• Grenadjären

Öppet köp / bytesrätt

Öppet köp / bytesrätt SPARA ALLTID KVITTO

Varför respekteras inte detta?
    Dagligen är det folk som vill ha pengar tillbaks för en vara fast de inte kan visa upp ett kvitto.
    Det står klart och tydligt skyltat i kassan och skrivet på kvittot vad som gäller. Trots detta förklarar folk att "äh, jamen det sparar man ju inte, det gör ju inte du heller"

Lika många tror att man får lämna tillbaks underkläder.
    En del till och med säger att de var tvungna att prova kallingarna först men de passade inte så de vill byta storlek eller ha pengarna tillbaks.

I många affärer plomberar man underkläder och erbjuder öppet köp även på dessa om plomberingen är helt obruten. Så gjorde vi också förr, men det visade sig att så många kunder på egen hand lyckades återplombera underkläder att vi inte kunde garantera andra kunder att de underkläder de köpte var rena och oanvända. Så vi slutade med det och tar icke tillbaks underkläder i byte och återköp, aldrig.
    Detta fårstås inte av folk heller.
    Hur är det ställt egentiligen?`??
    SPARA ALLTID KVITTO PÅ DET NI HANDLAR!!!

• Svar på tråden Öppet köp / bytesrätt
  • Linda1976

Kan bara hålla med! Nu är det ett tag sen jag jobbade i klädbutik, men har det i färskt minne ändå!

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Severus

Det förvånar mig att folk är så "dumma" så de tror att det är ok att lämna tillbaka underkläder....
    Snuskigt just att man inte vet om de smetat åt nåns privata delar.
    Köper jag underkläder ska de vara oanvända.

• Grenadjären

Servus

Precis. Inte för så längesedan hade jag en kund som propsade på att få lämna tillbaks ett 3-pack kalsonger. Bruten förpackning så klart. Jag förklarade precis som det var, anledningen till varför vi slutat med att ta tillbaks underkläder i återköp. Och kunden svarar: "Men på H&M får man lämna tillbaks"
    Okej, svarar jag... då vet jag att jag aldrig ska köpa underkläder där... Jag vill ju veta att underkläderna jag köper inte är begagnade.
    Kunden förstod inte vad jag menade, för hon var så uppe i sin ilska och iver att få rätt.. så det slutade med att hon kastade kallingarna på kassadisken och stack

• Severus
    Grenadjären skrev 2007-02-03 20:02:12 följande:
    ServusPrecis. Inte för så längesedan hade jag en kund som propsade på att få lämna tillbaks ett 3-pack kalsonger. Bruten förpackning så klart. Jag förklarade precis som det var, anledningen till varför vi slutat med att ta tillbaks underkläder i återköp. Och kunden svarar: "Men på H&M får man lämna tillbaks" Okej, svarar jag... då vet jag att jag aldrig ska köpa underkläder där... Jag vill ju veta att underkläderna jag köper inte är begagnade.Kunden förstod inte vad jag menade, för hon var så uppe i sin ilska och iver att få rätt.. så det slutade med att hon kastade kallingarna på kassadisken och stack
    Sanslöst vad det finns folk och folk....
    Och vem, hade hon tänkt, ska köpa dem kallingarna??
  • Tjej 83

äckligt att tesat o lämna tillbaka. men ja va i en affär o där i provhytten hörde ja någe prata om att de skulle testa badkläder o underkläder, o de testa utan sina gna underkläder på. så snuskigt ju. fy, hur kaan de??

• Armine

Jag tvättar alltid nya kläder (sockar undantaget). Dels för att kläderna är inte rena när man köper dem, oftast fulla med damm. Andra har provat dem eller så finns rester av färg och stärlkelse i tyget. Är allergisk mot damm och lösnings- och färgmedel så jag tvättar alltid.

Prova badkläder är väl ok så länge man har sina egna underkläder på.

Tjej 83:
    Det lär ju riktigt mysigt, en sån gån skulle man ju vilja säga, ja tänk på den som provade dem utan kläder innan dig. Hu så åckligt.

• Isfjord

Affärerna är inte ett dugg bättre själva. Jag har arbetat på flera lager och själv sett följande:
    De köper en vara från underleverantören, returnerar den som "felköp". Men den vi skickar är ny och fräsch. Den de skickar tillbaka är solblekt, har utgånget datum och en förpackningsdesign vi inte sett på flera år.
    De har helt enkelt köpt en vara som stått länge i skyltfönstret eller på hyllan utan att de lyckats sälja den. Sedan har de köpt en ny och låtsas skicka tillbaka den, men skickar istället tillbaka hyllvärmaren.

• Jan H

Kvitto är inget villkor för att få lämna tillbaka något!

• Grenadjären

Jan H

Vill du lämna tillbaks ngt och utnyttja "öppet köp" och ha pengarna tillbaks, eller vill du reklamera en felaktig vara och ha pengarna tillbaks så skall kvitto finnas med annars är det liksom finito.
    I de allra flesta fall så skall kvitto även finnas om du bara vill byta storlekar eller byta till annan vara. Likaså så ska etiketter och prislappar sitta kvar på plagget (om det inte handlar om gåvor/presenter för då ska prisetikett sitta fast med kvitto), och plagget/varan ska vara i exakt samma skick som när det köptes. Annars blir det också finito. Om de inte är dumsnälla, som en del kan va i vissa affärer.

Svar på tråden Öppet köp / bytesrätt