• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • mexisis

jag tror att de avråder från att använda såna saker för att risken finns att vissa föräldrar använder dem som "barnvakter" och låter barnen sitta alldeles för länge, och då tror jag säkert det påverkar ryggen. men kortare stunder tror jag knappast gör nån skada. devin tycker ju om att sitta i mitt knä också, då borde ju det vara minst lika skadligt.

hörde iofs på nyheterna i morse om nån norsk studie som visade att cafelatte-morsors barn ofta fick problem med ryggen på nåt vis. de som sitter på fik hela dagarna med sina små barn i knät under tiden.

världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • TheCoopers
    Mexisis :

yes den är jättefin :) I like a lot ... Se om det hjälper mig få lite avlastning från att bära hela tiden :)
    Mark Levengood 4 President
  • TheCoopers

Mexisis :

Stämmer nog som du säger ... men min lill-tjej lär nog inte vilja sitta i den såå himla länge heller om jag känner henne rätt . Men en stund när mamma diskar kanske ? :)

Åh dessa caffe-latte mammor ... finns många här i Sthlm ...
    Jag har dock inte tagit till mig den trenden :) har inte tid ... och det verkar inte så lockande ... DOCK älskar jag latte Skrattande

• Mirremama

Åh vad jag saknar latte, ja kaffe överhuvudtaget! Tyvärr blir Albin helt stirrig om jag dricker kaffe, så får nog fortsätta hålla mig ifrån det...

tror också det är som de skriver mexisis

däremot tror jag inte det är särskilt utvecklande för barnet att sitta i knät på sin caffe-latte mamma hela dagen, magläge är ju det mest utvecklande för babyn

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-19 21:31:26 följande:
    Mexisis :Stämmer nog som du säger ... men min lill-tjej lär nog inte vilja sitta i den såå himla länge heller om jag känner henne rätt . Men en stund när mamma diskar kanske ? :)Åh dessa caffe-latte mammor ... finns många här i Sthlm ... Jag har dock inte tagit till mig den trenden :) har inte tid ... och det verkar inte så lockande ... DOCK älskar jag latte
    devin lär nog inte heller vilja sitta allt för länge. han tycker saker är roliga en stund sen ska han göra nåt annat så man får hela tiden tänka ut nya grejer för att stimulera honom. som babygymet, det kan han bara ligga i en halvtimme när vi kliver upp, då är det skitkul, men försöker vi lägga honom där nån gång senare under dan blir han förbannad. ungefär som "been there done that"

ja det finns en hel del latte-mammor här med. tycker latte är supergott men skulle inte ha tålamod att sitta på ett fik hela dan när det finns så mycket annat att göra. och hur kul är det för barnen. däremot brukar jag gå och fika med vänner men då sover oftast devin i vagnen och aldrig längre än en timme
  • TheCoopers

Mirremamma :

Jaaa jag förstår det :) Jag ammar ju inte längre så jag kan dricka mitt kaffe igen :) härligt .. men det är ju helt annorlunda om man ammar antar jag ...

Hmmm jag försöker få Adele att ligga på mage - men hon vill inte - ligger och stånkar ett tag - sen ger hon upp Skrattande och lägger ner huvudet och vilar ...hahah

• Mirremama

FamiljenCooper: vi har motsatt problem, Albin vägrar lägga ner huvudet när han ligger på mage, ska bara se sig omkring hela tiden stolle

Han har förresten blivit riktigt snabb på att skuffa sig bakåt nu, och idag var det jättenära att han kom helt upp i krypställning! Han övar och övar...

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • TheCoopers

Mexisis :

Åhh hahha precis så är Adele ... hon kan ligga i babygymet 1 gång per dag :) men absolut inte mer . Dock kan hon sitta i bärselet/sjalen i timmar om vi är ute och somnar där med ... utan problem ...
    Hon blir såååå frustrerad i babygymet ibland ... Skrattande drar och sliter i leksakerna ... slänger över benen över tuberna som håller i leksakerna och drar ner dem . Kastar saker och bits ...hahah det bådar gott för framtiden ;)
    Annars är hon lugn men inte i gymet ..

Nej jag kan inte sitta med Adele i knät speciellt länge heller -hon är lika otålig som jag .... Latte dricker jag hemma - eller med ngn kompis ibland .
    Den här bebis tiden är ju så kort så jag njuter gärna ( och våndas ibland ) min latte hemma istället ...kommer att ha så mycket tid senare att sitta och dricka kaffe om det är det jag vill göra :)

• TheCoopers

Mirremamma :

Hmm båda mina döttrar har varit likadana ... avskyr magläge - förrutom på natten ...då ska de sova så ... well ... jag önskar att hon ville ligga lite mer på mage .. det är ju bra för nacken och utvecklingen ..

• mexisis

FamiljenCooper:

devin och adele låter rätt lika varandra på många sätt (förutom könet då )
    han är inte så jätte förtjust i att ligga på mage heller. det går bra ett tag men sen rullar han antingen över på rygg eller så lägger han ner huvet eller blir gnällig. när han rullar över på rygg direkt brukar jag vända honom på mage igen och så kan vi hålla på ett par gånger tills jag märker att om jag inte slutar så kommer han bli på dåligt humör.

han har också en förmåga att bli lite tokig i gymet och drar, sliter och slänger hihi. i morse slängde jag gymet i tvättmaskinen så jag fick göra ett provisoriskt till honom med filt och grejer. jag tittade bort nån minut och sen låg han så här

http://www.familjeliv.se/krypin/mexisis/gallery/phpsgyifb.jpg

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!