• Anonym (villrådig)

pojkar har en snopp, flickor har en....vad???

Villket ord använder ni på det kvinnliga könsorganet när ni pratar med era barn?
    Att pojkar har "Snopp" känns givet. Neutralt, oladdat och bra.
    Men vad flickor har är värre, de ord vi kakn komma på känns antingen för löjliga eller för laddade
    Hjälp mig, vad säger ni???

• Svar på tråden pojkar har en snopp, flickor har en....vad???
  • Nicke

Det finns många namn på ett kvinnligt könsorgan så jag förstår inte hysterin.

Majken skrev 2007-02-16 17:31:00 följande:
    Vi har anammat ordet snippa som är ett toppenord enligt mig Dessa rader är ju klockrena!! GE FLICKOR ETT NAMN PÅ SITT EGET KÖN! "Pojkar har penis, pick och snopp,på synonymerna finns det egentligen inget stopp.Ett bra ord till flickans vi måste hitta, annars blir det bara framstjärt, slida och fitta.Låt oss nu alla fula öknamn slippa,pojkar har snopp, flickor har snippa!"(av Beatrize74)Love my M-girls
  • Nicke

Det har visat sig att Vulva är allt. HELA könsorganet alltså.
    Och sen är det ett jävla tjat om att det skall vara ett samlingsnamn för allt.
    Snopp. Snoppen består av så mycket mer än bara en pinne. Sådeså.

• mjuik

Pulla, ett bus, skrutta, en fiffi, en tussilago, muff. Varför??

Kan ni inte bara säga snippa. Jag tycker synd om alla små flickor som inte ens kan lära sig vad deras kroppsdelar heter.
    Inte konstigt att män anses viktigare i dagens samhälle.

• Moimukulat

Fitta som ett skällsord, ja visst har man hört det. Men precis som ordet neger är det något som vi kan ändra på. Genom att se på det på ett annat sätt. Och även om snippa i framtiden kommer att fungera som ett bra ord är det inget som säger att vi kan ha fler fina ord på fittan.. Låt inte porrindustrin, sexister, mansgrisar osv. förstöra ett fint ord!

• Nicke

Det är ju inte våra barn som ser det som något jobbigt att det inte har något namn.
    VILKET DET HAR!
    Det är ju inte BARNEN som säger att det inte har något namn och att det är såååå dåligt. Det är någon ANNAN som säger det. Då frågar jag mig, VEM?! Jo, precis. Vuxna människor.

• nica

Kisseblomman säger vi.Vet inte vart vi fick det i från igentligen.

• Nicke

Nu utvecklas detta till exakt samma diskussion som förekom i en annan tråd om samma sak. Ni som är intresserade av att diskutera vidare med mig får nog ta o läsa mina svar där. Jobbigt att upprepa sig helatiden. ;)

• Nicke

Endel säger snorren, vissa säger boppen om snoppen.. som min pappa. Inte direkt en traumatisk upplevelse för mig.

• shine

Vissa säger snopp, vissa säger kuk, vissa säger penis, vissa har egna små smeknamn (se ovan ;)

Sååå...
    Varför är det sån hysteri att använda ett gemensamt ord till tjejernas kön??????

Svar på tråden pojkar har en snopp, flickor har en....vad???