• Anonym (villrådig)

pojkar har en snopp, flickor har en....vad???

Villket ord använder ni på det kvinnliga könsorganet när ni pratar med era barn?
    Att pojkar har "Snopp" känns givet. Neutralt, oladdat och bra.
    Men vad flickor har är värre, de ord vi kakn komma på känns antingen för löjliga eller för laddade
    Hjälp mig, vad säger ni???

• Svar på tråden pojkar har en snopp, flickor har en....vad???
  • Nicke

Det gör man när man stoppar in fingrarna i slidan på en kvinna eller är det bara jag som har hört benämningen "pulla" i såna sammanhang?

ericas mamma skrev 2007-02-16 15:44:44 följande:
    pulla
  • Stoffe76

Pixelslyna: det låter ju väldigt enkelt. Men känns det naturligt att säga det till sina barn? "Du måste tvätta ditt könsorgan också". Låter lite märkligt. Man säger ju inte hörselorgan om öronen, liksom. Eller luktorgan om näsan. "Kom, så får mamma snyta luktorganet".

• Stoffe76

N1klas: nä, du har rätt. Pulla används också som "smeknamn" för höna. Snippa används inte till något annat!

• dessan59

lillhöna o storhöna, tänk vad laddat det fortfarande är vad vi kallar våra könsorgan, det är för sorgligt.

• Sockerpinglan

snopp och snippa!

Vad som helst utom "där nere" eller "framstjärten"...

mammamammamammamammamammamammamamma....
  • Minikatt

Musen har jag alltid sagt och kommer nog fortsätta med det. Snippa känns så tillgjort. Som att nån har suttit och verkligen försökt komma på ett namn och då blev det Snippa. Nä, låter konstigt.

Musen låter gulligt

• Anonym (sippa)

min mamma sa alltid sippa när jag var liten,
    det tycker jag är rätt gulligt....tänker på blå och vit sippor

• Nicke

Nja, men det får mig att tänka lite på Snipa vilket är ett sorts slang för båt. ;)
    Vi säger ju snutta men det kan ju göra också. Snutta på saker.
    Men, det känns bäst för oss och hon kommer få veta vad det verkligen heter i sinom tid. ;)
    Det kvinnliga könsorganet har ett namn. Även ett namn för allt som ingår i könsorganet.
    Det har diskuterats i en annan tråd. Lång tråd med omrösning. ;)

Stoffe76 skrev 2007-02-16 15:48:17 följande:
    N1klas: nä, du har rätt. Pulla används också som "smeknamn" för höna. Snippa används inte till något annat!
Svar på tråden pojkar har en snopp, flickor har en....vad???