• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Mill06
    majajosefine- Maja fick två tänder för ca två veckor sen, i nederäken.

am76- Maja vägrar inte, men fattar nog inte hur hon ska göra, hon tuggar bara på nappflaskan så hon får inte i sig nått direkt!
  • mexisis
    Bibob skrev 2007-04-19 15:39:52 följande:
    Så där höll Sebastian på också han var hopplös med hela nävarna i munnen=) Han har fått två små tänder i underkäken, ser ut som risgryn, haha Det där kliandet släpper när dom bryter ut, har gjort det på sebbe i allafall. Tills nästa kommer
    ok, så det kanske är därför han håller på så med händer och fingrar då? han dreglar ju ner sig så fruktansvärt när han håller på. oss med för den delen
    när han var mindre tyckte jag vi bytte kläder på honom (och oss) för att han kräktes så mycket. nu får vi byta för hans tröjor blir dyngsura. kanske skulle sätta på honom en haklapp eller nåt så länge han är så här dreglig

är det bara devin som inte fått en tand än?
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • am76

Mill06 - ja "vägrar" är fel ord - Tea förstår inte heller hur man gör

• Bibob
    mexisis skrev 2007-04-19 16:26:16 följande:
    ok, så det kanske är därför han håller på så med händer och fingrar då? han dreglar ju ner sig så fruktansvärt när han håller på. oss med för den delen när han var mindre tyckte jag vi bytte kläder på honom (och oss) för att han kräktes så mycket. nu får vi byta för hans tröjor blir dyngsura. kanske skulle sätta på honom en haklapp eller nåt så länge han är så här dreglig är det bara devin som inte fått en tand än?

Ja men dom dregglar så ohyggligt mkt när dom ska få tänder=)

Finns praktiska dreggel haklappar på HM. Sebbe dregglar också ner sina tröjor och ossGlad
    Det där med tänder är väl så olika, min kusins barn fick inte förrän hon var ett

• mexisis
    Bibob skrev 2007-04-19 16:44:31 följande:
    Ja men dom dregglar så ohyggligt mkt när dom ska få tänder=) Finns praktiska dreggel haklappar på HM. Sebbe dregglar också ner sina tröjor och ossDet där med tänder är väl så olika, min kusins barn fick inte förrän hon var ett
    ok, får köpa dreggel haklapparna
    shit, ett år, tänk om han ska hålla på och dregla så länge
  • Criffegirl

Mexisis:

Man brukar kunna känna en bula på tandköttet och om man skulle råka få titta så brukar de vara röda (som inflamerade) där tänderna ska igenom.
    Och för det mesta så kommer de nedre före de övre så du kan ju känna lite om det bular nåt nertill

• mexisis
    Criffegirl skrev 2007-04-19 16:53:19 följande:
    Mexisis:Man brukar kunna känna en bula på tandköttet och om man skulle råka få titta så brukar de vara röda (som inflamerade) där tänderna ska igenom. Och för det mesta så kommer de nedre före de övre så du kan ju känna lite om det bular nåt nertill
    ok, då ska jag göra det så fort han vaknar brukar dra i läpparna för att försöka se om nåt kommit fram hihi, stackars killen

men, frågade i ett inlägg högre upp, är det bara devin som inte fått en enda tand? nån fler måste väl va tandlös
  • Mirremama

Mexisis: Albin har inte heller fått några tänder än

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • mexisis
    Mirremama skrev 2007-04-19 17:42:53 följande:
    Mexisis: Albin har inte heller fått några tänder än
    TheCoopers skrev 2007-04-19 18:02:12 följande:
    mexisis :MIn dreggelpotta har inte fått ngn tand ännu
    ok, skönt att höra att devin inte är ensam om att vara tandlös det kändes som att alla andras barn har fått tänder utom han
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!