• jocer84

Fjording! Mankhöjd!

Nån som vet "standard" mankhöjden på fjordingar??

• Svar på tråden Fjording! Mankhöjd!
  • Sha

trodde det var 145, men jag kan ha fel. då har jag lärt mig nåt nytt!!

• mogreta
    På tal om Shire, har ni sett någon vackrare?

• Sha

UNDERBAR!!!!! Gud så vacker han/hon var!

Lyndi:Läste i en bok nu, blev nyfiken på det där med mankhöjden och inom avelsverksamhet stod det så går gränsen vid 147,3. Lite väl petigt, så dina 148 tycker jag låter bra!

• Tindra 00

Mogreta: ÅÅÅÅååååååh, så ståtlig!!! Så vacker!!!!

Jag vill se dom irl!!!

• FruMarie

Lyndi

Ehh hurså? Är det fel att rida en b-ponny 2 ggr bara för att man råkar väga lite för mycket?
    Hon som äger ponnyn väger mer än mig, och hon kan rida honom utan problem. Det är INGET han mår dåligt av.
    Tack så jävla mycket för den kommentaren, det värmde verkligen jävligt bra i hjärtat...

Marie - 17 års erfarenhet av hästar
  • FruMarie
    Lyndi skrev 2007-02-08 13:34:15 följande:
    FruMarie: Att väga 80kg och rida till en B-ponny är väl ändå att ta i??? Även om den nu är viktbärande...
    Som om han skulle må dåligt av det eller? Han var 131 i manken och mina islandshästar är i samma mankhöjd och dem kan bära mig utan problem..
    Tack så jävla mycket
  • FruMarie

Ja det är som vanligt på FL...

Påhoppad för allt...

• jocer84

131 cm/mkh är väl c-ponny??

• mogreta

Min dotter är 146cm och väger dryga40kg, hon har på ridskolan nu fått rida en c-ponny på 137cm, när jag ser dem tillsammans tycker jag att min tjej är lite för stor för ponnyn.

Så ja, jag tycker att väga dubbelt så mycket som min dotter och rida en mindre ponny är fel.

Svar på tråden Fjording! Mankhöjd!