• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • maja josefine

tussetösen:
    va skoj med  nån som har en sån där litet matvrak på natten! Samuel har väl lugnat sig nu men han åt oxå typ 4 ggr på natten men nu är det ca 2ggr,men det är helt ok så länge man märker att han vaknar för att han är hungrig! när föddes din son? hur mycket väger han?

The sunset: gud va skönt att hon sover hela natten ! vissa barn gör väl det automatiskt kanske!

Kanga 1: va jobbigt med din dotters operation..men skönt att allt verkar va bättre nu då!  när upptäckte ni hennes hjärtfel?

• Mill06

maja josefine- min Maja Glad äter 2-4 ggr per natt, vore skönt att ha en liten som sov hela nätterna!!

• TheSunset
    maja josefine skrev 2007-03-02 14:35:03 följande:
    tussetösen:va skoj med  nån som har en sån där litet matvrak på natten! Samuel har väl lugnat sig nu men han åt oxå typ 4 ggr på natten men nu är det ca 2ggr,men det är helt ok så länge man märker att han vaknar för att han är hungrig! när föddes din son? hur mycket väger han?The sunset: gud va skönt att hon sover hela natten ! vissa barn gör väl det automatiskt kanske! Kanga 1: va jobbigt med din dotters operation..men skönt att allt verkar va bättre nu då!  när upptäckte ni hennes hjärtfel?
    Jätte skönt att hon sover så bra...man e så pigg om dagarna...-)
    ♥ Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • Lika C

Susanna äter sig i princip igenom nätterna....det tär på en kan jag säga....
    Mina andra två vakna till kanske 2 ggr och åt fram till 10 månader sen gick det bara över....men sov oerhört bra mellan maten..

Jaja, nångång blir det bättre...

• Criffegirl

Oj oj va olika det är.....

Känner mig väldigt tjatig om det där med Pontus grötätande...undrar hur många inlägg jag skrivit här om just det?! *skrattar*

Åsså tar vi det EN GÅNG TILL

Pontus äter gröt (Nestlé Mild havregröt) morgon och kväll, där emellan (ca var 3-4 timme) så får han flaskan, endera med bröstmjölk eller NAN 1. Men han sover inga hela nätter iallafall...hmmm...kvällsflaskan vid 22 och sedan vaknar han vid 2-3 och vill puppa, somnar ifrån varenda gång och det resulterar ju i att han aldrig äter sig mätt och vaknar därför ungefär varannan timme och tuttar igen tills han somnar ifrån...snacka om irriterande men vad gör man?
    Jag är ändå pigg om dagarna konstigt nog...jag har nog sammanlagt sovit max. 4-5 timmar på dagtid sedan Pontus föddes.

Lååångt som vanligt....

Pontus född 20 november 2006
  • am76

Här ammas det 1-2 ggr per natt. Jag måste, annars sprängs tuttarna ! Sover gör hon från 22-23 till 08-09. På dagen sover hon allt mindre, idag har hon somnat 3 ggr i 15 minuter hittils ... Mamma är tröttare än bebisen idag. Pappan hade pappadag så jag har varit ute och shoppat, hos frissan osv. Trist dock att behöva åka hem och mata mellan varven! Köpte nya nappar och nappflaskor idag igen men hon totalvägrar, tutte ska det va och inget annat. Suck!

• mamma empis

Hej hej..min son föddes den 17 nov-06. han va tre veckor för tidig, han hade trasslat in sig i navelsträngen och lyckades göra två knutar på den..han vägde 2400 och va 46 cm...men nu har han ätit upp sig..Vi har haft tur med båda barnen, Han somnar mellan 8-9 på kvällen sen så vaknar han mellan 5-7 på morgonen. Samma va det med han syster..

• Criffegirl
    am76 skrev 2007-03-02 18:44:44 följande:
    Här ammas det 1-2 ggr per natt. Jag måste, annars sprängs tuttarna ! Sover gör hon från 22-23 till 08-09. På dagen sover hon allt mindre, idag har hon somnat 3 ggr i 15 minuter hittils ... Mamma är tröttare än bebisen idag. Pappan hade pappadag så jag har varit ute och shoppat, hos frissan osv. Trist dock att behöva åka hem och mata mellan varven! Köpte nya nappar och nappflaskor idag igen men hon totalvägrar, tutte ska det va och inget annat. Suck!
    Vad har du provat för nappar o flaskor?? *nyfiken*
    Pontus född 20 november 2006
  • Angelseye

Bibob: Ja ger min tös banangröt blandat med katrinplommn pure o hon bara älskar de.
    På paketet så finns de smakportion lr vanlig portion, så hon får smakportion o de räcker gott o väl till henne.

• am76

Nappar: Mam, Nuk och nån jag inte minns namnet på. Nappflaskor: Dr Brown och Nuk.

Dr Brown flaskan funkade 3 ggr när Tea var ett par veckor när pappa matade. Nu funkar inget . Nån som haft nappflaskvägrande bebis som lärt sig till slut? Hur?

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!