• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • SannaStina

Tessika - fy vad hemskt och skönt höra att det gått bra! Verkar inte vara en barnkompetent läkare som rekomenderar fullkornsvälling till ett barn i amningsålder.

Elina mamman - i vilket sammanhang fick ni den chansen besöka slottet?

Molly7272 - vad innebär din sons artros?

CarinaB - Max är också gnällig sista 2 dygnen. Kinkig och gråter ofta och vill inte ligga och leka mer än kanske korta stunder. Idag har dessutom sovit jättemycket. 3,5 timmar på dagen, 1,5 timmar ikväll och ändå nästan kommit i säng som vanligt - 21 istället för 20.

Gissar det är något på G eller så är det väl vädret...

Mamma till Max 061104
  • Chilianna

Tessika- fy vad hemskt!!!! Tur att det gick bra!!!!!

Jag hoppar med här. Har en underbar liten Isak född 22/11. 53cm, 3550g.

• Pillis 72

Gomorron! E såååå trött! Hanna somnade 19.30 igår. Vaknade första gången 23, somnade 24, vaknade andra gången 02, somnade 02.45, vaknade tredje gången 04.45, somnade 06. Vaknade för dagen kl. 07.... Varje gång ville hon amma. Nåt´på G??? Sov nästan lika oroligt igår natt.

• dyckan

Äntligen är mina killar frisk ...
    Hoppas verkligen att det håller i sig nu ett tag.
    Ska snart åka till IKEA och handla lite nya möbler hit hem. Jag ska ÄNTLIGEN få en ny säng... JIPPI!!!!

Hoppas att alla andra mammor har det bra.

• molly7272

SannaStina....skrev nog lite för snabbt igår...Alex knölade när han sov i famnen.
    Det är jag som har atros...haft det flréra år, men nte fått papper på de:S bara en läkare som konstaterade det & sen hände inget mer.

Fått reda på lite om ev orsak till varför Alex har sånt temperament, att det mesta är jobigt för han.
    Kontaktade sjukupplysningen igår om hans hosta & att han hade svårt att äta. De tyckte vi skulle testa ge han koksalt i näsan om han var lite snuvig & hostan bara ge dryck.
    Testade med näsan idag & vart mycket ättare att äta & ligga på rygg, gick t.o.m bra att byta blöja & klä på han
    Han har hela tiden varit lite "täppt" när han skrikit/gråtig, haft svårt ligga på rygg & knölig att äta, s antagligen är det något i vägen i näsan. Ringde idag igen, men de behövde inte kolla direkt, utan vi ska fortsätta mrd näsdroppar & ringa bvc på måndag så näsan får kollas upp.
    Nu sover han jtte lugnt i min famn lugnare än på länge & hörs det är lättare

• islandgirl

Tessika: Jösses vilken pärs. Så skönt att det slutade väl. Hoppas ni får en lugn och skön period framöver nu där ni kan återhämta er.

Kul att se så många nya. Välkomna! Det här är en härlig tråd med massa värme och omtanke.

Befinner mig nu nere hos Karls Mormor och Morfar. Vi har 15 grader plus och strålande sol. Har sett blåsippor, krokus och snödroppar i massor. Underbara vår man känner hur orken och livsglädjen kommer tillbaka! Karl sov hela vägen i bilen. Vaknade en gång under den 5 timmar långa bilfärden och somnade om direkt. Underbart! Men hans konstiga humörsvängningar håller i sig. Glad som en sol mesta tiden men så vips börjar han gallskrika och ingen förstår något. Men det verkar vara typiskt för fler 4 månaders.
    Hoppas ni får en härlig helg.

• Pillis 72

Nu har Hanna precis fått en smakis för första gången! Det blev 2 tsk med potatis- och palsternackspuré. Hon verkade tycka om det och spottade inte ut nåt´... :0) Nu ska vi bara få henne till att ta nappflaska oxå, men det går inte så bra...

• Pillis 72

Nu har Hanna precis fått en smakis för första gången! Det blev 2 tsk med potatis- och palsternackspuré. Hon verkade tycka om det och spottade inte ut nåt´... :0) Nu ska vi bara få henne till att ta nappflaska oxå, men det går inte så bra...

• Kanga1
    Tessiksa:  Vet inte vad man ska säga men fy vad hemskt! Ja man undrar ju vad sjukvården håller på med ibland?! Tur att det gick bra och att i framtiden får du prata med kompetent personal. Kram  på er!
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!