• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • mexisis
    Marijjasol skrev 2007-04-20 19:09:09 följande:
    Min man är bagare å han ska jobba i natt så han gick och la sig tillsammans med Ottilia nu vid halv 7. Så jag får fredagsmysa ensam.Ottilia är så trött redan kl 17, men vi försöker dra ut det till kl 18 men det är inte lätt. Hon stupar i säng och sover 6-7 timmar för att sen äta en liten slurk och sova lite oroligt fram till 5 eller halv 6. De flesta andra verkar lägga sina barn mycket senare än vi men jag vet inte om jag vill bryta hennes rutin.. för målet är att hon ska sova till 19. Borde kanske bli bättre när hon orkar vara vaken längre stunder i stöten.Brukar ni gå på Öppna förskolan?
    devin brukar oftast somna mellan 19.00-20.00 men var tredje dag somnar han redan vid 18.00 (som ikväll). det tycker vi är helt ok. han sover inge kortare bara därför, men däremot sover han lite oroligare mellan 01.00-05.00 precis som du säger. jag tycker det är skönt att han somnar så pass tidigt på kvällarna för då får ju vi tid över till annat, som att umgås med varandra t.ex. jag tror att om han somnade senare på kvällen skulle han säkert vakna senare på morgonen (nu kliver vi upp runt sju), men jag uppskattar mer att få slappa på kvällen än att sova länge på morgonen så det funkar rätt bra
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • mexisis

en dum fråga, men ni har inte sagt nåt om att ni inte vill att man citerar i tråden va? jag har märkt att jag är nästan den ända som gör det och det skulle kännas dumt om ni inte vill att man ska det

• Tsarbabe

Har era små fått tänder ännu? Jag börjar redan urskilja TVÅ tänder?! Är inte det lite väl tidigt?

Gravid i vecka 5
  • mexisis
    Tsarbabe skrev 2007-04-20 20:36:19 följande:
    Har era små fått tänder ännu? Jag börjar redan urskilja TVÅ tänder?! Är inte det lite väl tidigt?
    de flesta barnen i den här tråden verkar ha fått tänder utom min devin och två till (som skrivit om det alltså)
  • SannaStina

OJ vad ni skrivit.  Varit hos mina föräldrar i Halmstad ett tag och hade inte tid de första dagarna jag återkom att läsa här. Nu har jag dock läst ikapp den vecka jag legat back!

Marijjasol: Jag brukar försöka gå på förskola x1/vecka. Max gillar att spana på de andra bebisarna (främst tjejerna!) och sjunga barnvisor. Likaså försöker jag gå på mamma-babygympa x1. Max är så nyfiken på andra barn!

Flera av er har diskuterat ordförråd, bukläge, sitt- och krypförmåga och tänder. Max sitter i barnstol men en hel del kuddar och filtar runt sig. Behöver stöd alltså ännu men strävar till sittande obland. Magläge gillar han rätt bra och kan snurra runt ibland till rygg. Mer sällen blir det rygg till mage. Tränar lite på krypställningar ibalnd men bara benen för sig och armarna för sig. Kunde dock igår putta sig baklänges sakta men säkert när han låg på mage på golvet igår. Blev ca 1.5 meter till slut.
    Inga tänder på G men mycket dregel och flera hakklappbyten per dag!
    Inget snackande här heller men mycket "ptrrrrr" och saliven den flyger långan väg. Detta "ptrrrr"andet ökar givetvis på fuktigheten i hans hakklappar

Förra helgen när det var så varmt låg Max oftast i bara body och mjukisbyxor i skuggan. Fick dock köpa solhat och glasögon så han kunde sitta upp lite ibland utan att hela tiden vara iskuggan. Se bild

Mamma till Max 061104
  • SannaStina
    Bibop- Vi har tänkt åka utomlands i sommar. Prova något charterställe med sonen. Vet ej var ännu men kanske någoon grekisk ö?
    Såg du skrev du hade en Kronan - har jag med! Jag är helnöjd med min! Får väl i maj (när sonen kan sitta själv) byta till sittdelen. Skall bli kul för då byter min vagn färg från hellila till knallröd.

Vad duktiga många av er att gå ner i vikt. Min vikt är långt ifrån optimal då jag har kvar ca 10 kg från de 23 jag gick upp under graviditeten. Dessutom hade jag redan +5 redan innan!! Någon pulverdiet klarar jag dock inte av. Måste bli någon form av GI/lågkolhydratkost. Är absolut sockerberoende som du nämnde att du trodde du var Mirremama! Kommer bli så svårt dra ner på kakor och godis!
    Har dock läst att man måste tillåta sig ta lika lång tid gå ner i vikt som det tog att gå upp i vikt = 9 månader.

Dycken - hur går det med din depression? På bättringen? Låter sååå jobbigt få depressioin efter förlossningen. Måste vara tungt när man så gärna vill vara glad och njuta av sin nya bebis!
    Mamma till Max 061104
  • mexisis
    SannaStina skrev 2007-04-20 20:41:25 följande:
    OJ vad ni skrivit.  Varit hos mina föräldrar i Halmstad ett tag och hade inte tid de första dagarna jag återkom att läsa här. Nu har jag dock läst ikapp den vecka jag legat back!Marijjasol: Jag brukar försöka gå på förskola x1/vecka. Max gillar att spana på de andra bebisarna (främst tjejerna!) och sjunga barnvisor. Likaså försöker jag gå på mamma-babygympa x1. Max är så nyfiken på andra barn!Flera av er har diskuterat ordförråd, bukläge, sitt- och krypförmåga och tänder. Max sitter i barnstol men en hel del kuddar och filtar runt sig. Behöver stöd alltså ännu men strävar till sittande obland. Magläge gillar han rätt bra och kan snurra runt ibland till rygg. Mer sällen blir det rygg till mage. Tränar lite på krypställningar ibalnd men bara benen för sig och armarna för sig. Kunde dock igår putta sig baklänges sakta men säkert när han låg på mage på golvet igår. Blev ca 1.5 meter till slut.Inga tänder på G men mycket dregel och flera hakklappbyten per dag!Inget snackande här heller men mycket "ptrrrrr" och saliven den flyger långan väg. Detta "ptrrrr"andet ökar givetvis på fuktigheten i hans hakklappar Förra helgen när det var så varmt låg Max oftast i bara body och mjukisbyxor i skuggan. Fick dock köpa solhat och glasögon så han kunde sitta upp lite ibland utan att hela tiden vara iskuggan. Se bild
    låter som ni haft det mysigt

vart köpte du solhatten? jag har letat en till devin men inte hittat nån jag gillat på affärerna här i stan. däremot har meandi en supertuff solhatt med döskallar och fiskben på, men jag känner ingen meandi-säljare
  • Mill06
    mexisis skrev 2007-04-20 20:30:25 följande:
    en dum fråga, men ni har inte sagt nåt om att ni inte vill att man citerar i tråden va? jag har märkt att jag är nästan den ända som gör det och det skulle kännas dumt om ni inte vill att man ska det
    Nej inga problem - för min del så har det bara blivit att jag skrivit som "vanligt"! Flört
  • Mill06
    mexisis skrev 2007-04-20 20:53:25 följande:
    här är en länk till mössan jag vill köpa till devin www.meandi.se/BizPart.aspxjag kan iofs köpa den genom en tjej här på fl som har en kompis som är meandi-säljare
    Jag har hittat en säljare för Me&I elinS, av henne kan man beställa direkt!
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!