• Anonym (villrådig)

pojkar har en snopp, flickor har en....vad???

Villket ord använder ni på det kvinnliga könsorganet när ni pratar med era barn?
    Att pojkar har "Snopp" känns givet. Neutralt, oladdat och bra.
    Men vad flickor har är värre, de ord vi kakn komma på känns antingen för löjliga eller för laddade
    Hjälp mig, vad säger ni???

• Svar på tråden pojkar har en snopp, flickor har en....vad???
  • Anonym (sippa)

Snipa får mig och tänka på en sås snipa.
    plus att snipa är en båt modell....eller liknande

• Nicke

Snipa säger man om båt i allmänhet. Inget speciellt märke.

Anonym (sippa) skrev 2007-02-16 16:45:04 följande:
    Snipa får mig och tänka på en sås snipa.plus att snipa är en båt modell....eller liknande
  • Asereht

Varför inte slida som det ju faktiskt heter. Jag försökte klämkäckt med snippa när dottern var liten då tittade hon på mig och sa" det heter faktiskt slida". Tack för den!

Annars tycker jag att mussla låter gulligt om man nu ska gulla till det vill säga.

• Moimukulat

Använda ordet fitta! Fitta betyder våt ängmark på samiska och är ett jättefint ord! Tycker det är jobbigt när man ska hitta på nya namn när det redan finns väl fungerande som slida och fitta.

Musen, framstjärt, tuppa, höna osv.. Det låter ju jättekonstigt. Alla vet ju att det är fittan vi pratar om...

• Majken

Vi har anammat ordet snippa som är ett toppenord enligt mig

Dessa rader är ju klockrena!!

GE FLICKOR ETT NAMN PÅ SITT EGET KÖN!

"Pojkar har penis, pick och snopp,
    på synonymerna finns det egentligen inget stopp.

Ett bra ord till flickans vi måste hitta,
    annars blir det bara framstjärt, slida och fitta.

Låt oss nu alla fula öknamn slippa,
    pojkar har snopp, flickor har snippa!"

(av Beatrize74)

Love my M-girls
  • shine

Pillan säger vi.

Det kommer alltid finnas en massa olika ord för pillan.
    Även om det nu är uppfunnet ett "fiiint" (läs asfult) ord så kommer nog de flesta hålla sig till det som de lärt sig som små.
    Det är vad jag tror.
    Tjing =)

• Moimukulat

Det värsta ordet är nog framstjärt. Precis som om fittan inte var något unikt utan bara en liten bisak och dessutom väldigt likt en stjärten.. och det är det ju inte!

• Majken

I min generation är nog fitta ett skällsord (tyvärr) och även ett väldig "porrifierat" ord - inget man vill säga till små barn helt enkelt!

Slida är för mig mer det som finns "inuti" - alltså själva vaginan

Så även om jag först tyckte att det lät lite fånigt så har vi nu lärt oss att använda snippa - som faktiskt till och med står i SAO (svenska akademins ordlista). Dessutom används det på många fsk och skolor, så jag tror nog att om en/ett par generationer så kommer det nog kanske att vara allmänt vedertaget??

Love my M-girls
Svar på tråden pojkar har en snopp, flickor har en....vad???