• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Thinner

Ni som ger smakis och/eller gröt till era små och har vatten att dricka till. Hur gör ni med resten av dagen, ger ni lite vatten då & då?
    Hannes får vatten i flaska till sin smakis eller gröt och ÄLSKAR det

Grâce à Toi à Nouveau je Respire
  • am76

Jag ger inte vatten annars än till gröten & purén.

Idag har Tea äntligen förstått hur man dricker ur pipmugg, gick ner "hela" 25 ml brsötmjölk *lycka*. Nappflaska har jag gett upp nu, går det inte så går det inte.

• CarinaB

Elba äter ju ordentligt nu, full potion gröt på morgon och kväll, en burk till lunch och lite pure och något mellanmål. Vatten får hon till all mat och någon gång ammar jag på dagen oxå. Är det varmt brukar jag prova med lite vatten ibland men det verkar inte behövas

• SannaStina
    CarinaB - när väljer du att ge bröstet?

Jag helammar ännu men ger en del smakisar. När Max fyller 6 månader 4/5 tänkte jag öka på men har inte bestämt mig hur. Jag misstänker Max inte kommer ta bröstet om jag ger det efter vanlig mat men vet samtidigt inte hur jag skall kunna bryta amningen om jag låter honom amma först och fylle rpå med vanlig mat. Det är ju inte lätt för honom då att minska på mjölken i mina bröst...?
    Mamma till Max 061104
  • mexisis
    Thinner skrev 2007-04-21 16:02:03 följande:
    Ni som ger smakis och/eller gröt till era små och har vatten att dricka till. Hur gör ni med resten av dagen, ger ni lite vatten då & då? Hannes får vatten i flaska till sin smakis eller gröt och ÄLSKAR det
    ger bara vatten till devin när han äter smakisar och gröt. frågade sköterskan på bvc om jag skulle ge honom vatten ibland under dagen när det är tokvarmt, men hon sa typ "visst kan du väl det, men ger du honom ersättning under dagen får han förmodligen i sig den vätska han behöver". om det är riktigt varmt och jag märker att han är varm också kommer jag nog ge honom lite vatten ändå.

idag provade jag att låta honom dricka ur en sån där pipmugg eller vad det heter. haha va kul det var. han sög på den som han gör på flaskan stackarn. jag fick hälla lite vatten i taget i hans mun istället
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • TheCoopers
    Mexisis :

:) Jag provade att ge Adele lite vatten ur ett glas idag ...hahah såå gulligt ...hon öppnade munnen helt och slickade på glaset :)

Hon har dessutom fått för sig att riva ner hela spjälskyddet ... yes ... när vi vaknade i morse var halva bortdraget ...så nu fick vi spänna fast det ännu hårdare ...
    En liten vandal Skrattande
    Mark Levengood 4 President
  • Kanga1

Min lilla plutta sitter alldeles själv! Det började hon med på sin 5-månaders dag!

• mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-21 21:35:12 följande:
    Mexisis ::) Jag provade att ge Adele lite vatten ur ett glas idag ...hahah såå gulligt ...hon öppnade munnen helt och slickade på glaset :)Hon har dessutom fått för sig att riva ner hela spjälskyddet ... yes ... när vi vaknade i morse var halva bortdraget ...så nu fick vi spänna fast det ännu hårdare ...En liten vandal
    haha här får vi nog vänta med glas eftersom inte ens pipmuggen funkar. ska fortsätta med den iaf så han får lära sig att man kan dricka på andra sätt än bara ur flaskan

jag har letat som en tok på nätet efter en svensk sida med jumparoon men det är omöjligt. inte ens på fisher price egen sida finns den med. vilken affär var det du hade sett den på?
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • TheCoopers

Mexisis :

Pipmuggar är jättebra :)

Jag vet det är skitsvårt att hitta på nätet --- men den finns på Babyland - vi köpte vår på Babyland i Bromma/Stockholm . Så de lär finnas på de flesta Babyland antar jag

• TheCoopers

Kanga1 :

Ahhh gulligt ... Adele sitter en liten stund ...sen rasar hon framåt ...inte bakåt eller åt sidan utan framåt .

Dadda ...dadda sa hon idag ... Skrattande och pappa tror ju såklart hon menade honom ... yeah sure sa jag ( svartsjuk *L* ) ahahha

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!