• tjips

*.

...ord som "mobil" och "avslag" får helt ny innebörd.
    ...man sitter vid middagsbordet och pratar om hur sonen bajsar.
    ...man är uppe klockan tre och gungar en bebis med ena armen och skriver på familjeliv med andra.

• Svar på tråden *.
  • Gahlin

När man gör morgonkaffe samtidigt som man går upp vid 7, men inte får i sig det förrän lagom till lunch...om ens det.

• Fiafiber

Knubbisen & Tjips: Skönt att man inte är ensam!! Måste ju kolla att killen andas!

• Toke

När man kommer i håg vad man skulle göra sist man noppra ögonbrynen....ex. Lördagen för 5 veckor sedan då jag skulle på kalas.

• Braxton

Viran

Säg inte så.. Jag hade mardrömmar häromnatten om att jag var på bröllop och jag hade en kort kort kjol.. Jag hade inte haft tid att raka båda benen så jag hade ett rakat å ett orakat ben! Snyggt!
    Jag satt i kyrkan å hade paniiiikk, letade sen efter syrran som jag visste hade ett rakblad i handväskan (på bröllop but why not).....

• modesty74

...man ser fram emot ett besök hos barnmorskan med gyn-undersökning och cellprovstagning, bara för att få lite "vuxentid" utan barnen.

• kaksmulan

...när man hela dagarna går omkring och ser saker utifrån barnens ögon. "Oj vad spännande med en kopieringsmaskin!!! Titta, en kopia av handen..." eller "Men OJ vilken STOOOR traktor..."

• Makaroner

Eller roar barnen med "traktor-bingo" i bilen för att de ska hålla sig lugna om man åker lite längre. Man kan också roa sig med "Polisbils-bingo" som variation.

• miya

....man inser att nattsömn är nåt man läser om i tidningar, för själv har man glömt vad det innebär

• kaksmulan

...när man talar om för sina gymnasie-elever att de måste ta på sig säkerhetsbältet FÖRE de får leka med traktorerna i bilen när vi ska åka på exkursion...