Marijjasol skrev 2007-04-20 19:09:09 följande:
Min man är bagare å han ska jobba i natt så han gick och la sig tillsammans med Ottilia nu vid halv 7. Så jag får fredagsmysa ensam.Ottilia är så trött redan kl 17, men vi försöker dra ut det till kl 18 men det är inte lätt. Hon stupar i säng och sover 6-7 timmar för att sen äta en liten slurk och sova lite oroligt fram till 5 eller halv 6. De flesta andra verkar lägga sina barn mycket senare än vi men jag vet inte om jag vill bryta hennes rutin.. för målet är att hon ska sova till 19. Borde kanske bli bättre när hon orkar vara vaken längre stunder i stöten.Brukar ni gå på Öppna förskolan?
devin brukar oftast somna mellan 19.00-20.00 men var tredje dag somnar han redan vid 18.00 (som ikväll). det tycker vi är helt ok. han sover inge kortare bara därför, men däremot sover han lite oroligare mellan 01.00-05.00 precis som du säger. jag tycker det är skönt att han somnar så pass tidigt på kvällarna för då får ju vi tid över till annat, som att umgås med varandra t.ex. jag tror att om han somnade senare på kvällen skulle han säkert vakna senare på morgonen (nu kliver vi upp runt sju), men jag uppskattar mer att få slappa på kvällen än att sova länge på morgonen så det funkar rätt bra