• Anonym (tess)

VRÄKNING!

Jag kommer bli vräkt från min hyresrätt p.g.a skulder hos min hyresvärd. Jag har hittat en annan lägenhet som jag kan få ta 1/3. Nu till frågan kan min hyresvärd bara kasta ut mig direkt eller gäller det någon typ av uppsägelse tid för hyresvärden också???

Tacksam för alla svar... ganska bråskande dock.

• Svar på tråden VRÄKNING!
  • Anonym (tess)

Kanske ska tillägga att den inte bara gäller EN hyra utan flera.

• Anonym (tess)

Tack så hemskt mycket Drakmamman 76. Det löser sig säkert... förhoppningsvis.

• Anonym (tess)

Puffar och ser om det är någon annan som har något att säga...

• Anonym (tess)

åh jag vill så gärna ha någon annans kommentar, ska ha ett möte med hyresvärden om 1 ½ timme...

• Längtar efter en liten

Undrar med hur det gick?

Vi är gravida
  • Anonym (tess)

det gick så där...

Om jag betalar den här månadens hyra så har jag hela månaden ut på mig att flytta, om jag inte betalar så ska jag va ute den 10/2.

Så jag måste verkligen fixa pengar så jag får va kvar till den sista.

• Drakmamman 76

Kontakta hyresgästföreningen där du bor. Dom har jurister som kan hjälpa dig oxå. Fick du något papper om månaden ut? Blä för en del hyresvärdar :-/

• Anonym (tess)

Jag fick två papper, ett där det stod att jag skulle vara ute den 10/2 och en som det stod att jag skulle vara ute den 28/2 mot uppvisat kvitto...

• Anonym (tess)

Innan hyresvärden kom igår så va jag verkligen på krigsstigen och skulle stå på mig om mina rättigheter m.m.
    Men när det väl kom till kritan och jag satt där så kände jag bara en enorm skuld mot honom, det är ju jag som har orsakat det här och det är klart att jag inte ska bo i en lägenhet som jag inte betalat någon hyra för.

Svar på tråden VRÄKNING!