punktlistor fr o m nu!en sistaweee
    stryk mig medhårs
  • Pneu

nollan - eller så är det det så många har, så de gör sär skriv nin gar hela tiden?

Svar på tråden Klassiska FL-repliker!