• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Rultas

Hej på er allihop

Hittade denna tråd igår och tänkte att man kanske får vara med på ett hörn......har en liten Hugo som är född 26 november. Hugo har en storasyster Rebecca som är 2 år och 4 månader.

Tiden är ju knapp så jag inte hunnit läsa in tråden ännu.

Ha det bra allihopa i regnrusket.

• Drakmamman 76

Gåstolen är ganska bra när han får sin gröt med jag sitter på golvet framför o matar i ögonhöjd.. Det gillar han kräks galla? Hm, nog för att båda mina pojkar varit o är kräkisar men aldrig galla.. Kollat med Bvc om det?

• Tussetösen
    Drakmamman 76 skrev 2007-03-06 23:45:37 följande:
    Gåstolen är ganska bra när han får sin gröt med jag sitter på golvet framför o matar i ögonhöjd.. Det gillar han kräks galla? Hm, nog för att båda mina pojkar varit o är kräkisar men aldrig galla.. Kollat med Bvc om det?
    oo det va rätt bra idé det där med gåstolen.. jag får mata han i sittern hittills... det e inte så tympligt precis..
    ja galla tror jag det e... luktar jätteäckligt... fränt och starkt.. ínte alls som bebis-kräk lixom... sen stinker hela han så man så får duscha honom...
    gör det rätt ofta när man bär honom... men ska ta det med bvc...
  • Drakmamman 76

Håller du runt magen? Kanske blir tryck där som pressar upp det illaluktande? Kanske räcker med att bära lite annorlunda? men fråga iaf för säkerhets skull..

• Tussetösen
    Drakmamman 76 skrev 2007-03-07 00:18:33 följande:
    Håller du runt magen? Kanske blir tryck där som pressar upp det illaluktande? Kanske räcker med att bära lite annorlunda? men fråga iaf för säkerhets skull..
    hmm.. ja det kan jag göra... har inte tänkt på hur jag håller honom...  ska höra med tanten nästa gång vi e där uppe...! tackar...!!!
  • Criffegirl

Tussetösen: Läs den här tråden...

www.familjeliv.se/Forum-3-20/m18104626.html

Jag är inte det minsta rädd för att Pontus ska ta skada av att kana omkring i gåstolen. Jag lyssnar för det mesta inte på en massa "prat" om saker utan går på min mammainstinkt...jag tror det är det bästa

Pontus född 20 november 2006
  • Preggi

Criffegirl, jag håller med dig helt och fullt. Man ska lita på sin mammainstinkt. Man är ju den som känner sitt barn bäst och därför vet man ju oftast vad som är bäst för just sitt eget barn. Jag är så trött på alla moralmammor som ska klanka ner på andra bara för man inte gör som just dom gör...

Vår lilla Matilda spyr rätt ofta. Men det gjorde storasyster med.

Imorgon ska jag försöka komma iväg och köpa en matstol till Matilda. Det ska bli så kul att testa om hon vill äta. Spontant känns det som lilla tjockisen är ett matvrak. Hoppas att jag har rätt!

• Tussetösen
    Criffegirl skrev 2007-03-07 09:02:27 följande:
    Tussetösen: Läs den här tråden...www.familjeliv.se/Forum-3-20/m18104626.htmlJag är inte det minsta rädd för att Pontus ska ta skada av att kana omkring i gåstolen. Jag lyssnar för det mesta inte på en massa "prat" om saker utan går på min mammainstinkt...jag tror det är det bästa Pontus född 20 november 2006
    ah... tack så jättemycket för länken... då ska vi ta å prova gåstolen sen lite..
  • molly7272

gåstolen är kanonintressant här
    men sitter bara korta stunder, han sitter inte så bra än, men får träna lite i den & i sängen...han har inte tid att sitta...*s* vill mest ligga på mage på golvet & kika.

• Bibob

HJÄLP!!! Är det ngn mer som håller på och lär sin 4 mån baby att somna själv?? MIn sebastian bara skriker o skriker och han slutar inte så jag har inte haft hjärta nog att fortsätta.. är det ngn som har tips ????

Tacksam för svar

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!